הבלוג של עולם נסתר כללי

תשע החלטות טיולים ואיך לעמוד בהן

מאת: גיל מנדלסון
14 בדצמבר 2023

שנה חדשה, מנהגים חדשים, נכון? ובכן, אולי. אם הניסיון לימד אותנו משהו, זה שקשה לשבור הרגלים מגונים ורוב הדיאטות לא נמשכות אחרי ינואר… אבל משהו אחד בטוח ישאר אחרי החודש הראשון של השנה החדשה – תאוות הנסיעות שלנו. היא לא הולכת לשום מקום. אתם תיווכחו שההחלטות הללו הן לא רק ברות השגה – אלא שזה ממש כיף לעמוד בהן. אז עשו את הבחירה והפכו את השנה הבאה לשנת הנסיעות הטובה ביותר שהיתה לכם עד כה.

ארזו פחות

shutterstock_406489705-medium

בפעם הבאים שאתם דוחסים זוג נעליים לא פרקטיות ובקבוק שמפו באריזה משפחתית למזוודה, עצרו ושקלו מחדש את הרגשות של ה'אני העתידי' שלכם: אתם גוררים מזוודה כבדה במדרגות חשמליות מושבתות או בעליה לרכבת, שרירי הידיים צועקים והבוהן שהמזוודה דרכה עליה בטעות מתנפחת לאיטה. הגב, שעליו תלוי התרמיל, מפתח כתם זיעה על החולצה ואתם תוהים האם "יהיה בסדר" היה המשפט הנכון בעודכם דוחסים עוד ועוד למזוודה. שווה את זה? לא כל כך.

עיקרון מנחה: הקטנת נפח. אם תשתמשו במזוודה קטנה יותר, לא תהיה לכם ברירה אלא לארוז פחות. אין צורך לקחת מזוודה עצומה בגודלה. לכו על סדר עדיפויות: זה בסדר לקחת 3 ספרים בכריכה רכה אם תהיו מוכנים לוותר על מחשב נייד. גייסו חבר קשוח שיעזור לכם במלאכת האריזה ולא ייכנע למילים "אבל אני צריך את זה…!".

צלמו תמונות טובות יותר

האם נמאס לכם לחזור מטיול עם אלפי תמונות שצילמתם בלי יותר מדי תשומת לב ושלעולם לא תמצאו זמן לערוך ולסדר אותם? לא משנה אם אתם מצלמים על מנת להעלות לפייסבוק או לאינסטגרם או לאלבום המשפחתי, השקעה של מעט זמן ומאמץ יכולה להפוך את התמונות שלכם מחובבניות למדהימות ממש.

עיקרון מנחה: השקיעו קצת זמן ולמדו איך לצלם תמונות טובות בסמארטפון. קחו קורס קצר של צילום בטלפון נייד; הצטרפו לטיולי צלמים או לטיול המשלב אתרים והדרכת צילום.

הפסיקו עם הדחיינות

shutterstock_325263398-medium

משפחה, ענייני כספים, הקריירה שלכם… אפילו פחד. יש המון גורמים שמונעים מאנשים לצאת לטייל – אבל כשהסיבות הללו הופכות לאלטרנטיבות נוחות ללקיחת סיכונים, זה אומר שהגיע הזמן לבחינה מחודשת של המציאות. עד כמה שידוע לנו, יש לכם רק פרק חיים אחד על הכוכב הזה. הפסיקו להמציא תירוצים והתחילו להמציא תוכניות.

עיקרון מנחה: לא משנה אם אתם משתוקקים לטיול אקסטרווגנטי מסביב לעולם או לסופ"ש קצר בלבד, זה לא יקרה מעצמו. זהו את הגבולות האמתיים שלכם בכל הנוגע לנסיעות והתמודדו איתם חזיתית. יש לכם חיסרון במזומנים? התחילו לשים כסף בצד. חוטפים שיתוק משפע האפשרויות? התייעצו עם מומחים. דואגים מה יחשוב על זה הבוס שלכם? חשבו על טיול שיגוון את ניסיון החיים שלכם וייתן לכם ערך מוסף בעבודה.

תרגלו את המצב 'לא מחובר'

shutterstock_277455644-medium

רואים את זה, משתפים את זה. מנסים את זה, מצייצים על זה. הדחף להתעדכן ולעדכן בסמארטפון שלנו הוא כמעט בלתי אפשרי לשליטה, אפילו כשאנחנו בדרכים – אבל בדיוק כשנדמה שהטכנולוגיה מחברת אותנו באופן תמידי לעולם, טיולים יכולים להיות הנוגדן האולטימטיבי לבעיה הזו.

עיקרון מנחה: לא יכולים להיגמל לחלוטין מהסמארטפון שלכם? הקטינו את הסחות הדעת בטיול על ידי מחיקת האפליקציות של פייסבוק, אינטסטגרם ודוא"ל למיניהן או לפחות אל תאפשרו איזכורים ו- notifications. גלו מחדש את ההנאה שבכתיבת גלויות. נהלו יומן מסע בכתב יד. צאו להליכה ללא רשת הביטחון של המפות של גוגל… ותראו היכן תמצאו את עצמכם.

טיילו באופן אחראי

shutterstock_482050255-medium

עם מספרים הולכים וגדלים של נוסעי תיירות גלובלית, מעולם לא היה חשוב יותר להבין את ההשפעה של המטיילים על כדור הארץ כמו היום. למרבה המזל לא חסרות דרכים לטייל ירוק.

עיקרון מנחה: אתם כבר מכירים את הכללים: להתרחק מבקבוקי פלסטיק; להשתמש בתחבורה ציבורית היכן שזה אפשרי; לבחור במפעילי תיירות אתיים המכבדים את הטבע הפראי ונותנים חזרה לאוכלוסיה המקומית; להפחית את פליטת הפחמן שלכם.

נצלו את זמן החופשה שלכם בתבונה 

shutterstock_456186784-medium

קל מאד לצאת לחופשות קצרות עם המשפחה או לאירועים קרובים לבית אבל חופשות מסוג זה לא באמת מרעננות וממלאות מצברים. אם אתם רוצים לחזור לעבודה טעונים באנרגיות חדשות זו לא הדרך. מה גם שבדרך זו אתם לא באמת מגלים עולמות חדשים, בטח לא יותר ממה שגיליתם בשנה שעברה.

עיקרון מנחה: אל תטעו – הרווחתם ביושר את ימי החופש שלכם ולכן נצלו אותם – עד האחרון שבהם. תכננו מראש; אם אתם מעדיפים טיולים רגילים קצרים, הזמינו אותם כמה שיותר זמן מראש, על מנת לחסוך כסף. תכננו חופשות בחגים ובמועדים על פני לוח השנה העברי והוסיפו יום או יומיים לפני או אחרי, על מנת ליהנות מחופשה ארוכה יותר. לחלופין, דברו עם המנהל שלכם על ניצול ימי החופשה הרבים שצברתם עבור טיול של שלושה שבועות בדרום מזרח אסיה, שאתם חולמים עליו כבר הרבה זמן.

התמנגלו עם המקומיים

kuna-hp-slider

החלום: לקבל תובנות על התרבות המקומית 'האמיתית'. המציאות: להכיר קבוצה בינ"ל של מטיילים דרך פייסבוק, לטייל איתם ולחזור הביתה עם מזכרת 'אותנטית' תוצרת סין.

עיקרון מנחה: בואו נודה על האמת – זה יכול לקחת שנים לחשוף ולגלות את המורכבויות של תרבויות זרות. אבל יש דרכים להגדיל את המפגשים המשמעותיים עם התרבות המקומית במקום בו אתם מטיילים. מרקו את כישורי השפה המקומית שלכם; תהיו מופתעים לגלות עד כמה רחוק השימוש במילים 'שלום', 'בבקשה' ו'תודה' בשפה המקומית יכול לקחת אתכם. בתקופה של כלכלה משותפת, שאינה מראה סימנים לירידה, קל מאד למצוא לינות בבתי מקומיים, כיתות בישול מקומיות ומדריכים מקומיים.

צאו מאזור הנוחות שלכם

shutterstock_519558964-medium

נסיעות הן דרך פשוטה אך עם זאת אפקטיבית לנער את הסטטוס קוו שלכם – אבל אפילו הרפתקאות עונתיות יכולות לשעמם אם דבקים תמיד באותו סטייל של טיולים.

עיקרון מנחה: הפכו את השנה הזו לשנה שבה תתנסו בסגנונות טיול שונים. ביישנים מדי לטייל לבד? אתגרו את עצמכם לטייל לבד, או הצטרפו לטיול קבוצתי עם אנשים שאינכם מכירים. מתכננים כפייתיים? קרעו את תוכניות הטיול ותראו מה קורה כשהן עפות לכל עבר. היצמדו למנטרה: להגיד יותר כן.

גלו את החצר האחורית שלכם

istock_000083343559_full-medium

מרגישים יותר בטוחים לחלוק טיפים על מסעדות בבנגקוק או בבילבאו מאשר על מסעדות בתל אביב? לעתים קרובות אנחנו, המכורים לנסיעות, מסונוורים מהזוהר של מקומות רחוקים ומחמיצים אבני חן המצויות ממש מתחת לאפינו.

עיקרון מנחה: בקרו באתרי טיולים והדרכה על מסלולים בישראל ותוכלו לראות את הארץ שלנו מנקודת מבט של תייר, כולל האטרקציות התיירותיות שאף פעם לא היה לכם זמן להקדיש להן. נסו את בית הקפה או הבר החדש שנפתח לא מכבר, שאתם מפספסים לטובת צייד של אתרים מרוחקים ואקזוטיים. היי, תוכלו אפילו להתחיל לכתוב בלוג על טיולים בארץ 🙂

נכתב בהשראת אמה ספרקס, כתבת מגזין הלונלי פלנט.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא