הבלוג של עולם נסתר כללי

למה כדאי לטייל עם ילדים

מאת: דפנה אשכול
14 בדצמבר 2023

אחת הסיבות החשובות ביותר לטיול משפחתי היא כי טיול משפחתי הוא כיף! אך חשובה עוד יותר מכך היא העובדה שבמהלך טיול יש לילדים אין סוף הזדמנויות ללמוד ולצמוח. נסיעות יכולות לפתוח את עולמם למאכלים, תרבויות, ידע וחוויות חדשות שאינם זמינים בכיתה. נסיעות יכולות גם להדק את הקשר בין בני המשפחה, להוביל להתנהגות טובה יותר ולצמצם את משך הזמן שהילדים מבלים מול מסכים. לפניכם עוד כמה סיבות בעד נסיעות משפחתיות:

  1. נסיעות הן למידה

אין דרך טובה יותר ללמוד על ההיסטוריה של סין או על חורבות פומפיי מאשר להיות שם. האבולוציה והדרוויניזם מקבלים משמעות חדשה לגמרי תוך כדי שייט באיי גלפגוס. בטיול אתה לא יכול שלא ללמוד על תרבויות, מקומות, אנשים ומקומך שלך בעולם. לימוד מסוג זה מסייע לעצב תפיסת עולם רחבה יותר מזו שניתן ללמוד בכיתה.

  1. נסיעות מציגות הזדמנויות חדשות

כשאתה מטייל הזדמנויות חדשות מציגות את עצמן בפנייך מדי יום. תמיד יש סיכוי לומר כן למשהו חדש. מתן חטיף לפיל, קמפינג בסרנגטי, או אכילה מדוכני מזון אשר ניתן לפגוש בעת טיול לוייטנאם, הן חוויות חדשות ומרגשות שילדים יאהבו.

  1. נסיעות מעוררות סקרנות והרפתקאות

ילדים סקרנים מלכתחילה והנסיעות יפתחו אותם לעולם חדש של שאלות. נסיעות יכולות לעזור להעיר את דמיונם ולעודד אותם לשחק בדרכים יצירתיות. הם יתרגשו לחקור מקומות כמו מאצ'ו פיצ'ו ואז לשאול שאלות כדי ללמוד על העיר העתיקה והנטושה. טיול בחו"ל יביא אותם לאכול דברים שונים ומשונים. אין כמו רעב בארץ זרה שיגרום לנו להעריך את מה שיש לפנינו, ואוכל הוא אחת הדרכים המעניינות והנגישות להכיר תרבות מבפנים. הילדים לא אוכלים דגים בבית, אבל יאכלו טאקו-דגים על חוף הים במקסיקו? הגיוני לחלוטין.

  1. נסיעות יוצרות הזדמנויות להיות אמיצים

לא כל ילד קופץ לאוקיאנוס כדי לשחות עם אריות ים ידידותיים, או מטפס מעל לקו עלוות העצים ללא היסוס. הצגת פעילויות כאלה במהלך חופשה נותנת להם סביבה נהדרת לצאת מאזור הנוחות שלהם ולאתגר את עצמם בדרך חדשה. הביטחון העצמי שהם ירוויחו לא יסולא בפז. נסיעות בונות ביטחון כאשר הן מעבירות אותנו בשטח לא מוכר, הן פיזיות והן פסיכולוגיות.

  1. נסיעות משפרות את יכולת הלמידה בבית הספר

על פי נתוני אוניברסיטת ג'ורג'יה, סטודנטים שלמדו בחו"ל קיבלו ציונים גבוהים יותר עם חזרתם לכיתה. מבוגרים שהשתתפו בטיולים חינוכיים כילדים לא רק קיבלו ציונים טובים יותר בבית הספר, אלא סביר יותר שהם היו בעלי תואר אקדמי והכנסה גבוהה יותר בהשוואה לאלו שלא נסעו. במילים פשוטות, נסיעות מעודדות למידה וגורמות לילדים לרצות ללמוד.

  1. נסיעות הופכות את הילדים לסתגלנים יותר

כשאתה מטייל ומבלה במדינות ובערים בינלאומיות, אין לך את אותם שירותים להם אתה רגיל בבית. אפילו דברים כמו גבינה לבנה בדרך כלל לא יהיו טעימים! דרך נסיעות הילדים יוכלו להסתגל למציאות שונה וליהנות בזמן שהם עושים זאת. זו תכונה שתועיל להם לאורך חייהם.

  1. נסיעות מספקות תחושת אחריות חדשה

אריזת תיקים והצורך לוודא שיש ברשותם את כל הדברים שלהם בעת מעבר למחנה או למלון חדש מעניקה לילדים תחושת אחריות שאולי אין להם על בסיס יומי. אפשר גם לתת להם יותר אחריות אם מערבים אותם בתכנון הטיול. זו דרך נהדרת לגרום להם להרגיש אחראיים לכמה מהנה תהיה החופשה.

  1. נסיעות הן הפסקה מטכנולוגיה

לעתים קרובות כשנוסעים למקומות מרוחקים, גישה לאינטרנט אינה זמינה בקלות. זוהי הדרך המושלמת להנות מהעולם סביבך, לצפות בחיות או בחיי היומיום העוברים ממש לפניך בניגוד לעל המסך. ההפסקה מזמן המסך מחדשת נפשית ומעודדת את הילדים להפוך לחברים פעילים בעולם הסובב אותם.

  1. נסיעות פותחות מחשבות

התנסות בתרבות חדשה ואורח חיים אחר מעודדת את הילדים לפתח תחושה עמוקה של הבנה וכבוד. כשילדים נפגשים עם ילדים מקומיים במקומות בהם הם מטיילים ומשחקים איתם יחד קורה דבר מדהים. הם בונים קשרים וידידות למרות גבולות תרבותיים ולשוניים. אנחנו אף פעם לא צעירים מכדי לחוש כבוד והבנה לאחר ולשונה.

חשיפה לשפה אחרת תעזור למוחם לפתח מיומנויות בעברית במהירות רבה יותר. מחקר שנערך לאחרונה מראה כי אפילו חשיפה מוגבלת לשפה נוספת בינקות גורמת לשמירה רבה יותר של העושר הלשוני בהמשך.

  1. נסיעות יהפכו אותם לאזרחי העולם

ילדים יכולים להסתגל מהר יותר ממבוגרים, וככל שנוכל לחשוף אותם מוקדם יותר לאנושות על כל צורותיה השונות, כך יש פחות סיכוי שהם יהפכו למרוכזים בעצמם ככל שהם יגדלו. ללא נסיעות בעולם הם עשויים להניח שהעולם שהם מכירים הוא היחיד שקיים, למעט באגדות.

11.נסיעות יגבירו את הסבילות שלהם לאי נוחות

במהלך טיול יכול להיות שהכרית גושית מדי או שאין קרח בשתייה. או שאולי יתושים מזמזמים לך באוזן כל הלילה או שאין פינצטה להוציא את הקוץ מהאצבע. ואולי המטוס פשוט מאוד מאחר. כל החריגות הללו הן בתחום חוויות טיול אפשריות, והן אינן בהכרח גרועות. אתגרי אי הנוחות מאפשרים לילדים לפתור בעיות, לתרגל סבלנות ולהביע הכרת תודה בדרכים חדשות.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא