הבלוג של עולם נסתר מרוקו

טיול עצמאי למרוקו – המקומות המעניינים במדינה הצפון אפריקאית

מאת: מערכת עולם נסתר
14 בנובמבר 2023

יציאה אל טיול עצמאי למרוקו פותחת את הדלת לממלכה שבה מתכנסים היסטוריה עתיקה, תרבויות תוססות ונופים מגוונים. במאמר זה נמליץ על חלק מהאטרקציות התיירותיות העיקריות במרוקו, המותאמות למטייל העצמאי המבקש לחקור את הפנינה הצפון אפריקאית הזו בתנאים ובקצב שלו.

הקסם הנצחי של מרקש

מרקש, עם הרובעים דמויי המבוך והשווקים התוססים שלה, היא תחנת חובה בכל טיול עצמאי למרוקו. הלב הפועם של העיר השלישית בגודלה במדינה, כיכר ג'מה אל פנה, גדושה חיים כשאמני רחוב, מספרי סיפורים ורוכלי שוק מתכנסים בה. מסגד קוטוביה, יצירת מופת ארכיטקטונית, מפאר את קו הרקיע, ויכול להכיל עד 20 אלף מתפללים.

נווטו במבוך הסמטאות של העיר, שבהן כל פנייה חושפת פנינים נסתרות – סדנאות אומנים, ריאדים מסורתיים ושווקים שוקקים. חבקו את הכאוס ותגלו את המהות האמיתית של מרקש.

פז – מסע אחורה בזמן

ביקור בפז, העתיקה ביותר מבין הערים האימפריאליות של מרוקו, הוא מסע אחורה בזמן. המדינה (העיר העתיקה) הנקראת פז אל-באלי הוכרזה כאתר מורשת על ידי אונסק"ו, והיא מוזיאון חי שבו מהדהדים הדים של אומנות עתיקה. הפרטים הקישוטיים המורכבים של מדרסת בו אנניה ואוניברסיטת אל-קרוויין ההיסטורית חושפים את המורשת התרבותית והאינטלקטואלית העשירה של העיר.

צאו לטיול מוקדם בבוקר במדינה, שבה האוויר מתמלא בניחוח תבלינים והרחובות הצרים שטופים באור השחר הרך. זו חוויה שלווה, שמציעה הצצה למקצבים היומיומיים של פז.

שפשואן – הפנינה הכחולה הקסומה

שפשואן, השוכנת בהרי הריף, היא עיירה ציורית עטופה בגווני כחול, המזכים אותה בכינוי "הפנינה הכחולה". מטיילים עצמאיים נמשכים לאווירה הנינוחה, לרחובות המקסימים ולשילוב הכובש של השפעות מרוקאיות ואנדלוסיות. הבניינים הכחולים של המדינה יוצרים רקע סוריאליסטי ופוטוגני.

לפנות ערב טיילו למסגד הספרדי לתצפית פנורמית על שפשואן השטופה בגוונים החמים של השמש השוקעת. זהו נוף עוצר נשימה המשקף את הפיתוי הקסום של העיר.

קזבלנקה – היכן שהמסורת פוגשת את המודרניות

קזבלנקה, המרכז הקוסמופוליטי של מרוקו, משלבת בצורה נהדרת מסורת עם מודרניות. מסגד חסן השני האייקוני, השוכן על חוף האוקיינוס האטלנטי, הוא עדות לפאר אדריכלי. טיילו לאורך הקורניש (הטיילת), התענגו על בריזת הים, וחקרו את השילוב של קסם היסטורי וכשרון עכשווי.

חתמו את היום שלכם בביקור בחוף עין דיאב, שבו מקומיים ומטיילים מתכנסים כדי ליהנות מהשקיעה. זהו מקום מושלם להירגע בו, כשקול הגלים מלווה את המעבר מיום ללילה.

מדבר סהרה – אודיסאה מסנוורת

שום טיול עצמאי למרוקו אינו שלם בלי יציאה אל מדבר סהרה המהפנט. מרזוגה, עם דיונות החול המתנשאות שלה, מספקת שער לנוף אחר זה. טיולי גמלים, לינה במחנות מדבריים וצפייה בכוכבים מתחת לשמי הסהרה הן חוויות שמגדירות את קסם המדבר.

צאו למסע גמלים בזריחה כדי לחזות בדיונות המתעוררות לחיים בגווני זהב וכתום. זוהי חוויה שאין ספק שתחבר אותך עם היופי הגולמי של המדבר.

אסווירה – שלווה על החוף

להפסקה מרעננת על החוף, אסווירה קורצת עם האווירה הנינוחה והקסם ההיסטורי שלה. הארכיטקטורה הכחולה-לבנה של המדינה, הנמל ההומה וסצנת האמנות התוססת הופכים אותה למקלט למטיילים עצמאיים המחפשים חוויה רגועה אך עשירה מבחינה תרבותית.

אמצו את המוניטין של אסווירה כ"עיר הרוחות" ונסו את כוחכם בגלישת רוח או עפיפונים. רוח הים העקבית מספקת רקע מלהיב לקסם החוף של העיר.

וולוביס – החורבות העתיקות של מרוקו

עבור חובבי היסטוריה, ביקור בחורבות הרומיות העתיקות בוולוביליס הוא מסע בזמן. אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו ממוקם ליד מקנס, מציג פסיפסים שמורים היטב, קשתות ניצחון והוד של עידן שעבר זה מכבר.

במהלך ביקור בוולובליס  נחשפים הסודות והסיפורים שמאחורי ההריסות ומספקים תובנות על המורכבות התרבותית שעיצבה פנינה ארכיאולוגית זו.

רכס האטלס – ההרים המלכותיים של מרוקו

הרי האטלס, המשתרעים על פני מרוקו, הם מקום מועדף על חובבי טבע ולמי שמחפש נופים פנורמיים. מהאטלס הגבוה ועד האנטי-אטלס, רכסי ההרים מציגים אפשרויות לטרקים, ביקור בכפרים ברברים, והתענגות על השלווה של הנופים המחוספסים.

תוכלו לאתגר את עצמכם בטרק לטובקל, הפסגה הגבוהה ביותר בצפון אפריקה, לתחושת הישג ללא תחרות ונופים עוצרי נשימה של העמקים והפסגות שמסביב.

הגוונים המגוונים של ווארזאזת

Ouarzazate, המכונה לעתים קרובות "השער לסהרה", מתגאה בנופים מגוונים ובאבק כוכבים קולנועי. תוכלו לבקר באולפני הסרטים של אטלס, שבהם צולמו סרטים ותוכניות טלוויזיה איקוניים. בקרו בעיירה אייט בן האדו ההיסטורית, עיר מבוצרת שעמדה במבחן הזמן. צפו בטבילת השמש מתחת לאופק, המטילה זוהר חם על מבני לבני הבוץ של אייט בן האדו. זהו רגע של השתקפות שקטה בתוך היופי העתיק של אתר זה הנמנה על אתרי המורשת של ארגון אונסק"ו.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא