הבלוג של עולם נסתר

היכן לטייל בסתיו הקרוב

מאת: דפנה אשכול
2 במאי 2024

יש משהו קסום בסתיו – אוויר פריך, מדרכות מכוסות בעלי שלכת, עצים עם עלווה בגוונים חמימים של כתום, צהוב או אדום ומזג אוויר שמרגיש בדיוק כמו שצריך. הסתיו הוא אחד הזמנים הטובים ביותר לטיול. כשהילדים חוזרים ללימודים, מספר התיירים מתחיל לרדת, ועם זה, לעתים קרובות גם תעריפי המלונות והטיסות.

למי שרוצה להתחיל לתכנן וגם למי שרוצה לחלום בהקיץ קצת – ריכזנו רשימה של כמה מיעדי הסתיו האהובים עלינו ברחבי העולם. זה באמת אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לתכנן את ההרפתקה הבאה!

צפון ודרום אמריקה

קנדה

בעונת הסתיו, ביקור בהרי הרוקי במערב קנדה הוא חובה. מזג האוויר מושלם באותה תקופה וההרים העצומים מכוסים עצים בצבעים יפים. גם במזרח קנדה יש ​​כמה מהנופים שהמדהימים מכולם הם שביל קאבוט (קייפ ברטון איילנד, נובה סקוטיה) ו-Fundy Coastal Drive (ניו ברונסוויק).

קנדה - הרים נישאים ויערות עבותים
קנדה – הרים נישאים ויערות עבותים

פטגוניה, ארגנטינה

אם תרצו לעקוף את החורף לגמרי, קחו בחשבון שספטמבר עד נובמבר הם זמן האביב בחצי הכדור הדרומי. זה גם הזמן שבו הטבע פורח, החיות הכי ביישניות יוצאות מהמחבוא והצפייה בלווייתנים היא בשיאה במישורים הפראיים, סחוף הרוחות והפסגות המשוננות של פטגוניה הארגנטינאית.

המזרח הרחוק

יפן

עונת הסתיו ביפן מציעה כמה מהחוויות הטובות ביותר שניתן למצוא בחודשים אלו. עלוות השלכת ביפן היא במיטבה בקיוטו, בפארקים ובסביבת המקדשים. עונת הסתיו היא הזמן השני הכי פופולרי לבקר בו, מאז שאנשים שמו לב שהמדינה ממש מהממת בזמן שהעלים מתחלפים. גם המטבח המגוון של המדינה משתנה לתפריט סתיו שאי אפשר לפספס, עם מרק פטריות מטסוטאקה ואפילו קרוקט דלעת. זוהי תוספת פנטסטית להרפתקה מלאת התרבות שתהיה לכם בזמן טיול ברחבי יפן.

יפן - שלכת אדומה יפהפייה
יפן – שלכת אדומה יפהפייה

דרום קוריאה

הסתיו הוא עונה רומנטית בדרום קוריאה – ואין פלא שהעונה מופיעה לעתים קרובות בסצנות בסדרות וסרטים פופולריים! אם תרצו לתכנן טיול לדרום קוריאה, תשכחו מחודשי הקיץ החמים ואת החורף הקר שבו תצטרכו להצטייד במעילים עבים, הסתיו הוא העונה הטובה ביותר לתכנן את ההרפתקאות שלכם כאן. מלבד שיטוט לאורך מדרכות עטורות עצים צבעוניים, נכלול גם לפחות טיול יום לאחד הפארקים הלאומיים היפים של המדינה, שהופכים לאדמות סתיו קסומות במהלך הסתיו.

טייוואן

טייוואן היא יעד לא מוערך שהרבה פעמים מתעלמים ממנו כשמדובר בעונת עלי האדר. העלים כאן מתחילים לשנות את צבעם מאמצע אוקטובר, החל מהאזורים הצפוניים, לפני שהם נעים דרומה במהלך החודשיים הבאים.

אירופה

פורטוגל

אחד היתרונות של טיול מחוץ לעונה הוא המחירים הנמוכים יותר. אם אתם מחפשים אפשרות תקציבית, פורטוגל וכמובן בירתה, ליסבון, היא אופציה ראויה אחרי שתיירי הקיץ ארזו וחזרו הביתה. השמש עדיין גבוהה בשמיים, הטמפרטורה נעימה סביב 25 מעלות צלזיוס, ומלונות ומסעדות מציעים מחירי הנחה. תוכלו להתרכז בטיול עירוני סביב השילוב של ההיסטוריה והארכיטקטורה של העיר – מבלי שהמוני התיירים יסובבו אותכם.

ליסבון בפורטוגל - הסתיו הוא העונה הטובה ביותר לביקור
ליסבון בפורטוגל – הסתיו הוא העונה הטובה ביותר לביקור

פולין

תוך כדי שיטוט על מדרכה מכוסה עלים כתומים בהירים בפארקים של פולין תגלו את צבעי הסתיו.  בנוף העירוני, קירות לבנים אדומות וחזיתות ארט נובו מסתירות אמנות רחוב שהופכת את הערים השונות במדינה לגלריה לאמנות באוויר הפתוח. בערים הגדולות של פולין אפשר למצוא גם חיי לילה מרגשים. בחודשים האחרונים של הקיץ בלודג' אפשר לתפוס קונצרט ב-Manufaktura, מתחם של מפעלי טקסטיל שהוסבו מהמאה ה-19.

אִיסלַנד

כדי לקבל בברכה את הירידה של הטבע לתרדמת חורף ולהתקדם לימים מושלגים, תגלו שאיסלנד היא כולה אוויר צח וחופש בחודשים שלפני החורף. עם מחירים נמוכים יותר ופחות קהל, נהיגה עצמית היא דרך מצוינת לחקור את האי. תוכלו לקטוף אוכמניות בר, לתצפת על כלבי ים עצלים בחופי החול השחור של ויק, או להתחמם בבריכות חמות טבעיות.

שמיים אפורים צובעים אור לבן על פני המישורים הוולקניים בעלי גוון כתום כשתבקרו במפלים, הרי הגעש והקרחונים של האזור הכפרי. כדי לחפש את הזוהר הצפוני הראשון של העונה, החזיקו מעמד עד נובמבר כאשר הלילות ארוכים וחשוכים יותר.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא