הבלוג של עולם נסתר פורטוגל

טיול לאיים האזוריים דרך האי פיקו

מאת: דפנה אשכול
2 באוקטובר 2023

פיקו הוא האי השני בגודלו אשר ניתן לראות במהלך טיול לאיים האזוריים, והוא ידוע ביופיו הטבעי המדהים, כולל הר געש מתנשא, כרמים ונופים ייחודיים. בנוסף להר פיקו, האי עשיר בנופים געשיים דרמטיים, עם אגמים געשיים, מערות וולקניות, שדות לבה ומעיינות חמים. בשדות הלבה השחורים נשתלו כרמים שמוסיפים נקודות צבע ירוקות בנוף האפור-שחור. לצד אתרי טבע יש בפיקו אתרי תרבות מעניינים, כמו מוזיאון תעשיית הלווייתנים, המוזיאון הימי שמציג דגמים מיניאטוריים של סירות, מוזיאון היין (אשר בקרבתו יש כמה עצי דרקון מרשימים במיוחד) ועוד.

טיול לאיים האזוריים דרך הכרמים והגפנים של פיקו

האטרקציה שהפכה את פיקו לאתר שימור של יונסק"ו הם כרמי ענבים ויקבים. באי מגדלים את הגפנים על אדמת הבזלת, כאשר החקלאים אספו את האבנים מהשדה ובנו חומות מסביב לשתילי הענבים הן כדי להגן עליהם מהרוחות והן כדי שהאבנים יספגו את חום השמש ויישארו מעט חמימות גם בשעות הלילה מה שתורם לגידול הגפנים, הידועים כ"currais" או "maroiços". היין המקומי, המכונה "ורדלו", זוכה להערכה רבה וניתן ליהנות ממנו ביקבים ובמרתפים המקומיים. הכל נעשה כאן בעבודה ידנית מאומצת: עיבוד האדמה, ניכוש עשבים, ריסוס, קטיף, סחיבת ארגזי הענבים וכו'. שיטת גידול זו הייתה נפוצה בעבר אך כיום חוזרים אליה בעיקר כדי לשמר את המסורת ולטובת התיירים.

הר פיקו – המאפיין הבולט ביותר של האי

המאפיין האיקוני ביותר של האי הוא הר פיקו, הידוע גם בשם Montanha do Pico. זוהי הפסגה הגבוהה ביותר בפורטוגל ומתנשאת לגובה 2,351 מטר מעל פני הים. טיול רגלי לפסגה הוא פעילות פופולרית למי שמחפש הרפתקה מאתגרת, והנופים מלמעלה עוצרי נשימה.

העיירה סאו רוקה דו פיקו והכפר Lajes do Pico הם שניים מהיישובים העיקריים של האי. שניהם מציעים ארכיטקטורה היסטורית מקסימה ומוזיאונים שמתעמקים בהיסטוריה ובמסורות הימאות של האי.

האי פיקו
הנוף המקומי באי פיקו שבאיים האזוריים – יעד מצוין לצפייה בכוכבים

הנופים המקומיים באי

הנופים בפיקו מגוונים, החל מכרמים שופעים ועד לתצורות סלע וולקניות. ישנם מסלולי הליכה רבים המאפשרים לחקור את השטחים הייחודיים הללו, ויש אפשרות להליכה קלה וגם לטיולים מאתגרים יותר.

בשל מיקומו המרוחק וזיהום האור הנמוך, פיקו הוא יעד מצוין לצפייה בכוכבים. השמים הצלולים של האי מציעים הזדמנויות פנטסטיות לתצפית בשמי הלילה, ויש אפילו סיורי צפייה בכוכבים.

הפלגה במעבורת אל העיר הורטה

פעילויות נוספות הן הפלגה במעבורת אל העיר הורטה שבאי פאיאל (כחצי שעה הפלגה); שייט צפייה בליוויתנים, בעיקר בסירות היוצאות מהכפר היפה Lajes do Pico. כאן ישנו גם מוזיאון המוקדש לצייד לוייתנים שהיה נפוץ מאוד באיים בעבר ונאסר ב-1987.

הכביש הישר הארוך ביותר באיים האזוריים, road Nº 3-2ª and it is 23km long. שווה נסיעה בגלל הנוף הנפלא, כולל הר פיקו ברקע.

יש כאן תעשיית יין משגשגת. מומלץ לבקר בקואופרטיב היין לטעימות




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא