הבלוג של עולם נסתר כללי

טיולים ונסיעות יכולים לתרום לבריאות הפיזית והנפשית

מאת: דפנה אשכול
14 בדצמבר 2023

נסיעה וטיול מהנה אל מקומות רחוקים הינם הדרך הטובה ביותר לצאת ממרוץ החיים העמוס ולחוות את העולם המוכר לנו דרך פרספקטיבה קצת אחרת. במהלך הטיול על פי רוב מזדמן לנו לבצע פעילות גופנית מהנה וגם לחקור מקומות, תרבויות, מאכלים, טקסים וסגנונות חיים חדשים.

אנשים רבים אוהבים לנסוע כדי "לברוח" משגרת היום יום אל מקומות אחרים. אנחנו רוצים לראות מקומות חדשים כדי לשכוח קצת מהדאגות והפחדים, ללמוד דברים חדשים, ליהנות מחוויות חדשות ואז לחזור הביתה אל המוכר, הצפוי והבטוח לפני שנמריא שוב לטייל. אנו נוסעים גם משום שמרחק ושוני הם מרכיב יסודי של למידה ויצירתיות שאי אפשר להשיג בישיבה בבית.

שבעה יתרונות משמעותיים הגלומים בטיול לחו"ל:

חקר תרבויות חדשות

תרבות מתייחסת לעיתים קרובות למאפיינים הנוצרים באמצעות שפה, היסטוריה, גיאוגרפיה וערכים משפחתיים. לימוד אודות תרבות מעשיר את הנפש, יכול לחזק את כל החוויה ולהציע נקודות מבט אחרות לגמרי. לגלות תרבות חדשה זה ללמוד משהו חדש שיכול להיות חוויה מרגשת ומרתקת שאי אפשר לשכוח. בינתיים אל נשכח שנחשפים לאנשים, לשפות, מאכלים, אמונות, מסורות ומנהגים שונים. אז אם עדיין לא עשיתם זאת, צאו מאזור הנוחות שלכם וסעו לחוות עולם חדש לגמרי.

שיפור הבריאות

נסיעה היא ללא ספק האופציה הטובה ביותר עבור אלה המאמינים בניהול חיים בריא. אלו שנוסעים נוטים פחות לבעיות בריאות מכיוון שהם פעילים יותר. היתרון בנסיעה מתחיל הרבה לפני שהנסיעה עושה זאת. נסיעה כוללת פעילות גופנית המקדמת את בריאות הלב על ידי הורדת לחץ הדם ואף מניעת שבץ מוחי. נסיעה מרחיבה אופקים ומגבירה את בריאות המוח. הוכח מדעית כי נסיעה מפחיתה את רמות הלחץ. נסיעה גורמת לנו להיות פעילים הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית ומשאירה אותנו מרגישים בריאים וצעירים. במהלך הנסיעה אנו עושים דברים שמעולם לא חשבנו שנעשה, וכך אנו מוכיחים לעצמנו כמה אנחנו מדהימים.

פיתוח עצמי

נסיעה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להעצים את הצמיחה האישית. היא מאפשרת לעשות דברים שונים מפעילויות השגרה היומיומיות שלנו. בטיול אנו יוצאים מאזור הנוחות שלהו לסביבה אחרת שגורמת לנו להיות אחראים יותר וכן נותנת תחושת עצמאות. כל מסע מביא משהו חדשני אשר פותח פתח למציאת נקודות החוזק, החולשה, המוסר, הערכים ועוד, וכך ללמוד דברים על עצמו, אנשים אחרים ומקומות אחרים. לפעמים נסיעה מציבה אתגרים והזדמנויות בצורה כזו שהופכת אותנו לאדם חזק יותר שמוביל לגרסה טובה יותר של עצמנו. נסיעה יכולה גם להציע הזדמנות שאין שניה לה להמציא מחדש ולגלות מי אנחנו באמת.

הבטחת השקט הפנימי

לכולנו לוח זמנים אורח חיים עמוס המוגבל על ידי לחץ ומתחים. כל אלה מתווספים אצל רובנו להמולת החיים העירוניים המייגעים. איפשהו איבדנו את השקט הפנימי שלנו. נסיעה היא תרופה אולטימטיבית המאפשרת לנו להירגע משגרת היומיום שלנו ועוזרת לנו לחוות שלווה. זה יכול לכלול תנועה, חקירה, שוטטות בתרבויות שונות, מקומות שעוזרים לנו לשכוח מהעבר. נסיעה לא רק מעניקה שקט פנימי, אלא גם מרחיבה את הדעת, את השקפותינו על ידי ראייה, גילוי מקומות חדשים ופגישה עם עמים אחרים.

הענקת חינוך מעשי

נסיעה היא צורת החינוך הטובה ביותר שאי אפשר ללמוד על ידי ראיית טלוויזיה או על ידי קריאת ספר כלשהו. כמעט כולנו מסכימים שהחינוך האמיתי קורה מחוץ לכותלי ביתנו. נסיעות מלמדות אותנו כלכלה, היסטוריה, גיאוגרפיה, סוציולוגיה וסגנונות חיים שונים של אנשים כולל פרנסתם, תרבותם ומסורותיהם. חבקו וקבלו את הבלתי מוכר והבלתי צפוי, זה יהפוך את החוויה שלכם לנסיעה מהנה ומספקת הרבה יותר.

פגישה עם חברים חדשים

נסיעה מאפשרת לנו לבנות חברות וקשרים עם אנשים ממקומות שונים ברחבי העולם. יצירת קשרים ובניית רשת מעבר לים היא אחד הדברים החכמים ביותר שאתה יכול לעשות בעידן של ימינו. זה יכול להיות חלק כל כך מעשיר בנסיעה. אנו עשויים להיפגש עם אנשים ליום אחד, אך אנו מעריכים אנשים אלה לכל החיים, בכל פעם שהזיכרונות מתחדשים. חקר מקום חדש פותח דלתות ליצירת חברות חדשה ומערכות יחסים שלא היו נרכשות לעולם ללא נסיעה.

גילוי מטבחים חדשים

נסיעה מעניקה את ההזדמנות המושלמת לנסות מטעמים חדשים, מרגשים ואותנטיים ממקומות שונים בעולם, טעמים ייחודיים שלא טעמנו ולא שמענו עליהם. נסיעה אינה שלמה מבלי לחוות את האוכל המקומי. כולנו אוהבים לטייל, לעזוב את אזור הנוחות שלנו, לטייל, להכיר אנשים חדשים וליצור כמות אינסופית של זיכרונות בלתי נשכחים. עם זאת, החלק הטוב ביותר מכולם הוא האוכל. נסיעה מספקת מגוון רחב של טעמים אותנטיים שנפספס אם לא ניסע לפינות שונות בעולם.

שיפור הבריאות הנפשית והפיזית של העובדים במסגרת טיול תמריץ

אם אתם עובדים במקום עבודה המכיל עובדים רבים, כדאי להציע למשאבי האנוש לערוך טיולי תמריץ עבור עובדי החברה. טיולי תמריץ יכולים לתרום רבות לרווחתם של העובדים, לחיזוק הקשרים החברתיים שלהם ולפרודוקטיביות שלהם.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא