שיט גאוגרפי

שיט גאוגרפי לאנטרקטיקה

בואו לעקוב אחר טביעות הרגל של שקלטון (מגלה ארצות בריטי שהשתתף במספר משלחות חשובות לחקר יבשת אנטרקטיקה. שקלטון התפרסם במיוחד בזכות עמידתו בראש משלחת מחקר שיצאה למשימת חציית יבשת אנטרקטיקה בשנת 1914 והצלחתו להשיב את כל צוות המשלחת בשלום, לאחר שספינתם, ה"אנדיורנס", ננעלה בקרח והתרסקה) במסע מרתק הידוע במושבות הפינגווינים העמוסות שלו, עופות הים המרהיבים, כלבי ים ולווייתנים, על רקע תפאורה סוריאליסטית של רכסי הרים אימתניים וקרחונים עצומים ויפיפים.





הטיול מעניין אתכם ?

מלא/י את הטופס ונציג שלנו יחזור אליך



Your browser does not support JavaScript!. Please enable javascript in your browser in order to get form work properly.

מסלול הטיול

יום 1: יציאה מאושואייה

נעלה על ספינת USHUAIA אחר הצהריים ונפגוש את צוות ספינת המחקר- המדריכים והמרצים. אחרי שתתארגנו בתאים בספינה נתחיל להפליג לאורך תעלת ביגל המפורסמת ומעבר מקינליי עם הנוף המשגע.

ימים 2-3: חציית מעבר דרייק

מעבר דרייק קרוי על שם חוקר הארצות סר פרנסיס דרייק שחצה מעבר זה ב- 1578 והוא מסמן את ההתכנסות האנטרקטית, מחסום ביולוגי שבו מי קוטב קרים שוקעים מתחת למים הצפוניים החמים יותר. תופעה זו יוצרת עליה של מזון על פני השטח ובעקבותיה מגוון ביולוגי גדול של בע”ח באזור זה. מעבר דרייק גם מסמן את הגבול הצפוני של עופות מים אנטרקטיים רבים.

תוך כדי הפלגה במעבר דרייק המדריכים שלנו יהיו איתכם בחוץ על הסיפון ויסייעו לנו בזיהוי המגוון העצום של עופות ים, כולל אלבטרוסים רבים, שיעקבו אחרי הספינה. מדיניות פתיחת הגשר בספינה תאפשר לכם להצטרף לקציני הים ולקפטן של הספינה וללמוד על ניווט, לצפות בלווייתנים וליהנות מהנוף המדהים. בנוסף, תוצע לכם תוכנית הרצאות מלאה על הסיפון. המראה הראשון של קרחונים והרים מכוסים שלג יצביע על כך שהגענו לאיי דרום שטלנד, קבוצה של עשרים איים שנצפו לראשונה בפברואר 1819 על ידי קפטן וויליאם סמית’. במידה ותנאי הים ומזג האוויר במעבר דרייק יאפשרו המדריכים שלנו והמומחים לטבע ילוו אתכם לחוף למה שתהיה החוויה הראשונה שלכם – מפגש בלתי אמצעי עם פינגווינים וכלבי ים ביום מס’ 3.

ימים 4-6: גילוי ים וודל

כאן משוטטים להם קרחונים עצומים בגודלם. בשנים מסוימות, מפרץ ארבוס וטרור וים וודל נעשים קפואים לגמרי ומאלצים את הספינה לנווט בתוך הקרח. המלצתנו – קומו מוקדם וצאו החוצה מהתא לסיפון. זה יכול להיות גם בשעה 3:30 לפנות בוקר, אבל הזריחה כאן היא לא כמו שום דבר אחר שאי פעם ראיתם. קרחונים עצומים נשברים ממדפי הקרח לרסן, רון ופילצ’נר ברעש גדול ומתמזגים עם ים הקרח בן השנה או מס’ שנים ויוצרים תפאורה של מארג קרח עצום וזורם. ברקע, פסגות הרים מכוסות שלג צח.

המעבר הרגיל לצד המזרחי של חצי האי האנטרקטי חוצה את ה- Antarctic Sound, שאורכו 48 ק”מ ורוחבו 11-19 ק”מ והוא משתרע מצפון מערב לדרום מזרח. מפרץ הופ והתחנה הארגנטינאית אספרנצה ממוקמים בצד המערבי של ה-Sound. הצוק Brown Bluff של חצי האי טברין ממוקם דרומית למפרץ הופ. שניהם יכולים לשמש כאתרי נחיתה יבשתיים אפשריים. ים וודל מייצג את מרכז חצי האי אדלי עם אוכלוסיית הפינגווינים.  Devil Island, Paulet Island והאתרים שכבר הזכרנו יוכיחו לנו זאת. מספר הפינגווינים באזור זה עוצר נשימה. לעיתים קרובות אפשר לצפות בפינגווינים קיסריים צעירים, ‘רוכבים’ על לוחות קרח הצפים על פני המים, כמו על סקייטבורד ביבשה.

אזור זה גם שופע סיפורים היסטוריים על משלחות מחקר וגילוי. הסיפור המוזר ביותר הוא על מסעה של המשלחת השבדית לאנטרקטיקה משנת 1901-3 בפיקודו של הגיאולוג אוטו נורדנסקולד (Otto Nordenskjöld). ארבעה אתרים קשורים למסע זה: Hope Bay, Paulet Island, Snow Hill Island ו- Cape Well-Met on Vega Island. צוות משלחת המחקר שלנו ישמח לחלוק עימכם את הסיפור המרגש. משלחת המחקר של נורדנסקולד היתה הראשונה שהתגברה על החורף בחצי האי. הספינה שלו ‘Antarctic’ תחת פיקודו של קפטן קארל אנטון לרסן הנורבגי המפורסם נלכדה בקרח ושקעה, אבל אנשיה שרדו במיקומים שונים ואף הצליחו לבצע מחקר משמעותי באזור זה.

ימים 7-9: גילוי וחקר חצי האי האנטרקטי ואיי דרום שטלנד

ההיסטוריה המדהימה של חצי האי האנטרקטי תספק לכם סוג של התרגשות לעיתים רק בגלל הקשר לחוקרים המוקדמים של האזור. יהיה לכם די זמן לחקור את הנופים המרהיבים, את הפסגות המושלגות הפראיות, הקרח, ההרים, דרכי הים ואת המגוון הגדול של חיות הבר. חוץ מפינגווינים מסוג Gentoo ו-Chinstrap ועוד בעלי כנף ימיים, קרוב לוודאי שתפגשו גם כלבי ים מזנים שונים, לווייתני Minke ו- Orca בטווח קצר מהספינה. אנו מקווים לנווט דרך הדרכים הכי יפות שיש: Gerlache Strait, Errera Channel, Neumayer Channel. אתרי נחיתה יבשתיים עשויים לכלול את מפרץ פרדייז, שהוא כנראה בעל השם הקולע ביותר בעולם עם הנופים המרהיבים והמרשימים שלו, Cuverville Island, מושבת הפינגווינים מסוג Gentoo הגדולה ביותר בחצי האי, המוקפת בקרחונים ובצריחי קרח והמוזיאון הבריטי ומשרד הדואר בפורט לוקרוי.

חקירה נוספת תוביל אותנו לאיי שטלנד הדרומיים. קבוצת האיים הוולקניים היא גן עדן לבעלי חיים. זוהי מושבת קינון והולדה של פינגווינים וכלבי ים וההתרחשויות בה הופכות את השהות לבלתי נשכחת. ההפלגה דרך המעבר הצר לתוך הלוע המוצף של איי Deception הוא באמת מדהים, כמו גם ביקור באי בצורת חצי הירח הנקרא גם Half Moon Island, ביתם של פינגווינים מסוג Chinstrap בנוף עוצר נשימה.

קרוב לוודאי שתהיה לנו אפשרות לבקר גם באי הפיל (Elephant Island) האניגמטי. מעריצי סר ארנסט שקלטון לא יזדקקו להסבר נוסף על האי ההיסטורי סחוף הרוחות הזה.

המשלחת הטרנס-אנטרקטית האימפריאלית, שבראשה עמד שקלטון, יצאה מלונדון ב-1 באוגוסט 1914 בספינה “אנדיורנס”. מטרתה הייתה לחצות את יבשת אנטרקטיקה, ממפרץ ואהסל, דרך הקוטב הדרומי אל האי רוס הנמצא בצדה השני. “אנדיורנס” יצאה לדרכה מספר ימים לפני פרוץ מלחמת העולם הראשונה. כאשר נודע לשקלטון על פרוץ המלחמה, הוא שיגר מברק לשר הימייה הבריטי, וינסטון צ’רצ’יל והציע לו להעמיד את “אנדיורנס” וצוותה לרשות הצי הבריטי, אולם צ’רצ’יל ענה לו במלה אחת “המשיכו!”. המשלחת נאלצה לנטוש את תוכניתה המקורית כאשר “אנדיורנס” כותרה בים קרח ונתקעה ליד מפרץ ואהסל. הצוות והמשלחת בראשות שקלטון שמרו על מורל גבוה וחיי שגרה בתנאים הקשים, במשך כשנה. בחורף 1915 גבר לחץ הקרחונים על הספינה, שקלטון ואנשיו הוציאו ממנה אספקה חיונית ונטשו אותה בשלוש סירות הצלה. לאחר מכן התרסקה הספינה וטבעה.

צוות הספינה וחברי המשלחת ערכו מסע משולב לאי הפיל – תחילה במזחלות על הקרח במפרץ ואהסל, ולאחר מכן בשלוש סירות ההצלה. כאשר הגיעו לאי הפיל, הם שיפצו את אחת הסירות ושקלטון וחמישה אנשים נוספים הפליגו בה לאיי דרום ג’ורג’יה כדי להשיג עזרה. הנווט פרנק וורסלי ניווט את הסירה בת שמונת המטרים “ג’יימס קיירד”, דרך מעבר דרייק, אל איי דרום ג’ורג’יה בסוף הסתיו האנטרקטי (אפריל ומאי), דבר שהנו כנראה השג ללא מתחרים. טעות ניווט של 0.2 מעלות הייתה גורמת להם להחטיא את האי, ולהיסחף למעמקי האוקיינוס האטלנטי ללא אפשרות הצלה. לאחר שסופה הכתה בהם ליד חופי ג’ורג’יה הדרומית, הם נאלצו לנטוש את סירתם השבורה, ולא יכלו להקיף בה את האי, כדי להגיע לתחנת ציד הלווייתנים שנמצאה בצדו הצפוני, היות שנחתו בחלק הדרומי של איי דרום ג’ורג’יה. שלושה מצוות הספינה, שקלטון, וורסלי וטום קרין חצו את רכס הרי האי במסע מפרך לא פחות, שארך 36 שעות, מסע ששנים אחר כך חזרו עליו מטפסים מקצוענים כמו ריינהולד מסנר, ונתקלו בקשיים חרף היותם ערוכים עם ציוד מלא ומתקדם. כל שאר אנשי הצוות, 22 איש תחת פיקוד פרנק ויילד, חיכו במשך למעלה מארבעה חודשים באי הפיל. לאחר שלושה ניסיונות נפל, הם חולצו על ידי הספינה הצ’ילאנית “ילקו”, בפיקוד לואיס פדרו, ב-30 באוגוסט 1916, 22 חודשים לאחר היציאה הראשונית מאיי ג’ורג’יה הדרומית. כך הצליח צוותה המלא של “אנדיורנס” לשוב בשלום לבריטניה. ספינתו של צוות אחר, בפיקוד קפטן איניאס מקינטוש שיצאה לצדה השני של אנטארקטיקה כדי להכין נקודות אספקה עבור משלחתו של שקלטון טבעה אף היא, ולמרות זאת הצליח צוות זה למלא את משימתו ולהשאיר אספקה עבור המשלחת שמעולם לא הגיעה. בדצמבר 1916 ארגן שקלטון משלחת הצלה אשר חילצה את מרבית אנשיו של מקינטוש מאנטרקטיקה. לא כולם שרדו.

הסיפור הזה הפך לאחד מסיפורי ההצלה הגדולים ביותר בכל הזמנים.

ימים 10-11: בים. חציית מעבר דרייק, החלק הצפוני

היום נעזוב את אנטרקטיקה ונפליג צפונה אל עבר מעבר דרייק. הצטרפו אל המרצים שלנו ומומחי הטבע על הסיפון, על מנת לחפש ביחד עופות ים ולווייתנים ונהנה ביחד מכמה הרצאות נוספות על האזור. קחו את הזמן לנוח וליהנות מהרוגע והשקט של הטבע ושחזרו לעצמכם את החוויות המדהימות של הימים האחרונים בדרך לאושואייה.

יום 12: הגעה לאושואייה

נגיע לנמל אושואייה בשעות הבוקר המוקדמות ונרד מהספינה אחרי ארוחת בוקר.

מפה

מלא/י את הטופס ונציג שלנו יחזור אליך

חשוב לדעת

* שימו לב:

המסלול המתואר לעיל תלוי בתנאי מזג האוויר המקומי, מצב הקרח והזדמנוות לצפייה בבעלי חיים מקומיים. יתכנו שינויים על ידי קברניט הספינה ו/או המדריך הראשי בספינה וזאת על מנת להפיק את המירב מן המסע לחקר ים וודל. בכל אופן, אם תנאי הקרח לא יאפשרו גישה לנתיב המוצע בתוכנית המסע שלעיל נבצע שינוי במסלול למערב אנטרקטיקה. תוכנית יומית תחולק לנוסעים על הסיפון. גמישות היא המפתח להצלחת מסע זה.

** על הספינה: 

ספינת אושואייה נבנתה במקור עבור הסוכנות האמריקאית NOAA (המנהלה הלאומית של האוקיינוסים והאטמוספרה). זהו כלי שיט שובר קרח המיועד עבור מסע בקטבים. היא בעלת סיפון גדול ומדיניות גשר פתוח. ציוד הנחיתה היבשתי שלה מבטיח נחיתות נהדרות והזדמנויות צפייה בבעלי חיים גם בחופים בלתי נגישים לחלוטין.

כל התאים כוללים שפע של מקום אחסון. האזורים הציבוריים כוללים חדר אוכל גדול, טרקלין צפייה/ חדר הרצאות עם ציוד מולטי מדיה מתקדם, בר משקאות וספרייה מצוידת היטב. בנוסף יש גם חדר הלבשה ומרפאה קטנה. הקברניט, הקצינים והצוות הם בעלי ניסיון רב בניווט ובשיט באנטרקטיקה וכולם כאחד אוהבים מאד טבע ומסעות. אנחנו מספקים צוות מתמחה לאזור, כולם בעלי ידע רב, התלהבות ותשוקה, עם רצון לסייע וכולם מקדישים את עצמם להגנה על הסביבה. השף של הספינה מכין אוכל משובח, כולל מנות מקומיות מיוחדות. הבר מאובזר ומלא ביינות ובמשקאות אלכוהוליים אחרים שנבחרו בקפידה.

***מה בספינה:

ארבעה סיפונים, חדר אוכל, סיפון פנורמי, אולם הרצאות/ טרקלין צפייה, חנות מזכרות, מרפאה, חדר הלבשה, סירות גומי (זודיאק).

 

 

לטיולי שיט וטיולים גאוגרפיים נוספים ליבשת אנטרקטיקה – לחצו כאן

מתעניינים בקצה השני של הגלובוס? אם כן, הטיולים שלנו לקוטב הצפוני הם היעד שלכם 

כלול

  •  שיט על סיפון אוניית אושואייה
  • כל הארוחות בזמן השיט על ספינת אושואייה
  • כל הסיורים על החוף וכל הפעילויות (כולל שיט בסירות זודיאק) בזמן השיט על סיפון האושואייה
  • תוכנית הרצאות והדרכה ע”י צוות מקצועי
  • מיסי נמל ושרותים בזמן השיט
  • חומרים כתובים לפני היציאה למסע
  • יומן מפורט לאחר המסע

המחיר אינו כולל:

  • טיסות
  • סידורי קרקע לפני ואחרי השיט
  • העברות מ/אל כלי השיט
  • אשרות כניסה ודרכון
  • ארוחות על החוף
  • ביטול, ביטוח רפואי וכיוצ”ב
  • טיפים לנותני השירות

תאריכי יציאה

יציאה חזרה כיוון מסלול ספינה
10.1.18 21.1.18 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
5.11.18 14.11.18 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
14.11.18 23.11.18 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
23.11.18 3.12.18 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
13.12.18 22.12.18 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
22.12.18 31.12.18 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
19.1.19 28.1.19 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
28.1.19 6.2.19 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
16.2.19 25.2.19 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
8.3.19 17.3.19 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
17.3.19 26.3.19 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA
26.3.19 4.4.19 Ushuaia-Ushuaia USHUAIA

טיולים מומלצים

רוצה שנמצא עבורך טיול שמתאים לך בדיוק ?

מלא/י את הטופס ונציג שלנו יחזור אליך