הבלוג של עולם נסתר דרום אמריקה

טיול לגלפגוס – חמשת האיים העיקריים

מאת: גיל מנדלסון
20 בנובמבר 2023

טיול לגלפגוס אל הארכיפלג המדהים – קבוצה של איים השוכנים באוקיינוס השקט באזור קו המשווה, מערבית לאקוודור. הארכיפלג מכיל יותר מ-125 איים המואכלסים במגוון רחב של חיות בר ולמעשה מקיימים מערכת אקולוגית נפרדת מזאת של יבשת דרום אמריקה. סביבה ביולוגית ייחודית זו היוותה למעשה את הבסיס לתיאוריית המינים של צ'ארלס דארווין, שביססה את היסודות לתיאוריית האבולוציה המפורסמת. באיים ניתן למצוא כמעט 9,000 מינים, שרובם נדירים וייחודיים לאיים (אנדמיים) וביניהם צבי הענק המפורסמים שהעניקו לאיים את שמם, איגואנות יבשתיות והפינגווין היחידי בעולם שחי מעל לקו המשווה.

עולם נסתר ריכזו עבורכם את חמשת האיים העיקריים שניתן לראות במסגרת שייט לגלפגוס בארכיפלג גלפגוס, שלחלקם אפשר להגיע רק באמצעות שייט גיאוגרפי.

טיול לגלפגוס אל סנטה קרוז – האי המרכזי

סנטה קרוז הוא האי המרכזי שנראה במסגרת טיול לגלפגוס (אך השני בגודלו). האי עצמו הוא הר געש רדום, שלפי הערכות התפרצותו האחרונה הייתה לפני מיליון שנים וחצי. עדות מרכזית לכך שהאי היה געשי היא צינור לבה באורך שני קילומטרים הנמצא באי. מי שמעוניין יכול אף לסייר בתוך הצינור. במרכז האי ישנו אחד מאתרי הצפייה המרכזיים בצבים בגלפגוס, מפרץ הצבים, השוכן בסמוך לעיירה פוארטו איורה. צבי ה"גלפגוס" שונים מכל מה שחשבתם, מדובר בצבי ענק. בנוסף, אסור להחמיץ את השמורות עם עצי ה"סקלזיה" הדומיננטיים בצמחיה של האי ואת מעבדת המחקר של צ'ארלס דארווין.

טיול לגלפגוס - צב ענק בסנטה קרוז

צב ענק בסנטה קרוז

טיול לגלפגוס אל האי איזבלה

טיול לגלפגוס אל האי איזבלה אשר נחשב גן עדן לצוללנים ומתאים במיוחד לשנורקלינג. האטרקציה המרכזית באיזבלה היא "סיור תעלות לבה". המים צלולים ורדודים וניתן לראות צורות של קשתות ומנהרות אשר נוצרו ע"י לבה, מתחת ומעל פני המים. תוך כדי ההפלגה ניתן לראות סוגים שונים של ציפורים כמו אלבטרוס, פלמינגו, צבים מסתובבים ללא הפרעה, איגואנות, אריות ים, פינגווינים, דגי מנטה ריי וצמחיה צבעונית. מאיזבלה ניתן לצאת לטיול ב ל"לס טינטורטס"  – שורת איים קטנים מלאי מפרצים וחופים מוסתרים. האי טנטוררס הוא בית לאריות ים, צבי ים, איגואנות, דגי מנטה ריי ועוד רבים. לפעמים ניתן לראות כרישים השוחים עם שאר הדגים הטרופיים.

טיול לגלפגוס - שחפים צדים דגים באי איזבלה

שחפים צדים דגים באי איזבלה

סן קריסטובל

סן קריסטובל הינו האי המזרחי ביותר מבין כל חמשת האיים שנראה במסגרת טיול לגלפגוס, וגם אחד מהאיים הזקנים שבחבורה. עקב כך אדמותיו נחשבות גם כהכי פוריות. לצד בני האדם, באי חיים מספר רב של בעלי חיים כמו ציפורים נדירות, אריות ים, איגואנות, צבים (כמובן) ועוד. אוהבי ההליכות יוכלו לטפס רגלית על גבעת הציפורים טיג'רטאס ולהנות מנוף מרהיב של המפרץ. ישנו גם ה"קיקר רוק" – מדובר בסלע ענקי הנמצא באמצע הים וצורתו מזכירה במקצת אריה ים ישן. הסלע מהווה מקלט לסוגים רבים של ציפורי ים. לחובבי הצלילה ניתן לשוט לכיוון הסלע ולראות כרישי גלפגוס, דגים טרופיים ולפעמים גם לוויתנים ודולפינים.

טיול לגלפגוס - סלע ה''קיקר'' רוק באי סאן קריסטובל

טיול לגלפגוס אל סלע ה"קיקר" רוק באי סאן קריסטובל

אספניולה

אספניולה הוא האי הדרומי ביותר וגם אחד מאיי גלפגוס העתיקים, הערכות אומרות שגיל האי הוא בסביבות 4 מליון שנים. למרות האקלים היבש האי הינו מקלט ל"אלבטרוס גלפגוס" העופות הגדולים אשר מגיעים לאי בין החודשים אפריל לדצמבר. נוכל לראות גם ציפורים "כחולות רגל" ואיגואנות ירוקות ואדומות בלעדיות לאי. באי אספניולה אין אפשרות לינה במלון. מפרץ קרטנדר באי, הינו מפרץ יפייפה בעל חוף לבן מומלץ להרגע על החוף ואף לשנרקל בים הפתוח.

טיול לגלפגוס - חוף געשי באי אספניולה

טיול לגלפגוס אל חוף געשי באי אספניולה

צפון סימור

צפון סימור הוא אי קטן ושטוח הנמצא במרחק של כשעה שייט מהאי סנטה קרוז. האי מהווה בית ואזור קינון לעשרות סוגים של ציפורים ייחודיות למקום. טיול יום קצר יספיק לאי זה מכיוון שגודל האי לא עולה על כשני קילומטרים רבועים. חופי הלבה המחוספסים מזמינים אליהם מגוון של חיות כמו אריות ים, איגואנות, ציפורים, סרטנים ועוד. בגלל גודלו הקטן של האי צפיפות החיות היא רבה ואין שום סיכוי שתפספסו את אותן חיות מרהיבות. פשוט להתבונן בהן ולהעריץ אותן.

טיול לגלפגוס - ציפור בצפון סימון

ציפור בצפון סימון

מתי לבקר בגלפגוס? האם יש עונה מומלצת?

מכיוון שהאיים נמצאים באוקיינוס השקט באזור קו המשווה, מזג האוויר הוא טרופי עם תופעות ייחודיות לאזור במהלך כל השנה. כלומר, אין עונה מומלצת לטיולים מפני שניתן להגיע לאיים כל השנה ותמיד אפשר לבקר באיים. השנה נחלקת לשתי עונות, העונה החמה והרטובה והעונה הקרה והיבשה, כך שכל אחד יכול לבחור מתי לטייל בהתאם לתכנון ואופי הטיול שלו. העונה החמה והרטובה חלה בחודשים דצמבר-מאי, היא גשומה יחסית ומתאימה לצלילות, שנורקלינג והיכרות עם חיות מיוחדות מתחת למים. העונה הקרה והיבשה, בחודשים יוני-נובמבר, מתאפיינת בערפל וטמפרטורת מים שצונחת מתחת ל-20 מעלות. יחד עם זאת, בעונה הקרה ניתן לראות כרישים ובעלי חיים נוספים הייחודיים לעונה זו וניתן לחזות בתנועת הציפורים שיוצאות לנדוד בעונה זו.

מרגישים שאיי גלפגוס קוראים לכם? תמיד חלמתם ללכת בעקבות צ'ארלס אדרווין בספינה ביגל? אם עניתם כן לאחת מהשאלות, אז מקומכם איתנו! אנו מזמינים אתכם לצאת ביחד איתנו לטיול בגלפגוס ואקוודור. ואם טיולי שייט גיאוגרפי הם מה שמעניין אתכם, אז מקומכם פה איתנו. יש לנו הרבה מה להציע.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא