הבלוג של עולם נסתר מלאווי

גלו את פלאי מלאווי הקסומים: הפנינה הנסתרת של אפריקה

מאת: מערכת עולם נסתר
26 באוקטובר 2023

כשאתם חושבים על היעד האפריקאי המושלם לחופשה הבאה שלכם, מדמיינים תמונות של נופים בתוליים, תרבות תוססת ואירוח חם, אתם כנראה מדמיינים טיול למלאווי

ברוכים הבאים למלאווי, פנינה שובת לב בחלק הדרום מזרחי של אפריקה. המכונה לעתים קרובות "הפנינה הכחולה" בשל נופיה הקסומים ונפלאות הטבע, במלאווי יש משהו לכל מטייל המחפש חוויה ייחודית ובלתי נשכחת.

ארץ של יופי בתולי

אחד המאפיינים המדהימים ביותר של מלאווי הוא הטבע הבלתי נגוע, הפראי והבתולי שלה. נראה שהנופים נשמרו על ידי הזמן עצמו, מה שמספק ניגוד מוחלט לעולם המודרני השוקק. כשתחקרו את המדינה המהפנטת הזו, תפגשו מגוון רחב של חוויות, החל ממפגשים עם חיות בר מרהיבות ועד לאירוח החם של תושביה.

מלאווי ממוקמת בקצה עמק השבר הגדול, מציעה מגוון מדהים של פלאי טבע העונים על רצונותיו של כל מטייל. השקיעות במלאווי, בין אם נצפו בחופים חוליים, בסוואנות או מפסגות הרים, הן לא פחות ממפנטות.

תכשיט הכתר

בלב הקסם של מלאווי שוכן אגם מלאווי, המכונה כיאה "אגם הכוכבים". אגם מים מתוקים נוצץ תחת השמש האפריקאית, ויוצר מחזה מהפנט. בין אם אתם חובבי ספורט מים, שנורקל, צלילה או פשוט מחפשים שלווה בחופים בתוליים, אגם מלאווי מציע הכל. המים הצלולים והחופים האידיליים מספקים רקע מושלם להרפיה ולהרפתקאות כאחד.

ארץ הפלאות של חיות הבר

בלב מלאווי, תגלו מגוון מדהים של חיות בר, מה שהופך אותה לביקור חובה עבור חובבי טבע. זהו ביתם של תנינים, היפופוטמים, פילים, אנטילופות, נמרים, צבועים, כלבי בר, ​​ברדלסים, אריות ואפילו קרנפים שחורים. חובבי הציפורים ימצאו גם את גן העדן שלהם בין מיני העופות המגוונים המאכלסים את האזור והצוללנים יהנו לצפות בפמנונים, דגי ציקליד רבים, דגי צ'מבו, קמפדנגו ועוד דגי נוי רבים המוכרים לנו מהאקוריום.

הלב החם של אפריקה

מלאווי אולי נחשבת לאחת המדינות העניות בעולם, אם זאת תושביה מלמדים אותנו שיעור שלא יסולא בפז באושר והכרת תודה.  המקומיים חוגגים את החיים, אצלם שירים וריקודים, צחוק ושמחה הוא דרך חיים. הם מקבלים את פני המטיילים, וגורמים להם להרגיש בבית.

מלאווי ידועה בתור "הלב החם של אפריקה" בזכות טוב הלב של תושביה והוכרה כאחת המדינות הידידותיות ביותר לזרים.  ממליצה בחום להכיר את המקומיים וללמוד על השמות הייחודיים וההומוריסטיים שלהם, כגון : קומפיוטר, איש צהוב, טום בוי, צ'יקן קארי, בעיה, אכזבה הפתעה ועוד.

לאמץ את התרבות

הקסם של מלאווי הוא בהחלט בחום שלה. אני ממליצה להתחבר למקומיים, להכיר חברים חדשים וללמוד על התרבות והמסורת העשירה שלהם. הם יכירו בפניכם את העושר של התרבות האפריקאית באמצעות מוזיקה, טקסים, ריקודים ומנהגים מסורתיים. מלאווי היא מקום שבו חילופי תרבות הופכים לחלק בלתי נפרד מהמסע שלכם.

התנדבות

הפכו את ההרפתקה הבאה שלכם ליותר מחופשה , הפכו אותה למסע של מטרה וחיבור. חווית התנדבות בכפר דייגים אפריקאי יוצרת הזדמנות מיוחדת להכיר מקרוב אנשים ותרבות שונה משלנו. תגלו את הגאונות שבפשטות, את הכוח המדהים של הנתינה ואימוץ תרבות שתישאר איתכם לנצח.

זו ההזדמנות שלכם להיות חלק ממשהו גדול יותר ולאמץ תרבות חדשה תוך יצירת זיכרונות לכל החיים.

עיסקו בפעילויות משחקיות ולימוד עם הילדים המתוקים בעולם , עיזרו למורי בית הספר להעביר שיעור לילדים, הצטרפו לתכניות להעצמה נשית,  העצמת ספורט, סייעו בהסברה לשמירה על הסביבה ופיתחו פרקטיקות בר-קיימא להגן על מערכות אקולוגיות מקומיות וליצור עולם ירוק ותוסס יותר.

אנחנו עובדים עם הקהילה המקומית , שומרים על התרבות ולא יוצרים תלות. הכישורים המערביים שלנו הם משאב רב ערך שניתן לחלוק עם קהילות השואפות לשפר את חייהן. בין אם מדובר בחוש עסקי, בידע טכני או בכל מומחיות אחרת, לתרומות שלנו יכולה להיות השפעה מתמשכת על הכלכלה המקומית ואיכות החיים.

גם אתם תלמדו מהקהילה המהממת של מלאווי. אתם בתמורה תלמדו על תרבות חדשה ומרתקת, מוזמנים ללמוד להכין כלי נגינה מחומרים ממוחזרים, הכנת תופים, בתים מלבני בוץ וגג מקש, דייג , הכנת מחצלות וקש ועוד.

הרפתקה מחכה

עבור אוהבי הרפתקאות, מלאווי היא הגשמת חלום. מסלולי הליכה, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים, צלילה, שנורקלינג, שיט, גלישת סאפ, קיאקים ושיט בקאנו מקומיים הם רק חלק מהפעילויות המרגשות שתוכלו ליהנות בהן.

מלאווי פונה למטיילים בכל הגילאים, מצעירים והרפתקנים ועד פנסיונרים המחפשים אופקים חדשים. האטרקציות והפעילויות המגוונות שלו מבטיחות שיהיה לכולם משהו ליהנות וליצור זיכרונות מתמשכים.

לסיכום, מלאווי מציעה מיזוג יוצא דופן של יופי טבעי, תרבות תוססת ואירוח חם. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות או סטלבט שלווה, האוצר האפריקאי הזה מכיל הכל. אז למה שלא תהפוך את החופשה הבאה שלכם למסע ללב אפריקה ותחווה את הקסם של מלאווי בעצמך?

הנה כמה עובדות מרתקות על מלאווי:

  1. מלאווי הוכרזה כאחת מעשרת המקומות המובילים על ידי Lonely Planet ואת יעדה התיירותי הבא של אפריקה על ידי CNN.
  2. "אגם לוח השנה"- אגם מלאווי הוא האגם השלישי בגודלו באפריקה, הוא מכונה "האגם הקלנדרי" והסיבה לכך היא שאורכה 365 מייל ורוחבה 52 מייל.
  3. בשנת 1968 הפכה מלאווי למדינה היחידה מחוץ לדנמרק שהייתה מפעל לגידול בירה של קרלסברג.
  4. מלאווי היא מדינה מזרח אפריקאית ייחודית שכנה של  זמביה, מוזמביק וטנזניה. המטיילים במלאווי ממשיכים לעתים קרובות לחקור את המדינות השכנות שגם להן יש הרבה מה להציע.
  5. אגם הכוכבים- אגם מלאוויי הוכתר בכינוי "אגם הכוכבים " על ידי החוקר הסקוטי דייוויד ליווינגסטון שביקר במדינה בשלהי 1800. השם הגיע מאורות הפנסים שהשתקפו מסירות הדייגים בלילה ונצצו על פני האגם כאילו היו הכוכבים בלילה. השם אגם הכוכבים מתאים גם בשעות היום כשמי האגם נוצצים כמו כוכבים במפגש עם השמש .
  6. אוהבים דגים? מאסט לנסות את דג "צ'מבו" כשאתם במלאווי .הדג נמצא רק כאן והוא טעים במיוחד וכשר לשומרי מסורת . לא קשה למצוא  את הדג, הוא נמצא במרבית המסעדות והאכסניות. בשהותכם על שפת האגם תראו את הדייגים מוכרים את הדגים ישירות לתושבים. ממליצה בחום לקבל את ההזמנה לאכול בבית מקומי וליהנות מארוחה הטובה ביותר שתאכלו במלאווי.
  7. ייצור תה – מוזמנים לטייל בשדות התה בדרככם לטפס על הר המולנג'י. ענף התה רשום כאחד מענפי הייצוא העיקריים של מלאווי .תה מלאווי ידוע ברחבי העולם ורבים ממותגי התה הנודעים בעולם כמו Twinings, PG Tips ו Five Roses משתמשים בעלים תה מלאווי.
  8. מלאווי היא ביתם של קבוצות אתניות רבות, כולל צ'ווה, לומווה, נגונדה, נגוני, ניאנג'ה, סנה, טומבוקו ויאו. קבוצה האתנית המפורסמת ביותר הינה היאו  הם מפורסמים בזכות תרבותם העשירה, המסורת,התלבושות  והמוזיקה שלהם.
  9. מלאווי נחשבת לגן עדן של חוקרי הדגים. האגם  מכיל את המספר הגדול ביותר של סוגי דגים מכל אגם אחר בעולם.האגם שופע בדגי ציקלידים צבעוניים הפופולריים מאוד בחנויות לחיות מחמד בעולם המערבי בגלל צבעיהם הבהירים. ההערכה היא  שישנם קרוב ל -3,000 מינים באגם מלאווי, יותר מרוב האגמים בעולם.
  10. במלאווי ישנם קרוב ל 200 יונקים ומעל 600 מינים של ציפורים. אחד המרהיבים שבהם הוא נשר הדגים האפריקני.

אקלים

האקלים של מלאווי הפוכים מישראל ואידיאליים במהלך הקיץ הישראלי. 

חודשי אפריל עד אוגוסט הטמפרטורות יורדות ונעימות .אין גשם, האקלים היבש מקל על מציאת בעלי החיים בספארי.החופים נעימים והכניסה למים נעימה בשעות היום וקרירה בערב.

ספטמבר עד נובמבר יבש ומתחמם מאוד, בדצמבר גשמים מתחילים ונמשכים עד פברואר. עונה שאפשר לטייל בה עם כי קשה יותר במציאת חיום באזורי הפארקים ,חם ופחות תיירותי.

מרס-מאי עונה ירוקה ויפה. עונה בה המקומיים קוצרים וחוגגים את היבולים .




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא