הבלוג של עולם נסתר כללי

איך להיות מוכנים להרפתקאות בטיולים שלכם

מאת: גיל מנדלסון
13 בדצמבר 2023

כבר סיימנו את החודש השני של 2017 אבל רוב השנה עדיין לפנינו. זה הזמן לעדכן את ערכת הנסיעות שלכם ולהצטייד בכמה פריטים על זמניים, שישרתו אתכם נאמנה בהרפתקאות הבאות עליכם לטובה השנה וגם בשנים הבאות. בחיפוש אחר הפריטים המושלמים לטייל איתם בשיא הנוחות ולא לשכוח, גם הסטייל, נפלו עינינו על מבחר פריטי ביגוד וציוד טיולים, מנעלי טיולים קשוחות דיין על מנת לעמוד במסלולים חלקלקים ועד למעילים עמידים בכל מזג אוויר. רובם לא נכנסים לקטגוריית 'מציאות' אלא יותר ל'איכות' ולכן סביר להניח שתשלמו עליהם לא מעט. במקרה הזה – זה כנראה ישתלם לכם. הנה כמה מהם כאן לפניכם.

נעלי שטח

נעלי שטח העמידות לכל תנאי שטח

מדובר בהוצאה לא קטנה, אבל אם אתם חובבי טיולים (ולא, הכוונה היא לא לסופ"ש בלונדון) שווה להשקיע בנעלי שטח גבוהות, עם סוליה מונעת החלקה, המתאימות לטיולים ולטרקים בכל מזג אויר.

בזמן טיול אנו מעמיסים על עצמנו משקל נוסף (תרמיל, מנשא תינוק, תיק יום) דבר שמגדיל את חשיבות בחירת הנעל הנוחה והמתאימה. תפקיד הנעליים בעת טיול הוא לא רק שמירה על נוחות כף הרגל אלא גם שמירה על יציבות הגוף והגנה על בריאות הקרסול, הגב והברכיים, במיוחד בתנאי שטח ומזג אויר שונים. בנוסף, מטיילים רבים יוצאים עם זוג נעליים אחד לטיול מאתגר, אשר במהלכו יצאו לטרקים, יצעדו בערים, יחצו נחלים ואולי אף יטפסו על קרחונים. במקרה כזה שווה לשקול לקחת זוג נעליים נוסף או לפחות סנדלי טיולים.

הישראלים מחבבים מאד את המותג COLOMBIA ואפשר להשיג אותו בחנויות המפעל בקניונים או בחנויות עודפים בפריפריה, אבל יש מותגים נוספים שכדאי לתת עליהם את הדעת, כמו למשל KEEN מותג אמריקאי ששמענו עליו הרבה המלצות ממטיילים מנוסים. לא חייבים לטוס לארה"ב כדי לרכוש אותו. יש גם אתרי אינטרנט ישראלים המוכרים אותו ושולחים עד הבית וכמובן את חנויות המטיילים דוגמת ריקושט, למטייל ועוד.

הנעליים הללו יתאימו לכם לטיולים הבאים

נעלי שנורקלינג/שחייה

נעלי שנורקלינג-יכולות למנוע אסונות קטנים כמו דריכה על קיפוד ים

לכאורה, בשביל מה צריך את זה. אבל אם אתם נוסעים למדינה חמה, שבה קיים סיכוי לעשות שנורקלינג או לשחות בים, או אפילו לעשות מסלול באיזה נחל, כדאי שתדחפו למזוודה גם את הנעליים/גרביים הללו. הן לא תופסות הרבה מקום, אבל יכולות להציל אתכם מדריכה על אבנים מחודדות, אלמוגים וקיפודי ים.

לעולם לא אשכח איך טיילנו בקרואטיה ובתי הבכורה (שהיתה אז בת 11) נכנסה לים ברגליים יחפות ודרכה על קיפוד ים. את יתר היום בילינו במרפאה מקומית. האחיות, שלא דיברו מילה אנגלית, ניסו להוציא לה את הקוצים בעוד היא זועקת מכאב ואני מאבדת את ההכרה מרוב אימה, במקום לעמוד לצידה ולתמוך בה. אני מניחה שאם היו לנו אז גרבי צלילה עם סוליית גומי, כל זה לא היה קורה.

הנעליים הללו יתאימו לכם לטיולים הבאים

שק שינה

שק שינה מפנק-לפעמים יכול להיות יותר נוח ממיטה

אני ממש יכולה לדמיין אתכם נוהמים לעצמכם: 'מה שק שינה? את הצבא כבר סיימנו מזמן…' אבל גם בטיול מאורגן ומסודר יש מצבים ששק"ש טוב יכול לעזור. אם במקרה אתם מגיעים למקום שהמצעים נראים לכם לא מזמינים או שאתם יוצאים לטרק של יומיים-שלושה בהרים, כדאי שיהיה איתכם שק"ש טוב. יש שק"שים ב-150 ש"ח ויש כמובן גם ב-1,000 ש"ח ויותר. הכל תלוי בכמה נראה לכם שתשתמשו בו, כי כמובן שאין טעם להוציא סכום גבוה מאד על שק שינה שיחמם את הבוידעם. אנחנו ממליצים על המותג JACK WOLFSKIN המייצר שקי שינה ברמה גבוהה.

שק השינה הזה יתאים לכם לטיולים הבאים

מכנסי טיולים

מכנסי טיולים-עדיף עם כמה שיותר רוכסנים, כיסים ופתחי אוורור

גם כאן, תלוי לאן נוסעים. במדינות חמות והבילות כדאי שיהיו לכם מכנסיים ארוכים מבד קליל ומנדף זיעה ועדיף כאלה עם רוכסן בברכיים, שאפשר במשיכה אחת להפוך אותן למכנסיים קצרים. המכנסיים הללו גם מתייבשים במהירות ולכן תוכלו לכבס אותן בערב וללבוש אותן שוב למחרת. למדינות קרות קחו מכנסיים עמידות למים, עם בידוד תרמי שיגנו עליכם כמה שיותר מהקור והגשם. שימו לב שהן מכילות כמה שיותר כיסים ומתלים, על מנת לאחסן בהם את כל הגאדג'טים שאתם נושאים עמכם.

ארגוניות אריזה

המצאה גאונית! איך לא חשבו על זה קודם

יכול גם להפוך לתיק גב

דרך טובה לשמור על סדר וניקיון גם בטיול הוא שימוש בארגוניות אריזה. אנחנו דגמנו את אלו של חברת Standard והיינו מאד מרוצים. זוהי שיטת אריזה חדשנית ומודולרית בה תוכלו להקצות ארגונית נפרדת למכנסיים, לחולצות, לבגדים תחתונים, לנעליים ובעצם לכל פריט שתרצו להפריד מיתר הפריטים. הארגוניות מממשות את עקרון המיון וההפרדה הכל כך נחוץ לנו בחיים, לא רק במה שנוגע לאריזה. וגם, ברגע שתארזו את כל המזוודה או התרמיל שלכם באריזות קטנות נפרדות, יהיה לכם גם הרבה יותר קל לפרוק אותו כשתגיעו ליעד ולארוז אותו בכל פעם מחדש.

ארגוניות האריזה מעוצבות כך שהן יכולות להתאים לכל תיק/מזוודה ויש להם גם רצועות תלייה (על מנת לתלות במקלחת למשל), סקוטץ' נצמד על מנת להצמיד כמה ארגוניות זו לזו. רעיון מדליק היא הארגונית שיכולה להפוך לתיק גב קטן, בו תוכלו לשאת פריטים חיוניים בסיבוב בעיר למשל ולהשאיר את הכבודה הגדולה בבית המלון.

תיק גב עם גלגלים

יש תיקי גב ויש תיקי גב על גלגלים. אל תטעו לחשוב שהם אפילו דומים. בטיול לחו"ל תיק הגב הוא החבר הכי טוב שלנו, הוא זה שאנחנו שומרים הכי קרוב אלינו לחזה (בעצם לגב) ובו אנחנו מאחסנים את כל הכבודה היקרה לנו ביותר. אבל מה עושים כשנמצאים במקום צפוף כמו רכבת תחתית או שוק למשל? או כאשר הגב כבר צועק הצילו והחולצה (אם לא השקעתם בחולצה מבד מנדף זיעה) הופכת למקווה מים קטן? כשיש לתיק הגב שלנו גלגלים בתחתית, מורידים אותו בנון שלנטיות, מושכים את ידית האחיזה ופשוט גוררים מצעידים אותו מאחור כמו כלב נאמן. הפטנט הזה עובד מצוין גם בשדות תעופה, שם הרצפה חלקה ותיק הגב שהופך לטרולי במחי משיכת ידית מחליק לו מעדנות על הרצפה. כדאי מאד להשקיע בתיק כזה עם גלגלי סיליקון איכותיים, על מנת שישרדו סוגי קרקעות שונים, מרצפת שיש ועד לכביש אספלט ואפילו דרך עפר.

מעיל גשם

מכיוון שהוא תופס כמעט אפס מקום במזוודה שלכם, אל תוותרו על מעיל גשם ורוח. הוא צריך להיות קל ודק, אבל מחומר עמיד למים ושיחסום את הקור של הרוח בטיול. מעיל שמצא חן בעיני המומחים שלנו מאד הוא של המותג showers pass הנהדר לכל טיול שעלול להיות קר או גשום. המעילים של המותג באים בעיצובים שונים, עם דוגמאות שונות של בד והם אף פעם לא משעממים. אפשר להסיר מהם את הכובע, יש בהם פתחי אוורור קדמיים, כיסים פנימיים וחיצוניים עם רוכסנים (יתרון: כך תוכלו לא לאבד דברים) וריפודי כתפיים נגד שפשוף של רצועות תיק הגב. אם תצעדו או תרכבו איתו בלילה, הדוגמה שעל הבד היא מחזירת אור וכך יוכלו להבחין בכם כלי רכב – אמצעי בטיחות יעיל מאד אבין אם אתם בניו יורק או בניו דלהי.

המעיל הזה יתאים לכם לטיולים הבאים

תיק כלי רחצה מדוגם

איזה כיף זה תיק כלי רחצה! החבר'ה האלה מגיעים בשלל דוגמאות, צורות והדפסים ותמיד טומנים בחובם הבטחות ריחניות ונקיות. אבל מעבר לצורה החיצונית, אל תשכחו להסתכל בקנקן ובשימושיות שלו. הכי חשוב בתיק כלי רחצה – המשקל שלו. הוא צריך להיות כמה שיותר קל. מעבר למשקל כדאי לשים לב לעוד כמה דברים: עשוי מחומר אלסטי (יכול להתקפל ולהידחס בין פריטים אחרים), מכיל כמה שיותר רוכסנים וכיסים, בעל מתלה שיקל עליכם למקם אותו על קולב בחדר הרחצה, חומר שמתנקה בקלות.

באתר OPEN TRAVEL מצאנו מגוון תיקי רחצה באיכות ובעיצוב מעולים לנשים ולגברים




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא