הבלוג של עולם נסתר וייטנאם

סאפה וייטנאם – נופים עוצרי נשמה וטרסות אורז מסורתיות

מאת: גיל מנדלסון
11 ביולי 2023

העיירה סאפה Sapa שוכנת באזור ההררי השופע של צפון מערב וייטנאם. זהו יעד ציורי המציע שילוב ייחודי של יופי טבעי עוצר נשימה, מורשת תרבותית עשירה והרפתקאות מרגשות. עיירה מקסימה זו ידועה בטרסות האורז המדהימות הסובבות אותה, ההרים המתנשאים מעליה, שבטי הגבעות התוססים והאווירה השלווה שכובשת מטיילים מכל העולם. זו היא באמת פנינה נסתרת שמחכה להתגלות בכל טיול לוייטנאם.

סאפה וייטנאם – נופים עוצרי נשימה

סאפה התברכה בנופי טבע עוצרי נשימה המותירים את המטיילים פעורי פה. האזור ידוע בזכות טרסות האורז המרהיבות שלו, החצובות בצלע ההרים כמו מדרגות, ויוצרות מראה עוצר נשימה. הזמן הטוב ביותר לראות את הטרסות במלוא תפארתן הוא במהלך עונת שתילת האורז, הנמשכת בדרך כלל ממאי עד יוני או מספטמבר עד אוקטובר. במהלך החודשים הללו הטרסות נצבעות בגוונים עזים של ירוק, מה שמספק רקע ציורי לחובבי צילום. מלבד טרסות האורז, סאפה היא גם ביתה של פאנסיפן, הפסגה הגבוהה ביותר בווייטנאם. מחפשי הרפתקאות יכולים לצאת לטרק מאתגר אל הפסגה, המציעה נופים פנורמיים של העמקים, היערות ורכסי ההרים הרחוקים שמסביב. הפארק הלאומי Hoang Lien Son, המקיף את פאנסיפאן, הוא אוצר של מגוון ביולוגי, עם מינים אנדמיים רבים ומפלים מדהימים.

סאפה וייטנאם

חוויות תרבותיות עשירות

סאפה וייטנאם היא כור היתוך של קבוצות מיעוט אתניות מגוונות, כל אחת עם המנהגים, המסורות והלבוש הצבעוני הייחודי לה. הקבוצות האתניות הבולטות ביותר באזור הן המונג, דאו, טאי, גיאי וצ'ה פו. סיור בשווקים המקומיים, כמו שוק Bac Ha (פתוח בימי ראשון) ושוק Can Cau (פתוח בשבת), מספק הזדמנות לחזות בתערובת התוססת של התרבויות האתניות של האזור. השווקים ההומים הללו הם המקום שבו המקומיים סוחרים בתוצרת, בטקסטיל ובעבודות יד, ומציעים הצצה אותנטית לחיי היומיום שלהם. חוויה תרבותית שובת לב נוספת בסאפה היא אירוח ביתי על ידי משפחות ממיעוטים אתניים. המבקרים יכולים ליהנות מאירוח לבבי של המקומיים, להשתתף בארוחות מסורתיות, ללמוד על מנהגיהם, ואפילו להצטרף לריקודים ומופעי מוזיקה מסורתיים. אירוח ביתי מסוג זה יספק לכם הזדמנות ייחודית לקבל הבנה מעמיקה יותר של המורשת העשירה של

לפגוש את שבטי הילידים בסאפה

בסאפה עצמה האוכלוסייה יחסית מודרנית, ומנגד בכפרים הסובבים אותה ניתן לפגוש תרבויות מונגוליות מסורתיות. באזור ישנם שני שבטים עיקריים: שבט ההמונג (Hmong) המזוהה עם לבוש מסורתי שחור, וכן שבט הדאו (Dao) המקפיד לעטות לבוש מסורתי שחור עם מטפחת אדומה בולטת. מראה זה מייחד את סאפה מעיירות אחרות ברחבי וייטנאם. אחד הכפרים היפים והמעניינים ביותר באזור נקרא 'קאט-קאט' (Cat Cat). זהו כפר הרגיל לקבל תיירים, ולכן מדי יום תושביו מציגים מופעי ריקודים מעניינים וססגוניים. ניתן לרכוש שם מזכרות ועבודות יד רבות. כפרים נוספים אליהם ניתן להגיע בקרבת סאפה הינם טא-וואן ולאו-צ'אי. ביניהם פרוש עמק ה'מונג הואה' (Muong Hoa Valley), בו ישנם נחלים קטנים, וניתן לראות ממנו נוף מיוחד ומרהיב של טראסות אורז רבות.

ביקור במערת הפיות

מעטים מכירים ויודעים, שבקרבת סאפה נמצאת מערה מבודדת וקסומה, אליה מגיעים בסירה. ניתן לראות בין הצמחים במערה מעין חלון עם נוף מדהים לשמיים. את הסירה למערה ניתן לקחת ממרכז הכפר באו נאי (Bao Nhai) ולשוט בנהר הצ'אי, עד למעין מצודה ימית עליה מספרים אגדות רבות. בביקורכם במערת הפיות תוכלו לצפות ולשחות בזרם המים 'טיאן', ולספוג קרני שמש חמימות. ישנם המאמינים כי פעולות אלו מהוות תפילה ליופי, בריאות ועושר.

הרפתקאות למטיילים

השטח המחוספס סביב סאפה והסביבה הטבעית הבתולית הופכים אותה לאידיאלית עבור חובבי טרקים. טרקים הם הפעילות הפופולרית ביותר בסאפה, עם מגוון מסלולים לבעלי רמות כושר שונות. בין אם תצאו לטיול נינוח בשדות המדורגים או לטיול הרפתקני בן מספר ימים לכפרים נידחים, בסאפה יש משהו לכולם. בסיורים במודרכים תקבלו תובנות חשובות לגבי החי והצומח המקומיים והמשמעות התרבותית של האזור. לאלו המחפשים שטף אדרנלין, טיולי אופני או אופנועי הרים מציעים חוויות מרגשות של רכיבה בכבישי ההרים המפותלים והנופים הציוריים של סאפה. טיפוס צוקים וסנפלינג הם אפשרויות מרגשות אחרות עבור מחפשי הרפתקאות בסאפה או עבור חברות המתעניינות לבצע טיולי תמריץ.

אקלים והזמן הטוב ביותר לביקור

האקלים של סאפה משתנה בהתאם לעונות השנה. חודשי הקיץ (יוני עד אוגוסט) הם הרטובים ביותר, עם ערפל וטפטוף מדי פעם, בעוד שהחורף (דצמבר עד פברואר) מביא טמפרטורות קרירות ושלג מדי פעם. כדאי לבקר בסאפה באביב (מרץ עד מאי) ובסתיו (ספטמבר עד נובמבר). בתקופות אלו מזג האוויר נעים יותר.

היכן עוד כדאי לטייל באזור? פו לונג (Pu luong) ומאי צ'או (Mai chau)

אלטרנטיבה מעניינת לסאפה הינם היעדים פו לונג ומאי צ'או המקסימים ומרהיבים ביופיים, המזכירים מאוד את נופי סאפה, ובכל זאת נחשבים למקומות פחות המוניים ויש בהם מסלולים מעניינים שטרם התגלו על ידי תיירים.

פו לונג

פו לונג (Pu luong) נוסדה בשנת 1999, והיא קרויה על שם הביטוי "הגבעה הכי גבוהה בכפר" בתרגום מהשפה התאילנדית. פו לונג עשירה בנופים המזכירים יער טרופי, ומרבית תושביה הם מונגולים או תאילנדים. פו לונג הפכה ליעד חשוב בצפון וייטנאם, וניתן לצאת ממנה לטרקים וטיולי יום רבים, לצפות בטראסות האורז הרבות, ללמוד על החקלאות המסורתית ולטייל בשמורה ובעמקים שסביבה. סביב העיירה יש מספר שבילים מקסימים שאינם מוכרים למטיילים רבים מחוץ לסאפה וייטנאם. אחד מהם הינו השביל בכפר חו מואנג (Kho Muong), אשר מוביל למערת נטיפים מסתורית וקסומה. בני השבטים השונים הגרים באזור הם אדיבים ומסבירי פנים ולעיתים קרובות הם מזמינים תיירים לשתות איתם תה או לרקוד איתם לאחר ארוחת הערב. יעד זה הינו מומלץ במיוחד לאוהבי טבע, ספורט ובעיקר לאוהבי טרקים מעניינים. מומלץ להגיע לפו לונג ממאי צ'או או מנין בין (NinhBinh).

מאי צ'או

מאי צ'או (Mai chau) דומה מאוד לפו לונג, היא מוקפת הרים וגבעות וטראסות אורז. לידה ישנם כפרים בהם מתגוררים בני שבטים שונים. בשתי העיירות תוכלו להנות ממגוון מאכלים אקזוטיים, למשל ירקות יער, אורז אשר בושל בבמבוק, סלט שבתוכו פרח בר בטעם בננה, עוף מקומי, אורז עם יין ועוד ועוד.

אין ספק ששני יעדים אלו הינם מעולים לטיולים במסלולים קסומים, לרכיבה על אופניים ולרוגע ושלווה עם חוויה כפרית ואותנטית.

אזור סאפה עם הנופים הטבעיים המדהימים, המגוון התרבותי והטרקים המרהיבים בסביבה, בולט כפנינה בצפון-מערב הרמות של וייטנאם. בין אם אתם חובבי טבע, חובבי הרפתקאות או חובבי תרבות, לסאפה, וייטנאם, יש מה להציע. התערובת הייחודית של העיר, שווקים אתניים וחוויות תרבותיות סוחפות יחד עם טרסות אורז מסביב הופכות אותה ליעד אידיאלי עבור אלה שמחפשים הרפתקה מחוץ לשבילים. אנחנו ממליצים לבקר גם בעיירות הפחות מוכרות, במאי צ'או ובפו לונג. עיירות אלו משמרות את קסמן ויופיין המסורתי, בהשוואה לסאפה שהתיירות הרבה מעט פוגמת בהנאה ממנה..

ארזו מזוודות, נעלו את נעלי ההליכה והתכוננו להיות מוקסמים מהיופי והקסם שלה במסגרת טיול פרטי איכותי.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא