הבלוג של עולם נסתר כללי

טיול תמריץ לחברות – כל מה שתרצו לדעת ועוד הרבה יותר

מאת: מערכת עולם נסתר
20 ביולי 2023

טיולי תמריץ לחברות, הידועים גם כטיולי מוטיבציה, הינם כלי המשמש ארגונים עסקיים כדי להניע את העובדים בחברה לביצועים טובים יותר. טיולים אלו הם הרבה מעבר לחופשות רגילות. הם מציעים לעובדים הזדמנות לבקר ביעדים שונים ולהתנסות בחוויות ייחודיות כתגמול בעבור העבודה הקשה, הביצועים יוצאי הדופן או הנאמנות שלהם. במאמר זה נתעמק בעולם טיולי התמריץ, נסביר את משמעותם, היתרונות הגלומים בהם, שיקולי התכנון וההשפעה החיובית שיש לטיולים אלו על עובדים וארגונים.

מהם טיול תמריץ לחברות

טיולי תמריץ לחברות (באנגלית – Travel Incentive) הינם ביטוי מוחשי של הערכה לעובדים או לצוותים שהשיגו תוצאות יוצאות דופן או עמדו ביעדים שנקבעו מראש. תאגידים וארגונים עושים שימוש בתוכניות “Incentive” כשהם רוצים להניע ולתמרץ את עובדיהם לביצועים טובים יותר. באמצעות טיולים אלו ניתן להעלות את המורל, לשפר את הפרודוקטיביות, להגביר את שיתוף הפעולה ולעודד את החתירה למצוינות בקרב עובדי החברה. משך הזמן האידיאלי עבור טיולים כאלו נע בדרך כלל בין 4-6 ימים.

העלייה בפופולאריות של טיולי תמריץ לחברות

טיולי אינסנטיב הפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות. בכל רחבי העולם, התקציבים לטיולי אינסנטיב גדלים ככל שחברות מכירות ביתרונות שלהם, וכתוצאה מכך משתמשות פחות בפרסים כספיים ואירועי חברה ככלים להבעת הערכה בקרב העובדים. הסיבה העיקרית לכך היא שמחקרים בנושא טיולי תמריץ מראים כי הם תורמים באופן משמעותי לגידול במכירות ומשפרים את הרווחיות. לדוגמא, מחקר מאת אוקספורד אקונומיקס בארצות הברית אשר בוצע בשנת 2009 מצא כי השקעה בטיולי אינסנטיב החזירה את עצמה ביחס של ארבע לאחד (4:1). בנוסף, מכון המחקר IRF (Incentive Research Foundation) בדק ומצא כי 80% מהעובדים בארגונים שונים סבורים כי טיולי תמריץ אכן תורמים להעלאת המוטיבציה בארגון במידה רבה או במידה רבה מאוד.

טיולי תמריץ לחברות - עולם נסתר
טיולי תמריץ לחברות – אמצעי להביא לשיפור ביצועי העובדים

יתרונותיהם של טיולי אינסנטיב

  1. שיפור המוטיבציה: טיול תמריץ מרגש יכול לשמש כמנוע רב עוצמה עבור עובדי החברה. הידיעה שהעבודה הקשה וההישגים יכולים להיות מתורגמים לטיול מהנה ורצוף בחוויות בלתי נשכחות, יוצרת תחושה של מטרה והתלהבות ודוחפת אנשים לפרוץ את הגבולות שלהם.
  2. שיפור הביצועים: טיולי אינסנטיב משמשים כזרז לשיפור הביצועים. המשתתפים מונעים להתמקד במטרות שלהם, מה שמוביל לפרודוקטיביות משופרת ולהצלחה כוללת של הארגון.
  3. שיפור בנאמנות העובדים: על ידי הכרה במאמצים של עובדים באמצעות טיולי אינסנטיב, חברות מטפחות תחושת לויאליות. העובדים מרגישים מוערכים, מה שמוביל להגברת שביעות הרצון בעבודה, תחושת השייכות והלויאליות לארגון.
  4. בניית צוות ושיתוף פעולה: טיולי תמריץ כוללים לרוב פעילויות וטיולים קבוצתיים, קידום עבודת צוות ושיתוף פעולה בין העובדים. האחווה הזו נשמרת גם מעבר לטיול, ומשפיעה לטובה על הדינמיקה במקום העבודה.
  5. העצמת המותג ושימור העובדים: עריכת טיולי תמריץ לעובדים מצטיינים מחזקת את הקשר בין החברה לעובדיה ועשויים לתרום גם להעצמת המותג של הארגון.

שיקולי תכנון עבור טיולי אינסנטיב

  • הגדרת מטרות: לפני תכנון טיול אינסנטיב, כדאי להגדיר מטרות ברורות וניתנות להשגה עבור המשתתפים. בין אם מדובר ביעדי מכירות או השגת אבני דרך ספציפיות, מטרת הטיול צריכה להתאים ליעדי הארגון.
  • חוויות מותאמות אישית: טיולי תמריץ לחברות צריכים להיות מתוכננים תוך התחשבות בהעדפות ותחומי העניין של המשתתפים. מסלולי טיול מותאמים אישית נותנים מענה לטעמים מגוונים ומבטיחים שכולם ייהנו מהחוויה.
  • בחירת יעד: לבחירת היעד יש תפקיד מכריע בהצלחת הטיול. מומלץ לבחור במקומות ייחודיים המציעים שילוב של הרפתקאות עם זמן להירגעות ומנוחה.
  • תכנון טיול מקצועי: ארגון טיול תמריץ דורש תכנון קפדני ותשומת לב לפרטים. תכנון טיול על ידי חברת טיולים מקצועית מבטיח חוויה ייחודית ונטולת מתחים הן למארגנים והן למשתתפים.
  • תקשורת ושקיפות: חברות צריכות להעביר את הקריטריונים לטיול התמריץ בצורה ברורה לכל המשתתפים הפוטנציאליים, מבלי להשאיר מקום לעמימות.
  • נגישות: טיולי תמריץ צריכים להיות נגישים לכל המשתתפים בהם. על החברה המארגנת את הטיולים לדאוג לבצע את ההתאמות הנדרשות כדי להבטיח שכולם יוכלו ליהנות מהחוויה.
טיולי תמריץ
טיולי תמריץ לחברות – תורמים לשיפור הלכידות החברתית בארגון

ההשפעה החיובית של טיולי תמריץ לחברות

  • שביעות רצון ושימור עובדים: חברות שמשקיעות ברווחת עובדיהן ומכירות במאמציהם באמצעות טיולי אינסנטיב חוות רמות שביעות רצון גבוהות יותר בקרב העובדים ושיעורי תחלופה נמוכים יותר.
  • שיפור ביצועי הארגון: טיולי אינסנטיב יכולים לשמש כזרז לשיפור הביצועים, מה שמוביל להגדלת ההכנסות ולצמיחה הכוללת של הארגון.
  • שיפור המוניטין של החברה: ארגונים שמכירים בהישגים של העובדים שלהם נהנים ממוניטין חיובי בקרב עובדיהם.

דוגמאות לפעילויות אפשריות בטיולי תמריץ

טיולי אינסנטיב לחברות עם עולם נסתר

החוויות המרגשות שעובדים עוברים במסגרת טיול תמריץ לחברות תורמות לנאמנותם, משפרות את שיתוף הפעולה ביניהם ומשפרות את ביצועיהם. בחברת עולם נסתר אנו מתמחים בטיולי אינסנטיב בהתאמה אישית. טיולים אלו יגרמו לחברה שלכם לעשות את קפיצת המדרגה שאתם זקוקים לה. טיולי התמריץ שלנו יהפכו את הנסיעה שלכם לחוויה יוצאת דופן, מרגשת ומגבשת. השאיפה שלנו למצוינות מאפשרת לנו להעניק לכם חוויית טיול מושלמת לכל אורך הדרך. בנוסף, מסלולי הטיול שלנו הינם דינאמיים, כך שתוכלו לשנות את ימי הטיול ולהתאים אותם לצרכים ולשאיפות של הארגון שלכם. פנו אלינו עוד היום ונשמח להתאים עבורכם טיול תמריץ חווייתי ומהנה שיותיר חותם חיובי ומשמעותי בקרב העובדים שלכם.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא