הבלוג של עולם נסתר ברזיל

נפלאות הטבע בברזיל

מאת: דפנה אשכול
4 באפריל 2019

ברזיל היא אחת המדינות הגדולות בעולם וככזו, היא מציעה למבקרים בה הזדמנויות ייחודיות ומרגשות לחקור יופי טבעי שלא ימצאו במקומות אחרים בעולם. ברזיל מלאה מפלים שוצפים, זורם בה נהר האמזונס הידוע כאחד הארוכים בעולם, למעלה ממחצית שטחה הוא אגן האמזונס, המרחב הירוק הגדול והמגוון בעולם ועוד פלאי טבע אחרים. מדיונות חול לבן מדהימות המקיפות לגונות כחולות בוהקות ועד בריכות שקועות קסומות המלאות מים צלולים להפליא; בברזיל אין מחסור באתרים יפים ומרהיבים לבקר בהם. אנו ממליצים לכם לברוח מן ההמולה של הערים הגדולות של ברזיל ולגלות כמה מפלאי הטבע המדהימים של המדינה.

נהר האמזונס

מעיין החיים של כדור הארץ, ארוך יותר מאשר שמונת הנהרות הגדולים הבאים אחריו, אחראי על האוויר שאנו נושמים, המים שאנו שותים, נהר האמזונס הוא באמת פלא טבע. עם כל כך הרבה אפשרויות של נקודות התחלה, אורך הביקור, רמת הלינה ואופי הביקור; יש כאן משהו לכולם. עצים נישאים שקועים במים, קופים מתנדנדים מענף לענף ושפע של פעילויות, האמזונס מציע מרחב ייחודי במינו.

בין אם אתם מבקרים בעונה הגשומה ושטים דרך היערות המוצפים בסירה או בעונה היבשה כשהשמיים שטופי שמש וזה הזמן לטיול ארוך יותר; אין באמת זמן רע להגיע לכאן. האמזונס מציע חוויות כגון דייג פיראנה, תצפית על תנינים, מפגשים עם הקהילות המקומיות, הזדמנות לישון בג'ונגל ולחקור את האזור, טיולי סירה בנהר על מנת לחוות את הנהר מנקודת מבט שונה. בכל דרך שתבחרו, זו תהיה חוויה בלתי נשכחת.

מפגש הנהרות

"מפגש הנהרות" הוא אחת האטרקציות התיירותיות העיקריות של מנאוס, ברזיל. לאורך שישה קילומטרים נהר ריו נגרו ונהר סולימאוס זורמים זה לצד זה בלי להתערבב. מימיו של ריו נגרו שחורים בגלל מינרלים רבים הנמצאים במים בעוד אלו של נהר סולימאוס הם בצבע חול. שני נהרות אלו זורמים זה לצד זה ואינם מתערבבים. יש לשוט לפחות ארבעה קילומטרים ממנאוס במורד הנהר כדי לראות היכן שני נהרות אלה באמת נפגשים כדי ליצור את נהר האמזונס. שייט של יום שלם במורד הריו נגרו ייקח אותכם למקום שבו נהרות נפגשים ויספק לכם את הנופים המרהיבים ביותר, כמו גם יום מלא כיף על הנהר.

ביצות הפנטנל

אחת משכיות החמדה הפחות ידועות של ברזיל הן ביצות הפנטנל. זוהי מערכת אקולוגית מגוונת שהיא פלא טבע שכדאי לבקר בה בנסיעה לברזיל. בשטח של מעל 200,000 קמ"ר מתגוררים מעט מאוד אנשים, אבל מעל 700 מינים של ציפורים, 100 מינים של יונקים, 260 מינים של דגים ו 80 מיני זוחלים. זהו האזור המושלם עבור המבקרים המחפשים לפגוש חיות בר. רצוי לנסוע לאזור זה בין  החודשים יולי ואוקטובר, כאשר המים מתחילים להתאדות, האגמים הופכים לבריכות עם כמויות גדולות של דגים ובעלי החיים נמצאים כאן בשפע בכל מקום. שטחי הפטנאל נותרו בלתי מפותחים בשל השטפונות השנתיים, המקשים על החיים כאן ורק קומץ של חוות גדולות לגידול בקר קיימות באזור, המכונה לעתים קרובות "המערב הפרוע של דרום אמריקה". על בעלי החיים שניתן לפגוש כאן נמנים הפומה, לוטרות נהר, קיימן, דב נמלים, קפיברה ועוד.

מפלי איגואסו

זהו אחד האתרים המבוקשים ביותר בברזיל. מערכת המפלים הגדולים והמרהיבים ביותר בעולם נמצאת על גבול ארגנטינה וברזיל. מפלי איגואסו מורכבים מ 275 מפלים וביניהם מיני חי וצומח ייחודיים שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה. המפלים העצומים משתרעים פני על 2,700 מ' מרשימים. הצד הברזילאי מציע את הנופים הפנורמיים הטובים ביותר ואת הגישה לגרון השטן; המפל הידוע ביותר.

החוויה הנפלאה בצד הברזילאי היא ללכת על הגשר הארוך העובר על פני מספר מפלים ומאפשר למבקרים לא רק לעמוד מעל המפלים אלא ממש לפניהם, כולל הרטבות מלאה לפעמים. אוטובוסים דו-קומתיים ייקחו אתכם למגוון של מסלולים בהם תוכלו לראות חיות בר בשפע. ניתן לראות כאן קופים, טוקנים, יגוארים, צבי פמפאס וציפורים צבעוניות ומבריקות. אם יש לכם הזדמנות לעבור אל הצד הארגנטינאי, אנו ממליצים לשוט בסירה תחת המפלים, חוויה של פעם בחיים.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא