הבלוג של עולם נסתר כללי

איך שורדים טיסה ארוכה?

מאת: גיל מנדלסון
23 בנובמבר 2023

אספנו במיוחד בשבילכם 10 טיפים למניעת שעמום, התייבשות, פקקת ורידים, קושי להירדם ועוד, כדי שתוכלו לומר לעצמכם בביטחון "אני אשרוד את זה" בפעם הבאה שתהיו כלואים בצינור מתכת למשך יום שלם.

1. שדרוג. כשאתם טסים בטיסות ארוכות, החבר הטוב ביותר שלכם הוא קילומטרז' הטיסות שצברתם עד כה. הוא יעזור לכם לשדרג למחלקת עסקים או אפילו ראשונה ולעבור את הטיסה בנוחות ובסטייל.

2. בריחה. הביאו איתכם אוזניות נוחות וכמה שוברי קופות הוליוודיים בטאבלט או בלפ טופ. אפשר לשקול גם להביא קצת עבודה שהצטברה לכם, אבל אל תסמכו רק עליה. בכל זאת אתם מעוניינים שהזמן יעוף לכם…

3. אל תקחו איתכם יותר מדי מטען לתא הנוסעים. כל תיק או חפץ מיותר אומר פחות מקום לרגליים ומרחב מחייה צפוף יותר במשך 12 שעות פלוס. אל תקחו דבר שעשוי להתחרות במרחב השינה שלכם.

4. הביאו איתכם מהבית אביזרי נוחות. אל תסמכו על תומך הצוואר או כיסוי העיניים של המטוס. אנחנו קוראים להם כלי השרדות. חפשו את הכרית/הכיסוי/אטמי האוזניים הנוחים ביותר שיש ואל תוותרו עליהם. לא בטיסה ארוכה.

o-EYE-MASK-facebook

5. אל תבנו על השלמת שעות שינה בטיסה. הסתפקו במנוחה. אם אתם מרגישים בכל זאת שהעיניים מתחילות להיעצם, שימו עליהן את כיסוי העיניים ותחבו אוזניות לאוזניים ונסו לזרום עם זה. אל תמשיכו לשחק בסלולר. יהיה לכם מספיק זמן בשביל זה אחרי הנמנום.

6. שמרו היטב על החפצים שלכם. טיסות ארוכות יכולות לאפשר לנוסעים חסרי מצפון לעקוב אחר המיקום של הארנק או כרטיס האשראי שלכם. החביאו אותם ואל תשאירו פרצה לגנב.

7. קחו בחשבון כדורי שינה. אם אתם מתכננים להשתמש בעזרי שינה, כדאי לנסות אותם לפני הטיסה. תרופות מסוימות יכולות להשתנות במידה רבה באופן שהן משפיעות על אנשים שונים. אל תשתמשו לפני שתנסו בבית.

sleeping-pills-danger

8. השתמשו באפליקציית SeatGuru. אבל, לפני שאתם בוחרים מקום, חשבו היטב על ההעדפה הרגילה שלכם – יציאת חירום מול מושב במעבר; זה עשוי להיות שונה בטיסה ארוכה יותר מאשר בטיסות קצרות. אם אתם בד"כ בוחרים מושב במעבר, שקלו האם אתם רוצים שהשינה שהצלחתם סופסופ לחטוף תופרע בכל פעם שהנוסע לצידכם ירצה לחלץ איברים או להתפנות; באופן דומה, אם אתם בד"כ בוחרים חלון, קחו בחשבון שאתם עלולים להילכד שם על ידי אדם נוחר בקהות חושים בהשראת תרופות מרשם.

Screen-Shot-2013-02-28-at-5.22.39-PM

9. שאלו על המושבים בשער היציאה. אם לא הצלחתם לבחור מושבים טובים לפני הטיסה, נסו שוב בשער היציאה. אם הטיסה אינה מלאה, הדייל יוכל לבדוק אם יש שורה ריקה או למקם אותך ונוסע נוסף בשורה במקומות חלון ומעבר, דבר המפחית את הסבירות שמישהו ישב במושב האמצעי. כך תקבלו מושב וחצי, לפחות.

10. שמרו על בריאותכם. לחות: אם אתם חושבים שלחות חשובה בטיסה קצרה, חשבו על משך זמן כפול או משולש באוויר. זה די דומה לבילוי 15 שעות על אדמת מדבר חרב. לכן, צריך להצטייד ולהתנהג בהתאם. תארו לעצמכם שאתם צועדים אותו משך זמן על הקרקע. כמה מים הייתם לוקחים איתכם? זו כמות המים שאתם צריכים לשתות בטיסה ארוכה. רופאים ממליצים על שתיית מינרלים שונים, במקום רק מים. השמירה על מאזן האלקטרוליטים חשוב, על מנת לא להיות מדולל לחלוטין עם מים, במיוחד עבור אנשים מבוגרים או אנשים עם בעיות רפואיות אחרות. "השילוב של התייבשות וחוסר תזוזה עלולה ליצור בעיה של קרישי דם", הם מסבירים.

mineral-water-pe-labellers

(מתוך: www.independenttraveler.com)




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא