הבלוג של עולם נסתר כללי

היכן לבלות את החופשה בקיץ – רשימת יעדים אהובים

מאת: גיל מנדלסון
21 ביוני 2023

הקיץ כבר הגיע, יולי תיכף כאן – מה שאומר חופשה ארוכה מאד מבית הספר ושפע של הזדמנויות לטייל עם הילדים. חופשות הקיץ באירופה בעיצומן; מועדוני החוף שולטים, מסעדות חוף בשיא פריחתן ומזג האוויר חם ונפלא. יולי הוא גם חודש נהדר לטייל במקומות הכי מרגשים בעולם, ביעדים אקזוטיים מהאוקיינוס ההודי ועד דרום האוקיינוס השקט.

לפניכם 10 יעדים מומלצים לטיול ביולי הקרוב אשר ניתן לחקור במסגרת טיולי בוטיק לגיל השלישי. חלקם קרובים וחלקם קצת פחות, אבל כולם מושלמים לטיול ביולי מבחינת מזג האוויר, כמות התיירים ועוד. התבייתו על יעד מסוים והתחילו לתכנן את החופשה הבאה שלכם.

1. איסלנד

harpa_iceland_cnt_5may11_pr_b

רוב הסיכויים שלא תבחרו לטייל באיסלנד דווקא בזכות מזג האוויר, אבל איסלנד בהחלט הכי נעימה בחודש יולי. הימים הארוכים מזמנים למטיילים יותר זמן לחקור את הנוף הטבעי הסוריאליסטי כמעט – לטבול במעיינות החמים של Geysir או לבקר בפארק הלאומי Thingvellir, שם מלון בשם ION מציע טיולי הליכה, טיולי צלילה ודיג. חובבי אוכל יתאהבו ברייקיאוויק הבירה, שבה הטרנד של מזון נורדי מסורתי תפס מאד, עם דגש על דגים טריים ובשר טלה מקומי. אל תחמיצו ביקור ב'הרפה', אולם הקונצרטים החדש של רייקיאוויק בעל חזית הזכוכית המרשימה.

לטיולים שלנו באיסלנד הקליקו כאן

2. טנזניה

istock_tanzania

טיול לאפריקה הוא לפני הכל טיול טבע וטנזניה היא יעד הספארי העשיר ביותר ביבשת השחורה. מאות אלפי חיות בר מרעידות את אדמת טנזניה ושמורות הטבע העצומות שלה מדי יום. גם הן, כמו המטיילים, מושפעות ממזג האוויר ומעונות השנה. העונה היבשה היא בין החודשים יוני לאוקטובר, אז הגשמים מועטים והטמפרטורות נוחות ביותר. מליוני בעלי פרסה בטנזניה נודדים באלפי עדרים בעקבות העשב הטרי והגשם. בחודש יולי, שהוא תחילתה של העונה היבשה הארוכה, העדרים נמצאים בצפון הסרנגטי. הם מתכוננים לחציית הנהרות, מתרכזים בקבוצות גדולות ומתחילים לנוע במהירות דרך מערב הסרנגטי, לכיוון נהר גרומטי. המראה של אלפי העדרים ומיליוני בעלי החיים הנעים יחד הוא מראה מרגש ובלתי נשכח ומדריך מקומי מיומן ייקח אותכם בעקבות הנדידה ויסביר לכם כל מה שצריך. בלילות תלונו בלודג'ים מפוארים בלב השמורה ואם תחפצו לנוח אחרי הספארי, תוכלו לעשות זאת באי השכן האקזוטי זנזיבר, על חופים חוליים לבנים ומי טורקיז צלולים.

לטיולים שלנו בטנזניה הקליקו כאן

3. פוליה (Puglia), איטליה

ממוקמת בעקב של איטליה, לפוליה יש קצב משלה. היא איטית, שקטה ונינוחה יותר מחלקים רבים של המדינה, כשחלק גדול ממנה עדיין מחכה להתגלות על ידי נופשים. בנוסף, היא מצוידת בכמה חופי חוליים מעולים: מומלץ לבלות את השהות בה באחד ממועדוני החוף הכפריים הפזורים לאורך החוף עם בקבוק של פרוסקו. פוליה מתחילה להיות מוכרת בזכות סצנת האוכל שלה, תודות לתוצרת המקומית הנפלאה, שמן זית והגלידה. לונו בחווה או בטרולו מסורתי ובלו את הערבים בשוטטות ברחובות האחוריים של הכפרים העתיקים היפים , Savelletri, Ostuni ולצ'ה הבארוקי.

4. קורסיקה וסרדיניה

Sardinia6_CNT_6feb13_alamy_b (Small)

במרחק של נשיקה אחד מהשני, איי הים התיכון קורסיקה וסרדיניה מקסימים ביולי, עם כ -11 שעות שמש ביום. קורסיקה הצרפתית הוא אי שתרצו לחקור במלואו – מכפרי הדייגים המבודדים של קאפ קורסה בצפון ועד לגן העדן לגולשי רוח ב- Bonifacio והחופים החוליים היפים ליד פורטו וואצ'יו, בו המלון המעוצב קאזה דל מאר משקיף על המפרץ. כדי להימלט מהצפיפות, שכרו בית בשולי החוף באחוזת דומיין דה מורטולי. קוסטה אסמרלדה האיטלקיה הסרדינית היא סנסציונית, למרות שהיא עמוסה ביולי. עצה שלנו: סעו ללה מאדאלנה, ארכיפלג מוגן פראי, שבו החופים הטובים ביותר, ים בצבע טורקיז ומפרצונים חוליים. זהו מקום בעל יופי עוצר נשימה.

5. איי סיישל

Denis-Island-seychelles-conde-nast-traveller-5march15-pr_1440x960

איי סיישל שבאוקיינוס ההודי, עם החופים הלבנים הסוחפים, המים הכחולים הצלולים וחיות הבר המגוונות, הם אחד מאתרי הנופש הנחשקים בעולם. האי הצפוני הוא סנסציוני, יעד VIP, עם תיירים כמו ג'ורג' קלוני ופיגורות מלכותיות המגיעות לירח דבש ושוהות בבתי עץ מסוככים הממוקמים על גבעה בין היער והאוקיינוס. בריזורט Frégate Island Private, האורחים חולקים את המרחב עם צבי ענק מסוג אלדברה ועם עורב אדום חזה נדיר. אם תבקרו בשמורת Vallée de Mai שהיא אתר מורשת עולמי, מלון Raffles Praslin הוא מקום יפיפה שכדאי ללון בו.

6. קרטחאנה

עולם נסתר | מבט על העיר העתיקה של קרטחאנה בקריביים

אז איזו עיר הכי קולית בקאריביים? התחרות בהחלט קשה, אבל העיר קרטחאנה בקולומביה היא מועמדת רצינית לזכות בתואר, מה שמעלה אותה למקום גבוה ב-wishlist של יעדי הטיול ביולי, כאשר מזג האוויר הוא נהדר. לאחרונה צצו מספר בתי מלון חדשים, ברים ומסעדות בעיר הקולומביאנית עם בישול קולומביאני המתחרה בבישול הפרואני בחוגים אניני טעם חובבי אוכל דרום אמריקאי. ברוח הקצב בקריבי, בלו ימים עצלים ונינוחים בגילוי הארכיטקטורה הקולוניאלית היפה של העיר העתיקה ולאחריהם שתו וריקדו עד השעות הקטנות של הלילה. זוהי חופשה אמיתית.

לטיול שלנו בקולומביה הקליקו כאן

 7. שטוקהולם

עולם נסתר | שטוקהולם, שבדיה

תושבי שבדיה יודעים ליהנות מהקיץ. מזג האוויר החם כמעט מתחנן בפניך לרדת מהאופניים, להוריד את הבגדים ולקפוץ לשחייה במרכז העיר, או לנסוע רחוק יותר לטבילה באחד מאיי Lo-Fi בקרבת מקום. קפצו ל-Norr Mälarstrand, לחוף החולי של Kungsholmen, או הנועזים שבכם קפצו לבריכת המים שמול העירייה. שכונת סופו בשטוקהולם היא מאד טרנדית ומגניבה, עם הרבה צעירים המסתובבים בבתי הקפה ובחנויות בוטיק קטנות וסצנת אוכל הנמצאת בדיוק כעת באור הזרקורים בזכות מגוון וטעם טוב.

לטיול שלנו בסקנדינביה הקליקו כאן

8. פיג'י

עולם נסתר | שנורקלינג בפיג'י

חודש יולי הוא הזמן הטוב ביותר לבקר באיי פיג'י שבדרום האוקיינוס השקט. זוהי העונה היבשה והמים בתקופה זו הם הכי צלולים בשנה. הארכיפלג הוא אחד המקומות הטובים ביותר בעולם לצלילה, בהיותו מוקף שוניות יפות בהם גרים כ -1,000 מינים של דגים; אבל ביום בהיר, גם פעילות שנורקלינג פשוטה היא לא פחות טובה. אם חפצה נפשכם באסקפיזם מוחלט, סעו לאי הפרטי Dolphin Island, ממש ליד חוף השמש Viti Levu ביבשה, או הישארו באחת מ- 25 וילות עץ וזכוכית בריזורט הידידותי לסביבה Laucala Island. תושבי פיג'י אמנם ידועים באופיים הידידותי, אבל בשום מקום לא תמצאו קבלת פנים כ"כ מעומק הלב כמו בריזורט בבעלות מקומית העונה לשם Likuliku Lagoon Resort, שם הימים מושפעים מהגאות והשפל.

9. מוזמביק

עולם נסתר | חצי האי סאו סבסטיאו בארכיפלג באזארוטו, מוזמביק

איזה קאמבק! מוזמביק המתאוששת מעשרות שנים של מלחמת אזרחים, מעולם לא נראתה טוב יותר, במיוחד בחודש יולי, כשהמדינה מתחממת עם מזג אוויר טרופי מבורך. גלו את הפארק הלאומי Gorongosa, המכונה "גן העדן האבוד של אפריקה", שם אפשר ליהנות מחוויית ספארי מסורתית. לאחר הספארי, פנו צפונה אל חוף Nacala ואל Stone Town or Nuarro, שבה מאות שנים של מסחר ואימפריה השאירו ארכיטקטורה וחפצי אמנות מפוזרים לאורך קו החוף. רחוק מהחוף, חמשת האיים של הארכיפלג היפה Bazaruto מתהדרים בחופים לבנים בוהקים, עדיין לא צפופים, אשר צוללים יתענגו על הפארק הימי המוגן שמסביב. תוכלו לשהות באחת מ- 12 הבקתות בלודג' AndBeyond's Benguerra, או ב- Anantara Bazaruto Island Resort and Spa.

לטיולים שלנו ביבשת אפריקה הקליקו כאן

10. קורנוול, בריטניה

כשהשמש זורחת בשמיים אין כמו חוף קורניש, הנהנה ממזג האוויר הטוב ביותר בבריטניה בחודש יולי. החופים של קורנוול הם ארוכים, חוליים ואין להם מתחרים. הגלים הגבוהים המתנפצים אל החופים החוליים מצוינים לגלישה ובשעות השפל מתגלות ברכות טבעיות בסלע, מושלמות לשחייה רגועה. חובבי אוכל נוהרים לכאן בזכות פירות הים המעולים. שוחרי תרבות נוסעים לסנט אייבס בשביל לבקר במוזיאון הטייט, אך הקסם האמיתי של העיירה שוכן בסדנאות האמנים לאורך הרחובות המרוצפים ובאכילת סרטנים טריים שנתפסו על חוף הים. כפר הדייגים ההסטורי Mousehole הוא פנינה אותנטית מחוספסת אמיתית.

ולסיום, עוד פנינה אחת – פורטוגל. בפורטוגל שורר אקלים נוח כל השנה. היא נמצאת בדרום מערב אירופה לצד ספרד, לאורך החוף המערבי של חצי האי האיברי. שייכים לה גם מספר איים באוקיינוס האטלנטי, הלא הם האיים האזוריים. במסגרת טיול עצמאי לפורטוגל, תוכלו לראות את המדינה המרתקת הזו בנסיעה ברכב נוח, בקצב שלכם ובזמן שנוח לכם.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא