הבלוג של עולם נסתר פורטוגל

פורטוגל טיול עצמאי מליסבון לפורטו

מאת: גיל מנדלסון
20 בנובמבר 2023

פורטוגל שוכנת בצד המערבי של חצי האי האיברי, נחשבת ליעד תיירותי פופולרי ומבוקש, יש בה שפע אטרקציות מלהיבות ומעניינות ומבחר עצום של אתרים תיירותיים חשובים. מיליוני תיירים מכל העולם, ביניהם גם ישראלים רבים, מטיילים במדינה המרשימה ביופייה ונהנים מחופשה מלהיבה וגדושה בחוויות.

טיול מומלץ בפורטוגל

כדי לחוות ולהכיר לעומק את פורטוגל מומלץ לבחור טיול המתחיל בליסבון, עיר הבירה של פורטוגל, וכולל ביקור בפורטו, העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה. קל לטייל במדינה גם עצמאית, עדיף באמצעות רכב שכור. טיול קלאסי מומלץ בפורטוגל נמשך 8 ימים, אך גם מי שאינו יכול להקדיש למעלה משבוע לטיול יכול לחוות את המדינה באמצעות סיורים מודרכים בערים החשובות, באמצעות רכב שכור קל להגיע ממקום למקום בנוחות ובקלות.

פורטוגל טיול עצמאי כדאי להתחיל בעיר הבירה ליסבון, אפשר לבחור מלון במיקום מרכזי וממנו לצאת ברגל לטיולים בעיר ולטיולי כוכב בשאר חלקי המדינה. ליסבון היא עיר מודרנית המציעה אווירה ציורית וקסומה, יש בה שפע אטרקציות תיירותיות כמו ארמונות מפוארים, מוזיאונים מעניינים, כנסיות מפוארות, מבנים בעלי ארכיטקטורה יוצאת דופן, מנזרים יפים, שווקים תוססים, מסעדות מעולות, קניונים מודרניים עם חנויות מותגים ושלל אפשרויות בילוי.

אתרים מומלצים בליסבון ופורטו

אתרי החובה בליסבון הם רובע בלם בו נמצאות חלק מהאטרקציות הקשורות לתור הזהב של פורטוגל כמו ארמון פאלאסיו דה בלם, מנזר ג'רונימו, תיאטרון המרכבות, פסל מגלי הארצות, כיכר האימפריה, מגדל בלם והקומפלקס המרשים של מרכז התרבות. כמו כן, בליסבון מומלץ לבקר בשכונת אלפמה העתיקה עם הסמטאות הציוריות, בשכונת שיאדו הססגונית והבוהמיינית, בשכונת באיירו אלטו בה נמצאים רוב מקומות הבילוי של העיר ועוד.

לאחר יומיים שלושה בליסבון כדאי לבקר בפורטו, הדרך בין שתי הערים יפה ויש לאורכה שלל אתרים תיירותיים יפים ומעיינים, לכן כדאי לשכור רכב על מנת לעצור בכפרים ציוריים, בעיירות קסומות, בשמורות טבע מדהימות ביופיין ובמקומות נוספים. המרחק בין ליסבון לפורטו הוא כ-300 ק"מ, כדאי לשהות בפורטו לפחות שני לילות כדי לחוות אותה ולהספיק לבקר באתרי החובה בעיר. עם זאת, חשוב לציין כי ניתן להגיע מליסבון לפורטו גם בתחבורה ציבורית יעילה, יש רכבות מהירות, אוטובוסים ואפשר גם לטוס.

כדאי לקחת סיור בפורטו עם מדריך מקומי כדי לחוות את העיר המרשימה ולקבל הסברים מעניינים על אטרקציות החובה בעיר. במהלך הסיור הרגלי והמודרך מבקרים באתרים חשובים ומעניינים כמו שכונת ריביירה העתיקה השוכנת על גדות הנהר ובה מבנים היסטוריים נדירים ובעלי ארכיטקטורה מעניינת. כמו כן, חוצים את הנהר כדי לטייל בעיר השכנה הנקראת וילה נובה דה גאייה, בה נמצאים בתי יין ויקבים ואפשר ליהנות מטעימות של יין הפורטו המקומי. אין לפספס אטרקציות חובה בפורטו כמו קתדרלת סה, השדרה המרכזית אליאדוש, כנסיית הפעמונים, שוק האוכל המסורתי, כנסיית הזהב ובניין הבדולח המרשים ביופיו.

לסיכום, טיול עצמאי לפורטוגל מליסבון לפורטו מאפשר לכם לחוות את קסמה של המדינה, לבקר באתרים מעניינים, ליהנות מנוף קסום ומאווירה פסטורלית, ולטעום על קצה המזלג את אוצרותיה של פורטוגל.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא