טיילים ממליצים

טיילים ממליצים איחוד האמירויות

קבוצת עדית לאיחוד האמירויות

סלאם דובאי.
חזרתי לאחרונה עם קבוצה, אותה הדרכתי באיחוד האמירויות. במקצועי אני היסטוריונית ומוציאה סיורים לימודיים ליעדים שונים באירופה ואף לוויטנאם. כשהאמירויות נפתחו לתייר הישראלי, הסתקרנתי.
היום לאחר שחזרנו אני חושבת שכל ישראלי המתעניין במרקם האזורי בו אנו חיים, בתרבויות השכנות לנו חייב לצאת. למדנו המון, עליהם ועל עצמנו. צריך לבוא עם ראש פתוח, לארץ שאיננה דמוקרטית מחד, אך מאפשרת לעשרות מיעוטים, להתפרנס בה, לשמור את דתם ולחיות את תרבותם. נכון הם אינם שווי זכויות כמו האמירתים המקומיים, אך בהתחשב במקום ממנו הם באו, כמו הודו, אינדונזיה, הפיליפינים, פקיסטאן ועוד… הם מצאו שם אפשרות לחיות בכבוד ובכל רגע נתון הם יכולים לעזוב.
מצאתי מדינה בה נשים רבות, בעיקר האמירתיות, מגיעות ללימודים גבוהים, נוהגות, מנהלות חברות ומשרתות בפרלמנט.
האמירויות מביטות קדימה אל עולם המחר, שואפות להדק את הקשרים עם העולם החופשי ובד בבד לשמור על ייחודן.
האסלאם שם משתבץ בחיי היומיום באופן שכמעט זר לנו. באמצעות האסלאם הם מחנכים לשלום, לאחווה בין העמים, לשיח והחלפת רעיונות.
הן מסבירות פנים לתיירים, תחושת הביטחון לכל מי שמטייל ברחובות דובאי, או אבו דאבי, היא מוחלטת, יותר מבכל מקום אחר באירופה. כמעט ולא נראים שוטרים ברחובות, כמעט ואין פשע.
הערים הצבעוניות משופעות במבנים ארכיטקטונים עוצרי נשימה, בגנים הפורחים בארץ המדבר, הכל הכי גדול בעולם, הכי גבוה, הכי הכי שיש והיא מככבת הרבה בספר שיאי גינס. פלא עולם.
השווקים הססגוניים מחברים את המודרני עם האותנטי ובצידם שפע של מסעדות מקומיות לצד מותגים בין לאומיים. הכל יש שם, העיקר שכל אורח ימצא את מבוקשו.
שוחחנו עם מוסטפא שהגיע מתורכיה, עם הייטש שהגיע מהודו, עם אמה מהפיליפינים שזה עתה הגיעה לאבו-דאבי והיא בוכה על הבנות הקטנות שהשאירה מאחור. פגשנו את זכרית, דוקטורית אמירתית לאומנות, העושה את דרכה כרגע למילנו לפתוח תערוכה.
פאזל אנושי מרתק, כל אחד והסיפור שלו. אין כמעט לאום שאיננו מיוצג בדובאי ויש מקום לכולם.
אני ממליצה בחום לצאת ללמוד את איחוד האמירויות, כמדינה שכנה שלא מזמן כרתה ברית שלום איתנו, כמדינה אחרת כל-כך מכל מה שאני מכירים.
הם פותחים לנו את הדלת והדלת הזו פותחת לנו אפיקים חדשים למחשבה.
יצאנו דרך חברת "עולם נסתר", עליה אני ממליצה, כי אין יותר טוב ממנה. הארגון מתוקתק למופת, אפס תקלות ויחס אישי ואנושי. זו איננה פעם ראשונה שאני יוצאת עם "עולם נסתר" ובכל פעם אני רק מופתעת עוד יותר לטובה. נכון מעט יותר יקר, אך בהתאם לכך התנאים, הליווי והדאגה לכל הפרטים הקטנים. זה שווה. לעיתים אנחנו אוהבים לשלם זול ואחר כך לקטר, או להוציא המון כסף על שטויות במקום. אל תוותרו על סוכנות המכוונת לאיכות גבוהה.

אל תפספסו.

עדית פרי

איחוד האמירויות, אסיה