הבלוג של עולם נסתר כללי

להגשים את החלום של טיול אחרי צבא בגיל 50 פלוס

מאת: גיל מנדלסון
13 בדצמבר 2023

תופעה ישראלית ייחודית – הורים מצטרפים לילדיהם לטיול של אחרי צבא

דור ההורים הנוכחי הוא בדיוק זה שלפני עשרים וחמש שנה יצאו לטיולים אחרי צבא ברחבי העולם, ונראה כי ההזדמנות לחזור ליעדים האקזוטיים בהם טיילו, בצירוף חוויה בלתי נשכחת עם הילדים מביאה לתופעה רחבת היקף. מאידך, הורים רבים שלא ממשו את החלום של טיול אחרי הצבא מנצלים את ההזדמנות שילדיהם הבוגרים עושים את הטיול ומממשים את החלום איתם, בכך שהם מצטרפים אליהם לחלק מהטיול הגדול.

גיל מנדלסון, מנכ"ל "עולם נסתר": "אנחנו בהחלט עדים לגידול משמעותי משנה לשנה במספר ההורים אשר נוסעים ליעדים מרוחקים לתקופה של בין שבועיים לשלושה, בה ההורה מתאחד עם ילדיו, לרוב באמצע הטיול של הילד או לקראת סופו, כשהילדים עצמם נהנים מתקופה מפנקת עם ההורים – שינה בבתי מלון טובים, אוכל טוב וכמובן חוויה משפחתית יוצאת דופן".

היעדים המובילים שזיהינו בטיולים הללו הם מדינות בדרום מזרח אסיה, כגון וייטנאם, קמבודיה, פיליפינים, בורמה ויפן ומדינות בדרום אמריקה כמו פרו, ארגנטינה, בוליביה, אקוודור וכמובן איי גלפגוס. האחרון הוא יעד קלאסי למפגש מהסוג הזה – מדובר על טיול שאינו זול כלל ועיקר וכאשר ההורים נפגשים בו עם הילד, הם אלה שמממנים את השהות. בדרך זו כולם יוצאים נשכרים מהטיול – ההורים מוכי הגעגועים נפגשים עם סוף סוף הילד שלא ראו כבר כמה חודשים ואילו הילד מתפנק במפגש המרגש בטיול ברמה קצת יותר גבוהה ממה שהורגל אליה במהלך הטיול. זוהי הזדמנות מעולה לקירוב לבבות ולזמן איכות הורים-ילדים. משפחות מסוימות בוחרות את יעד הטיול השנתי שלהן עפ"י מיקום הבן/הבת המטיילים וכך נוסעת כל המשפחה לטיול ביעד בו נמצא הילד הבוגר. ממש איחוד משפחות.

עירית גנור: "לפני כארבעה חודשים יצא בני תומר (22) אל הטיול הגדול שלו בדרום אמריקה. בהתחלה נהנינו מבית שקט ומזה שלא צריך לספק שירותים מיותרים ל'ילד', אבל אחרי כחודש התחלנו בעלי ואני ממש להתגעגע. הנוכחות שלו בבית היתה חסרה והתחלנו לחשוב איך נפגשים איתו, בלי לנג'ס לו לחזור כבר הביתה. אני טיילתי במזרח הרחוק אחרי הצבא, אבל לדרום אמריקה לא הגעתי מעולם. אמרתי לעצמי שזו ממש הזדמנות פז – תומר 'סידר לנו תירוץ' לנסוע לטיול בדרום אמריקה, בו נוכל לפגוש אותו! מאחר ולא התאים לנו ללון באכסניות ולנסוע בתחבורה ציבורית ולא היה לנו זמן לתכנן טיול, פנינו לחברת 'עולם נסתר' המתכננת טיולים פרטיים בהתאמה אישית והם תכננו עבור שלושתנו טיול של שבועיים וחצי בפרו ואקוודור, כולל טיסות, בתי מלון, רכב ומדריך. לעולם לא אשכח את המפגש עם תומר בשדה התעופה של קיטו ואת הטיול כולו. תומר חלק אתנו את חוויותיו והיה צמוד אלינו כמו שלא היה צמוד מגיל חמש. ההנאה היתה מושלמת."

אמנון יטיב: "איילת הבכורה שלנו היתה ילדה מופנמת וביישנית. בחיים לא האמנתי שהיא תיקח תרמיל ותצא לטיול במזרח הרחוק אחרי צבא לבד! האמת, ממש הערצתי אותה על התושייה והתעוזה. בחודש הראשון קשה לומר שממש ישנתי. הייתי אכול דאגות וחיכיתי לכל הודעת טקסט ממנה בכיליון עיניים. אח"כ הדאגה פחתה כי ראינו שהיא מסתדרת מצוין, פוגשת ישראלים בכל מקום ומאד נהנית. האחים הקטנים (12, 16) התחילו גם הם להתגעגע אחרי כמה שבועות ובעצה אחת עם זוגתי החלטנו שנתכנן טיול לוייטנאם וקמבודיה, בו ניפגש עם איילת ונטייל איתה כשבועיים. מה רבה היתה השמחה של כל הצדדים כשהודענו שנוסעים לבקר את איילת בחנוכה. התחלתי לשוטט באתרים מסוג למטייל ומסע אחר, אבל ריבוי המידע היה כל כך מבלבל וממש לא ידעתי מהיכן להתחיל. מה גם שהעבודה שלי לא משאירה לי זמן רב. אחרי בירור ושיחות עם חברים פניתי לחברת 'עולם נסתר' המתמחה בתכנון טיולים בהתאמה אישית וסיפרתי להם את כל הסיפור. הם תכננו לנו טיול בלתי נשכח, עם מדריך ונהג, בתי מלון מעולים, שייט ומה לא. פגשנו את איילת בהאנוי וטיילנו איתה במשך שבועיים וחצי. פתאום היא ישנה בבתי מלון ובריזורטים מדהימים, שלפני כן לא יכלה להרשות לעצמה. זה היה בשבילה פינוק אמיתי. היא סיפרה לנו על החוויות שצברה ואנחנו התפעלנו מהעצמאות והידע הרב שלה. זה היה מפגש משפחתי בלתי נשכח. עכשיו הא כבר בבית, לומדת לפסיכומטרי. אשתי ואני דוחפים אותה לצאת לטיול נוסף לפני הלימודים באוניברסיטה. שיהיה לנו את מי לבקר…"

לא פשוט לתכנן טיול מהסוג הזה מאחר ומדובר על טיול שהוא Tailor Made, התפור ממש לפי צורכיהם והעדפותיהם של הלקוחות. יש הורים המעוניינים להתאים את הטיול לגילו של הילד המטייל ומעדיפים לשלב בו טרקים ואתגרים שונים. אחרים, להיפך, רוצים טיול רגוע ונינוח שבו הילד יתאים את עצמו אליהם. לכולם חשוב לבקר בכמה שיותר מוקדי עניין ביעדים אליהם הם מגיעים, כי הם לא בטוחים שיגיעו שוב לקצה העולם. חשוב כמובן להתאים את הטיול לאקלים השורר במדינה. בשום פנים ואופן לא מומלץ לטייל במזרח הרחוק בחודשי הקיץ ומאחר וזו עונת המונסונים ויש כ-18 ימי גשם בחודש. בקיץ עדיף לטייל בדרום אמריקה. המומחים של עולם נסתר מכירים את היעדים מקרוב מאחר וטיילו או חיו בהם והם מכניסים את הנשמה לתוך כל טיול.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא