הבלוג של עולם נסתר פורטוגל

טיול לאיים האזוריים אל טרייסרה – האי הסגול

מאת: דפנה אשכול
2 באוקטובר 2023

טרסיירה הוא אחד מתשעת האיים אשר ניתן לראות במהלך טיול לאיים האזוריים. האיים האזוריים הינם ארכיפלג, אזור אוטונומי של פורטוגל השוכן בצפון האוקיינוס ​​האטלנטי. כביש סלול היטב מקיף את האי, מה שהופך את המעבר בין העיירות המרכזיות ונקודות עניין רבות, קל ופשוט. כבישים אחרים נוטים להיות צרים ומפותלים יותר, במיוחד לכיוון ההרים, אך בדרך כלל עדיין במצב טוב.

טיול לאיים האזוריים אל בירת טרייסרה

במסגרת טיול לאיים האזוריים, חוברה לראות את אנגרה דו הרואיסמו – הבירה והעיר הגדולה ביותר בטרסיירה. מרכז העיירה נרשם כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו כבר בשנת 1983, והליכה בין הבניינים היפים והצבעוניים מאפשרים להבין בקלות מדוע.

המרכז ההיסטורי של בירת טרייסרה מתהדר בארכיטקטורה שהשתמרה היטב, רחובות מרוצפים וכיכרות מקסימות. נקודות השיא כוללות את קתדרלת Sé (קתדרלת אנגרה), את Palacio dos Capitães-Generais (ארמון הקפטנים-גנרל), ו-Jardim Duque da Terceira (גן הדוכס של טרסיירה).

בעיר יש גם גן בוטני קטן ומעוצב בצורה מושכת, מלא בעצים, פרחים ושיחים מרחבי העולם.

בגן יש בית קפה קטן בקצה המזרחי ועוד כמה מקומות לאכול ולשתות ממש בחוץ. מצאו את השביל אל המדרגות שמאחורי הפארק המובילות אל אלטו דה ממוריה, נקודת תצפית עם נוף פנטסטי על העיר, החוף ואזור הנמל.

טרייסרה
בית מגורים באנגרה דו הרואיסמו – בירת טרייסרה

המגדלור פארול דאס קונטנדס

ממש בקצה הדרום מזרחי של טרסיירה יושב Farol das Contendas, מגדלור שפועל שם ברציפות מאז 1934. הנופים ממיקומו המבודד מרשימים, מעל הצוקים הסלעיים וקו החוף והחוצה אל האוקיינוס ​​העצום שמעבר לו.

כביש M509 שמוביל למגדלור הוא אלטרנטיבה נופית יותר למסלול הראשי בין העיירות פורטו ג'ודאו וסאו סבסטיאה, עם מספר מפרצים קטנים ונקודות תצפית לעצור בהן לאורך הדרך.

סצנת היין המקומית

האיים האזורים ידועים בסצנת יין המקומית המתפתחת שלהם, בשל האדמה הוולקנית הסלעית הפורייה והאקלים הממוזג שלהם. המקום הטוב ביותר לטעום וללמוד עוד על היינות בטרסיירה הוא מוזיאון הוויניו בביסקויטוס.

זהו כרם בניהול משפחתי הפועל מאז שנת 1900, כאשר המוזיאון הקטן כולל מספר פריטים של ציוד לייצור מסורתי של יין. הסיורים נמשכים בדרך כלל כ-25 דקות, מסבירים את ההיסטוריה של היין באזור, ויש המון הזדמנויות לנסות כל מה שפתוח ולקנות בקבוק או שניים לקחת הביתה.

סצנת היין המקומית של האיים האזוריים באי טרייסרה

מערת חג המולד

ליד הכפר ביסקויטוס מצויה מערת חג המולד (Gruta do Natal) המעוטרת באורות חג מולד צבעוניים כל השנה, היוצרים חוויה תת קרקעית קסומה.

פסטיבלים צבעוניים

טרסיירה ידועה בפסטיבלים התוססים שלה, במיוחד פסטיבל Sanjoaninas ביוני, הכולל תהלוכות, קונצרטים, מלחמות שוורים וריקודים מסורתיים. ה-"touradas à corda" המסורתי (מלחמות שוורים עם חבלים) הם מחזה ייחודי ומרגש.

היסטוריית ציד הלווייתנים ומאמצי השימור

לטרסיירה היסטוריה עשירה של ציד לווייתנים, ומוזיאון צייד הלווייתנים בלאג'ס מספק תובנה לגבי התעשייה המסורתית הזו. המבקרים יכולים ללמוד על הקשר של האי לצייד לווייתנים ועל מאמצי השימור שבאו בעקבותיו.

טברנה רוברטו, המסעדה הכי טובה בעיר




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא