הבלוג של עולם נסתר כללי

היעדים הצבעוניים ביותר בעולם

מאת: דפנה אשכול
14 בדצמבר 2023

מהמדבריות הפסיכודליים של אתיופיה ועד להרי הגשם בסין, העולם מלא פלאים צבעוניים שחלקם כה תוססים שהם נראים סוריאליסטיים, וקשה להאמין שחלקם קיימים בפועל.

מה מגדיר יופי של עיר? הוא תלוי בגורמים שונים כמו נוף, סגנון אדריכלי, ניקיון, שלווה, אנשים ועוד. אולם גם הצבעים ממלאים תפקיד חשוב בהבאת יופי יוצא דופן לעיר.

כל המטרופולינים האייקוניים ביותר בעולם מלאים בגורדי שחקים מתנשאים עם חזיתות מבריקות מזכוכית ופלדה, אך לא כל הערים הן ג'ונגלים מבטון אפור. מהבניינים בצבע ממתקים של הוואנה, קובה ועד הבתים הצבועים בכחול בג'ודפור בהודו, אזורים עירוניים רבים חיבקו גוונים עזים ברחובותיהם במשך דורות. במיוחד בימינו, כאשר הערך המוסף של טיול הוא לעיתים קרובות התצלומים היפים שצילמנו לאורך הדרך, כדאי להכיר כמה מהמקומות הצבעוניים ביותר ברחבי העולם – כל אחד מרהיב להפליא בדרכו הייחודית. חלק מהערים הן היסטוריות ואלגנטיות; חלקן מבריקות ומודרניות; וחלקן כל כך צבעוניות שפשוט לא תאמינו למראה עיניכם. הערים והעיירות הצבעוניים הללו יוסיפו שמחה לטיול הבא שלכם.

סרקנו את הגלובוס בכדי להביא לכם את הערים והמקומות הצבעוניים ביותר בעולם, לפי יבשות, בהם תוכלו לטבול את עצמכם בכל צבעי הקשת – אין צורך במסנן אינסטגרם.

אסיה – הודו

הודו היא אולי המדינה המזוהה ביותר עם צבע, בזכות הפסטיבלים, התלבושות והאוכל שלה. כאן נחגג הולי, פסטיבל שכולו מוקדש לצבע. הפסטיבל ההינדי הזה מתקיים במהלך ימי השוויון באביב בכל שנה, וחוגגים בו את האהבה והחיים המתבטאים בזריקת אבקה צבעונית זה על זה. הודו מתהדרת במספר רב של מקדשים צבעוניים, כמו מקדש Meenakshi בדרום מדוראי, שם הקירות צבועים בגווני הקשת השונים. בארמונות מפוארים כמו הטאג' מאהל, שיבוץ אבנים יפות משמש להוספת צבע חיצוני לשיש. אהבת הצבע זולגת בהודו גם לחיי היומיום ואחת הדוגמאות הנפלאות לכך היא העיר ג'ודפור שברג'אסטן. הבתים הצבועים באינדיגו סביב מבצר Mehrangarh בג'ודפור מעניקים גוון כחלחל לכל העיר, במיוחד כאשר הם נתפסים מרחוק בעדשת המצלמה. באופן מפתיע, לא רבים יודעים על המקור לצבע השולט בעיר. אחת התיאוריות היא כי בימי עבר החלו בני קסטת הברהמינים לצבוע את הבתים בכחול כדי להבדיל את עצמם מהאחרים, כחלק ממערכת הקסטות ההינדית. המגמה התפשטה במהירות ברחבי העיר ועד מהרה גם לא-ברהמינים החלו להשתמש בכחול לצביעת בתיהם. כיום העיר ג'ודפור טבולה בכחול מה שהפך אותה לאטרקציה תיירותית אמיתית וגם משמש פתרון מעשי לחום הכבד השורר כאן.

ערים צבעוניות נוספות ברג'אסטן הן ג'ייפור הוורודה ואודייפור הלבנה.

 

אפריקה – מרוקו

אין ספק כי שפשואן, Chefchaouen, המכונה "הפנינה הכחולה של מרוקו", יכולה להיכלל ברשימת "היעד הצבעוני בעולם" בזכות הסמטאות הכחולות והמדהימות שלה. העיר שוכנת בהרי הריף הדרמטיים בצפון מרוקו, ומתהדרת באחת המדינות (עיר עתיקה) המקסימות ביותר שניתן לראות במסגרת טיול עצמאי למרוקו. כל סמטה נצבעה בכל גווני הכחול, ומלאה בבתים לבנים עם וריאציות כחולות ייחודיות, המתבלטים כנגד הירוק והחום המחוספס של נוף ההרים. העיר משתרעת לאורך צלע ההר, כשכל מפלס חדש חושף מבנים ייחודיים, צמחים צבעוניים ובתי קפה מקסימים. העיר העתיקה מושפעת מאוד מהארכיטקטורה האסלאמית והאנדלוסית, החל מהקירות המצוירים בכחול והגגות המרוצפים באדום, וכלה בפתחים איקוניים בצורת חור מפתח ומעברים מכוסי רעפים המתפתלים בעיר.

ערים צבעוניות נוספות באפריקה הן סידי בו סעיד בטוניס והפרבר בו קאפ בקייפטאון דרום אפריקה.

אמריקה הלטינית – צ'ילה

בתים צבועים בכל צבעי הקשת הנראים כמו מגדלים שאינם תואמים, נשפכים במורד הגבעה לאוקיאנוס השקט הדרומי בוואלפאריסו, צ'ילה. העיר פרחה כנמל ימי בסוף המאה ה- 18 והמלחים החולפים "הטבילו" אותה בכינוי "סן פרנסיסקו הקטנה". כיום היא מציגה פאר דהוי והיא גן עדן לחובבי אמנות הרחוב. סעו במעליות עתיקות ובמסילות הרכבת אל הפרברים ההרריים כדי למצוא בתים, חזיתות קירות וקירות רחוב המצויים בציורי קיר מפוארים. יש כמה דוגמאות משובחות על Calle Templeman ובמוזיאון האוויר הפתוח של Cielo Abierto. התעמקו בחייו של המשורר הצ'יליאני חתן פרס נובל פבלו נרודה במוזיאון שהיה ביתו, קאסה מוזאו לה סבסטיאן. לאחר מכן ניתן לבקר בשוק האוכל מרקדו אל-קרדונל וללגום פיסקו במרכז העיר.

רוצים לנסוע לצ'ילה? למידע נוסף לחצו כאן.

אירופה – ספרד

זה אמור היה להיות פעלול פרסום קצר מועד לסרט שהפך לשובר קופות. אבל עבור 221 תושבי ג'וזקר, כפר בדרום ספרד, הדרדסים בתלת ממד הצילו אותם באופן בלתי צפוי בזמנים כלכליים קשים.

תאגיד סוני, שעמד מאחורי סרט הדרדסים בחר בשנת 2011 בכפר הלבן ליד מלאגה באנדלוסיה כאתר הצילומים של עיר הדרדסים. לשם כך נצבעו 175 הבניינים של הכפר באופן אחיד בצבע תכלת לצורך הצילומים. אפילו הכנסייה ומצבות הקבורה עברו טרנספורמציה, כאשר 4,000 ליטר צבע כחול "נשפך כמים" על אחד מ -1,500 "הפואבלו בלנקו" המפורסמים של ספרד.

למרות שסוני הבטיחה להחזיר את הכפר לתפארתו לשעבר לאחר צילומי הסרט, התושבים גילו שלהיות כחול זה לא כל כך נורא, והצביעו בעד להישאר כפר הדרדסים היחיד בעולם. מאז שהוסב לסמורפטאון, כ- 80,000 חסידי "לוס פיטפוס", כך נקראים הדרדסים בספרדית, הגיעו לכפר הנידח כל שנה. הכפר אימץ בשקיקה את תפקידו החדש, מקיים אירועים כמו ריצת כיף לאור הירח של דרדסים, תחרויות ציור של דרדסים ויש אפילו חתונות עם נושא הדרדסים…




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא