הבלוג של עולם נסתר איסלנד

טיול עצמאי באיסלנד – יתרונות וחסרונות

מאת: מערכת עולם נסתר
15 באפריל 2024

כשאתם מבצעים טיול עצמאי לאיסלנד בנהיגה עצמית יש יתרונות וגם חסרונות. במאמר זה, נציג עבורכם תמונה מלאה של היתרונות והחסרונות הכרוכים בטיול עצמאי לעומת טיול מאורגן באיסלנד. נציג את האספקטים העיקריים שיש לקחת בחשבון ונפרט אודות כל היבט.

יתרונות

אתם מחליטים

  • מרגישים שמקום מסוים צפוף מדי? אתם חופשיים לעזוב מתי שתרצו.
  • רוצים לבלות את כל הטיול שלכם בצפון? למה לא, פשוט תעשו את זה.
  • האם היום היה מעייף מדי, ואתם מעדיפים לבלות יום במעיין חם? לכו על זה.

המונים ותזמון

אתם יכולים להגיע מוקדם בבוקר או מאוחר בערב למקום שעלול להיות צפוף במהלך היום, כדי להימנע מההמונים.

חסרונות

אתם צריכים לתכנן

איזה רכב לשכור, באיזו חברה לבחור, איזה ביטוח לקחת, לאן ללכת, איפה לאכול, איפה לעצור לשירותים. אל דאגה, כאן אנחנו נכנסים לתמונה…וזה בדיוק השרות שאנחנו מציעים בארגון טיול עצמי בנהיגה עצמית באיסלנד.

אתם אחראים במהלך הטיול

עליכם לעקוב אחר תנאי הדרך, תחזיות מזג האוויר, החוקים האיסלנדים וכו'. אין תירוץ לא לדעת אף אחד מאלה.

אתם צריכים לנהוג

אבל ברוב המקרים, נהיגה באיסלנד איננה קשה במיוחד, חוץ מאשר בחודשי החורף כשהכבישים קפואים או מכוסים בשלג.

סוג טיול

גורם נוסף שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​הבחירה בין טיולים מאורגנים לבין טיול פרטי בנהיגה עצמית הוא כיצד תרצו לבלות את זמנכם.

אתם רוצים לראות את המקומות העיקריים

אם המטרה שלכם היא לחוות בעיקר את המקומות הידועים ביותר באיסלנד, כדאי לכם לקחת טיול מודרך. האם אתם מחפשים את מעגל הזהב, החוף הדרומי, הלגונה הכחולה או כביש הטבעת תוך 7 ימים? כל אלה מכוסים בצורה מושלמת על ידי חברות טיולים.

אתם רוצים לראות גם את המקומות המרוחקים

אם אתם רוצים בעיקר לחקור את המקומות המיוחדים באיסלנד, עדיף לצאת לטיול עצמאי. אפשרות נוספת היא לשכור נהג פרטי, אך זו ללא ספק האפשרות היקרה ביותר.

מקומות קשים יותר לגישה, או הנקודות מחוץ למסלולי התיירים הקלאסיים, אינם נכללים בדרך כלל בסיורים קבוצתיים מודרכים באיסלנד. ישנן מספר סיבות מדוע זה עשוי להיות כך:

  • לוקח יותר מדי זמן להגיע אליהם
  • אין תשתיות בקרבת מקום (שירותים, מסעדות וכו')
  • הם לא כל כך יפים בהשוואה למקומות שכולם מבקרים בהם

אם הגעתם לאיסלנד בגלל הריחוק והבידוד שלה, סביר להניח שטיולי אוטובוס לא יהיו הקטע שלכם. איסלנד היא מדינה נהדרת למי שרוצה ליהנות משקט ומהאפשרות לבלות רק עם השותפים לטיול ולא עם אף אחד אחר. ישנם מקומות רבים ברחבי האי שבהם תהיו לבד במקרה שבחרתם בטיול פרטי בנהיגה עצמית.

לפעילויות מסוימות באיסלנד, כמו טיולי הליכה על קרחונים, ביקור במערות קרח או צפייה בלווייתנים באוקיינוס ​​הפתוח, עליכם לצאת לסיור בקבוצה עם מדריך מקצועי. במקרה כזה, אנחנו מעדיפים לצרף אותכם לקבוצות קטנות, כדי לא להיות באוטובוס עם עוד 30 אנשים.

כביש הטבעת

הכביש המרכזי במדינה נקרא כביש הטבעת שאורכו 1,328 קילומטרים. בעיקרון, כביש הטבעת מכסה את רוב הארץ, הוא עוקף חלק מצפון איסלנד, את ה-Westfjords ואת Snæfellsnes.

לחוויה הטובה ביותר, אנו ממליצים על לא פחות מ-8 ימים באיסלנד, זהו מסלול נוח אך מהיר מסביב לאי. בנוסף, המהירות המותרת ברוב הדרך היא 90 קילומטרים לשעה, וקנסות על מהירות מופרזת אינם זולים. אז עדיף להאט וליהנות מהנוף לאורך הדרך.

נסיעה בכביש הטבעת של איסלנד הוא רעיון נהדר לטיול. כשהוא מקיף את האי, תוכלו להגיע לחלקים השונים של איסלנד (למעט הרמות הגבוהות וה-Westfjords). לא רק זה, אלא שרבות מנקודות השיא המדהימות שבמסלול ממוקמות ממש ליד כביש הטבעת, מה שמעניק לכם גישה נוחה למיטב שיש למדינה להציע.

אפשר לנסוע בכביש הטבעת איך שרוצים ומאחר שזה מעגל, בכל מקרה תגיעו לאותם מקומות. אנו ממליצים לנסוע נגד כיוון השעון. כך תוכלו להתחיל עם גולת הכותרת הפופולרית של מעגל הזהב, היכרות מושלמת עם איסלנד, לפני שתמשיכו דרומה.

עצות מעשיות לנהיגה בכביש הטבעת באיסלנד

תנאי הדרך עשויים בהחלט להיות שונים ממה שנתקלת בו בעבר. מסיבה זו, עדיף לקחת את הזמן בנינוחות ברחבי האי. ודאו שיש לכם מספיק זמן להגיע ממקום לינה אחד למשנהו בבטחה.

היו מודעים לסכנות בכבישים, יש כמה אתגרים ייחודיים ומפגעי כביש שצריך להיות מודעים אליהם. למרות שרוב הכביש המהיר סלול, עדיין יש קטע קצר במזרח איסלנד ליד Berufjörður שהוא משטח חצץ. כמו כן, באזורים הכפריים יותר ישנם מספר מעברים צרים (במיוחד מסביב לפיורדים במזרח איסלנד), פסגות עיוורות וגשרים חד-מסלוליים.

הפתעה נוספת עבור מבקרים רבים בפעם הראשונה הן מנהרות הכבישים שנסללו בדרך כלל כדי לעקוף כבישים הרריים המסוכנים מדי בחורף. הבולטים שבהם הם מנהרת Hvalfjörður התת-ימית (5.7 ק"מ), מנהרת Almannaskarð (1.3 ק"מ) ומנהרת Fáskrúðsfjarðargöng (5.8 ק"מ).

עצרו לדלק ולשרותים כאשר אתם יכולים

בחלקים מסוימים של איסלנד הכפרית, ישנם קטעים ארוכים מבלי שרואים עיירה או כפר. זה נכון במיוחד בין Vík ל-Mývatn. אז שימו עין על רמות הדלק שלכם! כשאכן נתקלים בתחנת דלק, חכם לתדלק ולהשתמש בשירותים אם יש ספקות. אל תסתכנו במיכל ריק… זה גם זמן מתאים להצטייד בחטיפים איסלנדיים טעימים. אנו ממליצים על סקאר (בדומה ליוגורט יווני), פילסור (נקניקיות), וסוכריות שוקולד-ליקריץ.

טיפ: הדלק מעט זול יותר בתחנות שירות עצמי כמו ÓB, Orkan ואטלנטסוליה.

חשוב במיוחד – אל תצאו לנהיגת שטח

נסיעה מחוץ לכבישים מסומנים עלולה לפגוע בצמחייה עדינה ולהיות מסוכנת מאוד עבור הנהג. לפיכך, נהיגת שטח אסורה בהחלט וקנסות כבדים מוטלים על ידי הרשויות.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא