הבלוג של עולם נסתר פורטוגל

המעיינות החמים הקסומים שניתן לראות במסגרת טיול לאיים האזורים

מאת: דפנה אשכול
13 בנובמבר 2023

האיים האזורים, ארכיפלג באמצע האוקיינוס האטלנטי העצום, הם פנינה נסתרת המחכה להתגלות על ידי מטיילים נלהבים המחפשים חוויה ייחודית. בין פלאי הטבע הרבים שניתן לראות במסגרת טיול לאיים האזוריים, בולטים המעיינות החמים, המציעים למבקרים בהם הרפיה, שלווה ורוגע. במאמר זה, נתעמק בעולם הקסום של המעיינות החמים של האיים האזוריים, נחקור את מקורותיהם הגיאולוגיים, את המשמעות התרבותית שלהם ואת החוויות שהם מספקים.

טיול לאיים האזוריים אל מקורות המעיינות החמים

האיים האזוריים, שנוצרו על ידי התכנסות של שלושה לוחות טקטוניים, מתהדרים בנוף גיאולוגי עשיר. הסביבה הגיאולוגית הייחודית הזו היא הסיבה העיקרית להופעת המעיינות החמים באיים השונים בארכיפלג. החום הפנימי של כדור הארץ, שנוצר מתנועת לוחות טקטוניים, מוצא את דרכו אל פני השטח, ויוצר כיסים של מים חמים ועשירים במינרלים המבעבעים ממעמקי כדור הארץ. כתוצאה מכך, האיים האזוריים התברכו במערך של מעיינות גיאותרמיים, שלכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים משלו.

מעיינות חמים במסורת האזורית

מעבר לקסם הגיאולוגי שלהם, למעיינות החמים שניתן לראות במסגרת טיול לאיים האזוריים יש משמעות תרבותית הטבועה עמוק באורח החיים של תושבי האי. באופן מסורתי, המקומיים התייחסו למים התרמיים הללו כמקורות לריפוי והרפיה. רבים מאמינים שביקורים קבועים במעיינות חמים יכולים להקל על כאבים, לשפר את זרימת הדם ולקדם רווחה כללית.

יתר על כן, המעיינות החמים משמשים לעתים קרובות כנקודות התכנסות קהילתיות, בהן מתכנסים תושבים ומבקרים כדי לחלוק סיפורים, מסורות, ואת היתרונות הטיפוליים של המים העשירים במינרלים.

איזון בין תיירות ושימור

ככל שהאיים האזוריים צוברים פופולריות כיעד לטיולים, גדל הצורך לאזן בין זרם התיירים לבין שימור פלאי הטבע הללו. שיטות תיירות בת קיימא, מאמצי שימור והתנהגות אחראית של מבקרים חיוניים כדי להבטיח שהדורות הבאים יוכלו להמשיך ליהנות מהיתרונות הטיפוליים של המעיינות החמים, תוך שמירה על המערכות האקולוגיות השבריריות המקיפות אותם.

סיור בין המעיינות החמים של סאו מיגל

המעיינות החמים בפורנס (האי סאו מיגל)  Furnas Valley in São Miguel Island

עמק פורנאס שבאי הירוק סאו מיגל, הוא ביתם של כמה מהמעיינות החמים המפורסמים ביותר באיים האזוריים. גן טרה נוסטרה, גן עדן בוטני המקיף בריכה תרמית גדולה, מציע למבקרים הזדמנות לטבול במים עשירים במינרלים בתוך צמחייה עבותה. מאמינים כי למרחצאות הבוץ העשירים בברזל כאן יש השפעות טיפוליות על העור, מה שהופך את פורנס ליעד פופולרי הן עבור המקומיים והן עבור תיירים.

קלדיירה ולחה (האי סאו מיגל) Caldeira Velha

לאלו המחפשים חוויה מבודדת יותר, קלדיירה ולחה מספקת מפלט שליו. המעיין החם הטבעי הזה, בלב יער עבות, מוקף במפלים ועטוף בסדרה של בריכות מדורגות. אומרים שתכולת המינרלים של המים מעודדת הרפיה ומקלה על מתח שרירים, מה שהופך אותו למקום חובה עבור אלו המחפשים ריפוי.

פוקה דה דונה בייג'ה (האי סאו מיגל) Poça da Dona Beija

פוקה דה דונה בייג'ה מציע טוויסט ייחודי לחוויית המעיינות החמים עם בריכות שונות שבהן טמפרטורות שונות. המבקרים יכולים לעבור בין הבריכות הללו, שלכל אחת מהן היתרונות הטיפוליים המובהקים שלה. הסביבה הטרופית השופעת מוסיפה לאווירה הכללית, ויוצרת מפלט מושלם עבור אלה שמחפשים רגיעה ושלווה.

גרוטה דו קרווחו (האי סאו מיגל)  Gruta do Carvão

רדו אל מעמקי כדור הארץ בגרוטה דו קרווחו, מערכת מערות וולקניות שבה המבקרים יכולים לחזות בתצורות הגיאולוגיות המרשימות המאפיינות את האיים האזוריים. נוכחותם של מעיינות חמים בתוך המערה מעצימה את המיסטיקה של הפלא התת-קרקעי הזה, ומספקת חוויה סוחפת באמת.

המעיינות החמים של האיים האזוריים עומדים כעדות לכוחות הטבע מעוררי היראה. כל מעיין חם מציע חוויה ייחודית, המשלבת יופי טבעי, עושר תרבותי ויתרונות טיפוליים. בעוד המטיילים ממשיכים לחפש מפגשים אותנטיים וסוחפים, המעיינות החמים באזור קורצים כיעדים קסומים המבטיחים הן התחדשות פיזית והן חיבור עמוק לנשמה.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא