הבלוג של עולם נסתר תאילנד

תכנון טיול לתאילנד האקזוטית והמרתקת

מאת: מערכת עולם נסתר
7 בנובמבר 2023

אם אתם מתכננים טיולים לתאילנד, כדאי שתדעו שמדינה זו מעולם לא הייתה תחת שלטון קולוניאלי. משום כך היא שמרה על צביונה התרבותי ומנהגיה המקוריים לאורך דורות. כיום היא מדינה בעלת משטר מלוכני פרלמנטרי, בה המלך הוא גם הכהן הבודהיסטי הראשי, מפקד הצבא ומקור הכוח השלטוני. פגיעה בכבוד בית המלוכה נחשב לפשע פלילי גם לאזרחים וגם לזרים, הנענשים בחומרה.

התרבות הבודהיסטית והמיעוטים השבטיים המרתקים

90% מהתאילנדים הם בודהיסטים מאמינים והמקדש ואנשי הכמורה מרכזיים בהתנהגותם היום יומית. התאילנדים מכניסי אורחים גם ובעיקר לתיירים, אך גם לתושבים זרים ומשקיעים שתורמים רבות לכלכלת תאילנד והפכו את תאילנד למקום מושבם הקבוע וליעד מועדף לפרישתם.

תאילנד קיבלה לתחומה מיעוטים שבטיים רבים אשר הגיעו מאזור סין, וייטנאם, לאוס, קמבודיה ובורמה, מרביתם כפליטים, אשר זכו להכרה כתושבים ולזכויות אזרחיות מלאות. רובם התישבו בכפרים על הגבעות בצפונה של תאילנד (שבטי הגבעות) ושמרו על תרבותם, מנהגיהם ולבושם המקורי המשמש כאטרקציה תיירותית. כיום מרביתם עוסקים בחקלאות בחסות בית המלוכה במקום בגידול אופיום והברחות.

תכנון טיול לתאילנד אל האזור הצפוני

האזור הצפוני של הארץ, היה לפני איחודה של סיאם, חלק ממלכת לאנה הקדומה. האזור הררי ברובו ומשופע באתרי טבע, פארקים לאומיים, מפלי מים ומערות נטיפים לצד פסטיבלים מסורתיים המושכים מבקרים רבים. האזור הצפון מזרחי (איסאן) עם השפעה לאוטית ניכרת הינו האזור החקלאי המרכזי ובצד אתרי מורשת ואתרי טבע יש בו אתרים היסטוריים מהתקופה החמרית (קמבודית), ולמרות הרב גוניות שלו, הוא מתויר פחות. יש הרבה מה לראות במסגרת טיול פרטי בצפון תאילנד וכדאי שמבקרים חוזרים לתאילנד יקדישו זמן לאזור זה.

טיולים למרכז תאילנד

מרכזה של תאילנד משתרע מגבול בורמה ועד גבול קמבודיה וכולל בנוסף לערים מרכזיות כבנגקוק, פאטיה, איוטיה ועוד, אתרים תרבותיים והיסטוריים רבים לאורך נהר הצ'ופריה (הארמון הגדול, העיר ההסטורית איוטיה), שווקים צפים, מקדשים וארמונות מפוארים. כמו כן ישנם אתרים ההיסטוריים לאורך נהר קוואי מתקופת הכיבוש היפני (הגשר על נהר קוואי, מסילת המוות ועוד).

טיולים לדרום תאילנד

תכנון טיול לתאילנד אל אל דרום המדינה יתבצע באזור שבין העיירה הוא הין והריוויירה הסמוכה עד לאיי האוקיאנוס ההודי (פוקט ופיפי) וים אנדמן (סמוי ופאנגן). באזור איים רבים המושכים נופשים מכל העולם. בתי המלון ומלונת הנופש בתאילנד על מגוון רמותיהם מעניקים שירות מעולה וחייכני לכל.

הקולינריה התאילנדית

לבסוף, הקולינריה התאילנדית ששמה יצא למרחקים אין שני לה בין אם מדובר במסעדות פאר או אוכל רחוב. המגוון האתני מביא לכאן גם מסעדות בינלאומיות רבות, סיניות, וייטנאמיות, איטלקיות, צרפתיות, טקס מקס ואף ישראליות, בצד רשתות אוכל מהיר.

טיולים לתאילנד עם עולם נסתר

טיול לתאילנד מציע חופשה מדהימה לזוגות, חברים, משפחות וקבוצות. ייחודה של תאילנד הינו בכך שכל מי שביקר בתאילנד אומר – תאילנד תמיד משאירה טעם של עוד. בחברת עולם נסתר אנו מציעים לכם מגוון של טיולים לתאילנד, מהצפון ועד הדרום. בין אם אתם מחפשים טיול משפחתי, טיול זוגי או טיול עבור קבוצת חברים – אנו מזמינים אתכם לצפות במסלוליים השונים שלנו ואנו בטוחים שתמצאו את מבוקשכם.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא