הבלוג של עולם נסתר פורטוגל

מה כדאי לדעת לפני טיול לאיים האזוריים

מאת: דפנה אשכול
12 בנובמבר 2023

האם אתם מתכננים טיול לאיים האזורים? לפני שאתם אורזים את המזוודות ומתכוננים ליציאה, יש כמה דברים שתרצו לדעת על הארכיפלג המיוחד הזה. אספנו את השאלות הנפוצות ביותר ואנחנו עונים על כולן עבורכם כדי שתוכלו להיות מוכנים לטיול.

כמה איים יש באיים האזוריים?

האיים האזוריים הם ארכיפלג פורטוגלי המורכב מתשעה איים, המחולקים לשלוש קבוצות שונות. הקבוצה המזרחית כוללת את האי סאו מיגל והאי סנטה מריה. האיים טרסיירה, גרסיוסה, פייאל, סאו חורחה ופיקו מרכיבים את הקבוצה המרכזית. לבסוף, הקבוצה המערבית מורכבת מהאי קורבו והאי פלורס.

למרות שהאיים האלה חולקים כמה קווי דמיון, כל אי הוא ייחודי ושונה כאשר משווים את המורשת, ההיסטוריה והמסורות שלהם. כיצד לבחור באיזה אי לבקר? תשובות בהמשך.

מהו מזג האוויר באיים האזוריים?

האיים האזוריים - פורטוגל
טיול לאיים האזוריים – פורטוגל

מזג האוויר באיים האזוריים יכול להיות די בלתי צפוי. לדוגמה, במהלך יום טיול אחד אפשרי לחוות את כל ארבע העונות! להתחיל את היום עם גשם קל, רק כדי שהשמש תפרוץ דקות ספורות לאחר מכן, ואחריה קצת רוח, ועוד! אל תסתמכו יותר מדי על תחזיות מזג האוויר בזמן שאתם נוסעים, ובואו מוכנים ולבושים בהתאם (אנו מציעים שכבות!) עם זאת, למרות שהאיים האזוריים הם אקלים מתון ומתון, הוא חווה ארבע עונות.

כיצד לטייל באיים האזוריים?

אנו ממליצים למטיילים באיים האזוריים לשכור רכב. זו הדרך הטובה ביותר לוודא שתוכלו לראות את כל מה שתרצו ולחקור כל חלק של האיים, ממפלים מחוץ לשבילים הרגילים ועד למסלולי הליכה ועוד הרבה יותר. אפשרות נוספת היא לטייל עם רכב צמוד ונהג דובר אנגלית.

מה חובה לראות באיים האזוריים?

רשימת המקומות באיים האזוריים שחובה לראות יכולה להיות אינסופית! עם זאת, כדאי לשים לב בייחוד להצעות הבאות: בכל רחבי האיים האזוריים תראו שלטים שונים שמצביעים על פלאי האיים השונים. תוך כדי נסיעה, הקפידו לעצור לתצפיות נוף (הנקראות מיראדורוס), כמו גם מפלים (קסקטאס), מעיינות חמים (fontes termais) ועוד.

האם אפשר לטוס בין איי האיים?

כן, בהחלט. למעשה, אנו ממליצים לכם בחום לטוס, שכן כל אי הוא ייחודי ושונה בדרכו המיוחדת.

חברת התעופה המקומית מבצעת בכל יום עשרות טיסות בין האיים השונים.

האם אפשר להפליג בסירה בין האיים?

כן, זה אפשרי.. בערך. אם אתם נוסעים מאי אחד לאי סמוך, כמו האיים שנמצאים בקבוצות המרכזיות והמערביות, חברת המעבורות האזורית מציעה אפשרויות נסיעה לאורך כל השנה בין פיקו, פייאל, סאו חורחה ופלורס. אם אתם חושבים לטייל בין קבוצות איים שונות, כמו מסאו מיגל לטרסיירה, שימו לב שזה אפשרי רק בעונת השיא, בין החודשים מאי עד ספטמבר.

מה צריך לדעת לפני יציאה לטיול רגלי באיים האזוריים

שימו לב כשאתם יוצאים לטיול בשבילי הליכה באיים האזוריים שלא כל שביל הוא מעגלי. יש כמה שבילים שהם חד כיוונים. במקרה זה, תכנון מראש חשוב, ותצטרכו להיות מוכנים לקחת מונית חזרה ליעד המקורי שלכם או לתכנן חזרה חלופית. כמו כן, ודאו שאתם מודעים לקושי ולאורך הטיול המסוים כדי להיות בטוחים שתוכלו להתמודד איתו פיזית. החדשות הטובות הן שהאיים האזוריים מציעים מגוון רחב של מסלולים, מטיולי טבע קלים ומהנים ועד כמה שבילים טבעיים שהם הרבה יותר קשים ומאתגרים, כך שבוודאי תוכלו לצאת לכמה מסלולים וליהנות מהיופי של גן העדן הבתולי.

האם כדאי להזמין מקומות במסעדות?

כן, כדאי תמיד לתכנן מראש ולהזמין מסעדות רק ליתר ביטחון, במיוחד בעונת שיא הקיץ. מכיוון שרבות ממסעדות האיים אינן גדולות במיוחד, הזמנה מראש תעזור לכם להבטיח שיהיה לכם שולחן שיחכה לכם ותוכלו לאכול היכן שתרצו, גם במסעדות המקומיות המומלצות ביותר שנוטות להתמלא מהר!

אולם יש מסעדות פופולריות שלא מקבלות הזמנות. במקרים אלה, כל מה שאנחנו יכולים לומר הוא להגיע מוקדם ולהחזיק אצבעות – אבל באיים האזוריים, המטבח המקומי שווה המתנה!

האיים האזוריים הם איים געשיים

כמעט בכל מקום שמסתכלים באיים האזוריים, ניתן לראות סימנים ברורים של פעילות געשית, ממעיינות חמים מהבילים ועד לשרידי הלבה המגובשים של ההתפרצויות האחרונות. כדאי לבקר בחופי החול השחור באיים האזוריים, כמו גם את הגייזרים והמעיינות התרמיים שנמצאים בעמק Furnas המפורסם באי סאו מיגל. שם תוכלו לטעום ארוחה מיוחדת לאזור האיים הנקראת cozido אשר למעשה מבושלת מתחת לאדמה בחום הטבעי של הר הגעש! ואם אתם רוצים לראות את ההשפעות של התפרצות לאחרונה, בקרו באי פאיאל וחקרו את הר הגעש קאפלינהוס.

המעיינות התרמיים

אחד מרגעי השיא הבלתי נשכחים של טיול באזורים האזוריים יהיה בוודאי ליהנות מאמבטיה מענגת במעיינות התרמיים הרבים שנמצאים באיים, במיוחד באי סאו מיגל. בזמן הביקור באי הגדול ביותר באיים האזוריים, עליכם לנסות את המעיינות המפורסמים ביותר: Poça Dona da Beija, Caldeira Velha ו-Terra Nostra. כל האזורים החלומיים הללו כוללים בריכות יפות ועשירות בברזל, בהן תוכלו להירגע במים חמימים ולהתפנק ביופי השליו והשלו של הטבע.

עובדות ומספרים

  • השפה המדוברת באיים האזוריים היא פורטוגזית, אבל השימוש באנגלית הוא נרחב.
  • האיים האזוריים הם אזור אוטונומי של פורטוגל וחלק מהאיחוד האירופי.
  • המטבע באיים האזוריים הוא אירו. רוב כרטיסי האשראי הגדולים מתקבלים בכל האיים. לגבי כספומטים, הם זמינים באופן נרחב וניתן למצוא אותם ברוב הכפרים והעיירות הגדולות.
  • אינטרנט אלחוטי חינם זמין באופן נרחב באזורים ציבוריים רבים, מסעדות, ברים, מרכזי קניות ובתי מלון.
  • האיים האזוריים משתמשים בחשמל ב-V220-240,50Hz  עם שקעי Europlug ו-Schuko בתקן אירופאי. אם אתם מתכננים להשתמש במכשירים חשמליים שיש להם תקעים שונים, אלה יצטרכו מתאם.
  • סגנון הלבוש באיים האזוריים הוא נינוח למדי, במיוחד במהלך היום. לבוש ספורטיבי נוח מקובל לחלוטין במהלך היום.

טיול לאיים האזוריים עם חברת עולם נסתר

חברת עולם נסתר מציעה לכם טיול לאיים האזוריים במסלול מגוון ועשיר עם טיסה בין האיים והליכות קלות. זהו טיול פרטי בהתאמה אישית אשר יאפשר לכם להכיר את האיים היפים בקצב שלכם ובזמן שלכם. פנו אלינו עוד היום ונשמח לתפור עבורכם טיול בדיוק לפי הצרכים והרצונות שלכם.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא