הבלוג של עולם נסתר גרינלנד

טיול בגרינלנד, היעד ה"חם" החדש לשנת 2024

מאת: דפנה אשכול
10 בדצמבר 2023

גרינלנד תמיד הייתה יעד אטרקטיבי עבור מגלי ארצות. משלחות לגרינלנד החלו בסוף המאה ה-19 כמשלחות קוטב שמטרתן למפות אזורים שונים ולחקור את הגיאולוגיה, חיות הבר, החי, תנאי האקלים או עקבות הנוכחות האנושית באזור. כיום, משלחות גרינלנד מתבצעות בעיקר למען הרפתקאות.

Knud Rasmussen (1879-1933) הוא ללא ספק חוקר הקוטב המפורסם ביותר. קנוד רסמוסן, שנולד באילוליסאט והיה בנו של מיסיונר דני, יצא למספר משלחות בגרינלנד. הידועה ביותר היא משלחת Thule החמישית בשנים 1921–1924, שביקרה בכל שבטי האינואיטים הצפוניים הקיימים.

בימינו, ככל שהביקוש לחוויות ייחודיות ומחוץ ליעדים הרגילים ממשיך לעלות, גרינלנד מתגלה כיעד חובה עבור מטיילים הרפתקנים המחפשים נופים בתוליים ויופי מעורר כבוד.

תיירים מכל רחבי העולם רוצים לחוות את הטבע הגולמי והבלתי נגוע של האזור הארקטי. כתוצאה מכך, גרינלנד החלה להיערך לצמיחה מהירה ומשמעותית בתיירות בשנים הקרובות, בין היתר על ידי תוספת של שני שדות תעופה חדשים: אחד באילוליסאט בצפון גרינלנד ואחר בנוק, עיר הבירה. שדה תעופה אזורי שלישי מתוכנן בקקורטוק בדרום גרינלנד.

כדי להתאים את הצמיחה התיירותית, בגרינלנד מפתחים תשתיות ושירותים למגזר התיירות, כגון לינה, מסעדות וסיורים מודרכים המציגים למבקרים את הנוף, התרבות וההיסטוריה המרהיבים. כל זה נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם הקהילות המקומיות בגרינלנד, תוך כבוד מירבי למורשת התרבותית והטבעית של המדינה.

השממה הבלתי נגועה של גרינלנד, הרי הקרח הנישאים, התרבות התוססת וההיסטוריה העשירה הופכים אותה ליעד בולט בייחודו. בטיולים שלנו לגרינלנד יש הזדמנות נדירה לראות את הזוהר הצפוני רוקד בשמי הקוטב הצפוני, לחקור כפרים נידחים ולפגוש חיות בר עוצרות נשימה כמו לווייתנים וכלבי ים.

מה כל כך מיוחד בגרינלנד?

מאוכלסת מאז 2,500 לפני הספירה, עם מושבות ויקינגיות בדרום מהמאה ה-10, גרינלנד פיתחה תרבות ייחודית ואמונות המבוססות על הקשר החזק של אנשיה עם ההרים, הקרח והים המקיפים אותם. אי אפשר שלא לחזור מגרינלנד בהרגשת תדהמה ממה שהטבע יכול ליצור.

איך מטיילים בגרינלנד

ראוי לציין שאין שתי עיירות בגרינלנד המחוברות בכביש. יש רק 150 ק"מ של כבישים בכל הארץ, רק 60 ק"מ מהם סלולים.

ישנן תוכניות מרגשות לקשר את קנג'רלוסואאק לסיסימוט באופן רשמי בכביש, אבל לעת עתה שביל המעגל הארקטי האייקוני באורך 160 ק"מ מושלם למטיילים, פחות לכלי רכב.

הדרך הטובה ביותר להתנייד תלויה בתקופה של השנה. בקיץ אפשר לטייל בספינה, וכשהפיורדים קופאים בחורף יש הזדמנויות לנסוע במזחלת כלבים. כל הערים הגדולות מחוברות באוויר, באמצעות טיסות פנים או מסוקים.

בגרינלנד יש 18 ערים ו-58 כפרים, כולם ממוקמים לאורך החוף. האוכלוסייה הכוללת מונה כ-56,500 איש. כ-19,000 אנשים חיים בנווק, הבירה, בעוד שבכמה מהכפרים הקטנים ביותר, כמו איסרטוק ליד טסיילאק בחוף המזרחי, יש פחות מ-60 תושבים.

מורשת האינואיטים

גם כיום 88% מאוכלוסיית גרינלנד הם אינואיטים (ילידים מקומיים). תרבות האינואיטים שזורה עמוק בזהותה של גרינלנד. בטיולים שלנו לגרינלנד תוכלו לחוות את אורח החיים הייחודי של האינואיטים על ידי ביקור בכפרים נידחים כמו Ittoqqortoormiit, תקבלו תובנות על אמנות מסורתית, מוזיקה, סיפורים, טכניקות ציד ומסורות של מזחלות כלבים. בדרך זו אנו גם תורמים להגברת היתרונות הכלכליים והחברתיים של התיירות לקהילות האינואיטים בגרינלנד.

נופים שומטי לסת

גרינלנד מתגאה בכמה מהנופים הבתוליים ביותר על פני כדור הארץ, עם אזורים עצומים של שממה, כולל קרחונים, פיורדים ופסגות מלכותיות.

קווי החוף זרועי הקרחונים של גרינלנד הם באמת מרהיבים. אם אתם רוצים לראות קרחונים ענקיים מפוסלים על ידי הטבע, נסחפים במימי הקוטב הצפוני, ולהיות "מופצצים" בנופים של עולם אחר ומושלם כמו בגלויות, זה היעד הארקטי עבורכם.

היסטוריה עשירה וסיפורית

לגרינלנד היסטוריה מרתקת, עם אתרים ארכיאולוגיים בני אלפי שנים. במהלך הטיולים תהיה לכם הזדמנות לחקור חורבות עתיקות וללמוד על המתיישבים האינואיטים המוקדמים שהתיישבו כאן כבר לפני 4,500 שנה לצד המורשת הקולוניאלית העדכנית יותר של גרינלנד.

לגרינלנד יש קשרים עם ההיסטוריה הוויקינגית, המתבטאים בחורבות וחפצים רבים מהיישובים הנורדיים הפזורים ברחבי המדינה. חובבי היסטוריה ייהנו לשמוע סיפורים מסקרנים על היסטוריה ויקינגית ולבקר בשרידי יישובים ויקינגיים שהוקמו על ידי אריק האדום במאה ה-10.

חיות הבר הארקטיות

גרינלנד היא ביתם של חיות בר מגוונות, כולל אייל מושק, שועלים ארקטיים, לווייתנים, כלבי ים ומיני רבים של ציפורים. במהלך כל אחד מהטיולים יהיו לכם הרבה הזדמנויות לראות את היצורים האלה בסביבתם הטבעית בגרינלנד.

למי מתאים טיול שייט סביב גרינלנד?

ההפלגות בגרינלנד שאנו משווקים מותאמות גם למחפשי הרפתקאות. הן כוללות שייט קיאקים בין קרחונים, טיולים רגליים בנופים בתוליים בטיולים מודרכים, או אפילו טיפוס צוקים (רק למטפסים מנוסים בלבד!), מסעות אלו מציעים שפע של פעילויות ללקוחות פעילים. אולם ההפלגות מתאימות גם לטיפוסים נינוחים יותר , עם שפע של הרצאות מאלפות מפי חוקרים ומדריכים וביקורים במקומות שניתן להגיע אליהם רק בהפלגה.

בטיולי השייט המסע יתחיל ויסתיים במקומות שקל להגיע אליהם כמו טורונטו ורייקיאוויק ואפשר לבנות טיול עם הוספת ימים נוספים בטורונטו או ברייקיאוויק כדי לטייל לפני או אחרי ההפלגה.

בואו איתנו לגרינלנד

מסלולי הטיולים שלנו בגרינלנד פונים גם ללקוחות המתעניינים בהבנה תרבותית ובהיסטוריה, ואוהבים את הרעיון לחזור מהטיול עשירים יותר בידע ובהבנה שלהם על גרינלנד מאשר היו כשהם עלו למטוס. גרינלנד פונה למטיילים שחושקים בחוויית טיול יוצאת דופן וסוחפת באמת. טיולים לגרינלנד פותחים את הדלת לעולם של יופי והרפתקאות שאין שני לו. זהו יעד יוצא דופן עבור מי שטיילו כבר כמעט בכל מקום.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא