הבלוג של עולם נסתר

טיולים לגיל השלישי – על מלכודות תיירים ויעדים אחרים

מאת: גיל מנדלסון
25 ביוני 2023

כאשר אנחנו מטיילים להנאתנו, נקרים בדרכנו הרבה דברים טובים והרבה דברים רעים.

עם הופעת האינטרנט, הגילוי אילו אטרקציות תיירותיות הן הגונות ומי הן מלכודות לתיירים הפך לפשוט יותר. כולנו בודקים באתרים כמו TripAdvisor ומנסים לגבש דעה.

ויקיפדיה מגדירה מלכודת תיירים כ"אטרקציה תיירותית המיועדת למשוך תיירים ואת כספם".

אבל האם תהיתם פעם אילו מקומות הם מלכודות התיירים הגדולות ביותר? חברה בשם קאזגו,  חברת השכרות נופש וניהול נכסים החליטה לראות אילו מקומות ברחבי העולם, סומנו כ"מלכודות תיירים" ב- Trip Advisor. לפי ההסבר שלהם, 10 מלכודות התיירים הגדולות בעולם הן אלו עם המספר הגבוה ביותר של אזכורים של הביטוי 'מלכודת תיירים' בביקורות בטריפ אדווייזר.

למרות זה, מלכודות תיירים יכולות להתייחס למגוון של חוויות ורשמים על מקום, כולל איך הוא נראה, היכן הוא ממוקם, האווירה הכללית או סגנון השירות.

עשר מלכודות התיירים הגדולות

כמובן, יש הרבה מלכודות תיירים בכל רחבי העולם. אלו הן עשר הראשונות

1. Fisherman's Wharf (סן פרנסיסקו, קליפורניה, ארה"ב) (1,049 אזכורים של היותו מלכודת תיירים)

2. לאס רמבלאס (ברצלונה, ספרד) (793 אזכורים)

3. Dole Plantation (Wahiawa, HI) (708)

4. טמפל בר (דבלין, אירלנד) (673)

5. הלגונה הכחולה, גרינדוויק, איסלנד (669)

6. Checkpoint Charlie (ברלין, גרמניה (664)

7. טיימס סקוור (ניו יורק, ניו יורק, ארה"ב) (661)

8. Cafe du Monde (ניו אורלינס, לוס אנג'לס, ארה"ב) (643)

9. Hofbrausaus (מינכן, גרמניה) (522)

10. מחסן גינס (דבלין, אירלנד) (516)

מקומות שדווקא שווים ביקור במסגרת טיולים לגיל השלישי

ישנם גם מקומות, שמטיילים "טהרנים" יגדירו כמלכודות תיירים, אבל אנחנו חושבים שהם דווקא מעניינים ושווים ביקור:

החומה הגדולה בסין

הפירמידות בקהיר, מצרים

מפלי הניאגרה, קנדה

אתרי תיירות UNDERRATED

לעומת המקומות הללו, במסגרת טיולים מיוחדים בעולם, ניתן לראות ברחבי העולם גם אתרים נטולי יחסי ציבור שהם מה שנקרא באנגלית:

UNDERRATED כלומר לא מוערכים מספיק. בעוד שמקומות פופולריים כמו פריז, לונדון, איטליה ויוון נמצאים בראש רשימות היעדים של מטיילים רבים, הם מגיעים עם מחירים בשמיים וצפיפות בלתי נסבלת כמעט תמיד.

לכן אספנו עבורכם כמה מהיעדים הפחות פופולריים ברחבי העולם שכדאי לקחת בחשבון אם אתם מחפשים משהו אחר וחדש.

1. אקוודור – תיירים נוהרים אל טיולי בוטיק לגיל השלישי לאקוודור כדי לבקר באיי גלפגוס הפופולריים, אך רבים מהם מדלגים על שאר המדינה או מבלים בה מעט מאוד זמן. אסור לפספס את אקוודור, מדינה קטנה בדרום אמריקה המציעה יופי טבעי מדהים של הרים, חופים ועד ג'ונגלים. זהו גם יעד משתלם להפליא, עם מחירים זולים יותר ממדינות שכנות כמו פרו וקולומביה.

2. אלבניה – למטיילים רבים אין מושג שהם מפספסים את אחת מהפנינים הנסתרות הגדולות ביבשת אירופה. אלבניה צומחת בפופולריות אך עדיין נותרה לא מוערכת להפליא. מדינה בלקנית זו מתהדרת בקו חוף מדהים עם חופים המתחרים בחופים של יוון, איטליה או קרואטיה. יש כאן גם עיירות קטנות ויפות, עיר בירה פאנקית ומגניבה – טירנה, וכמה מהמחירים הזולים ביותר באירופה.

3. לאוס – אחד היעדים המוערכים ביותר בדרום מזרח אסיה. השכנות תאילנד, וייטנאם וקמבודיה זוכות כולן ליותר מבקרים מאשר לאוס, ובכל זאת המדינה הזו היא מדינה שאסור להתעלם ממנה.

עם כמה מהמחירים הנוחים ביותר באזור לאוס היא יעד נהדר למטיילים בתקציב נמוך.

4. גואטמלה – בעוד מטיילים רבים ביקרו במקסיקו, פחות חקרו את שכנתה של מקסיקו מדרום, גואטמלה. בטיול לגואטמלה תוכלו לבקר בעיירה הקולוניאלית המדהימה אנטיגואה, לטפס על הר הגעש אקטננגו, להירגע על גדות אגם אטיטלן ולחקור את ההריסות המסתוריות של טיקאל.

זהו גם יעד מצוין למטיילים בתקציב נמוך בשל המחירים הנוחים מאוד.

5. מוזמביק – כשעולים בראש היעדים המובילים באפריקה, מוזמביק אולי לא המקום הראשון שצץ לנו בראש. אבל האומה הזו במזרח אפריקה שווה ביקור בשל היופי הטבעי המדהים שלה. אם אתם חושבים שאפריקה היא רק ספארי, תרצו לחשוב שוב. מוזמביק מפורסמת בזכות החופים שלה שהם מהיפים בעולם, עם מים צלולים וחופים חוליים לבנים. זה המקום המושלם לצאת לטיול איים, שנורקלינג וצלילה.

6. סלובניה – מדינה קטנה במרכז אירופה שלעיתים קרובות מוצלת על ידי קרואטיה ואיטליה השכנות. אבל פנינה בתולית זו מציעה מחירים נמוכים יותר בהשוואה למקבילותיה הפופולריות יותר ומראות לא פחות יפים.

7. אוזבקיסטן – מרכז אסיה הוא אזור בעולם שנשאר מחוץ לרדאר של מטיילים רבים. אולם זהו אזור מלא בטבע עוצר נשימה, היסטוריה מדהימה ותרבות מרתקת. אוזבקיסטן היא המבוא המושלם למרכז אסיה. המדינה הזו הייתה תחנה בדרך המשי העתיקה, ואת ההיסטוריה הזו ניתן לראות עד היום בארכיטקטורה היפה והצבעונית של ערים כמו סמרקנד, בוכרה וח'יווה.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא