הבלוג של עולם נסתר מלאווי

מלאווי למטייל – כל המידע על הפנינה של דרום אפריקה

מאת: גיל מנדלסון
12 ביולי 2023

ברוכים הבאים אל מלאווי, פנינה קטנה ומרתקת הממוקמת בחלק הדרום מזרחי של אפריקה. מדינה כובשת המכונה לעתים קרובות "פנינה כחולה" בזכות נופיה הקסומים ונפלאות הטבע שלה. כשתטיילו במדינה הכובשת הזו, תגלו שפע מגוון: טבע פראי ובתולי שנראה שלא קולקל על ידי הזמן, חיות בר, תושבים נחמדים שאוהבים להכיר אותכם ולהכיר לכם את התרבות האפריקאית המיוחדת כל כך.

אגם הכוכבים – גולת הכותרת של מלאווי למטייל

גולת הכותרת היא ללא ספק אגם מלאווי, שקיבל את התואר "אגם הכוכבים". מי האגם הצלולים מנצנצים תחת השמש האפריקאית, ויוצרים מחזה מהפנט. אתם מוזמנים לשחות, לצולל,  לשנרקל, להתחרות בספורט ימי או פשוט לנוח בשלווה של שפת האגם באחד החופים המפנקים והבתוליים שלו.

שפע של חיות בר

בלב מלאווי תגלו מגוון מדהים של חיות בר.  המדינה היא ביתם של תנינים, היפופוטמים, פילים, אנטילופות, נמרים, צבועים, כלבי בר, ​​צ'יטות ,אריות ,קרנפים שחורים וציפורים.

תושבים ידידותיים ומאירי פנים

תושבי מלאווי אמנם חסרי ממון אך עם זאת הם חוגגים את החיים, משדרים הודיה למה שיש והחשוב מכל, האנשים האלה תמיד יעשו כמיטב יכולתם לגרום לכם להרגיש בבית. אני ממליצה בחום להתערבב עם המקומיים להתיידד איתם, להכיר את התרבות והמסורות שלהם. אולי תזכו להכיר את השמות המצחיקים שלהם – קומפיוטר, טום בויי, אמינם, צ'יקן קארי, בעייה, אכזבה, הפתעה ורבים אחרים.

מלאווי - תושבים מאירי פנים
מלאווי למטייל העצמאי – תושבים מאירי פנים

ליבה החם של אפריקה

לא סתם מלאווי  מכונה "הלב החם של אפריקה". הודות לטוב ליבם של תושביה המדינה נבחרה כאחת המדינות החביבות ביותר לזרים בעולם! התושבים ישמחו להכיר לכם את עושרה של התרבות האפריקאית באמצעות מוזיקה, ריקוד ומנהגים מסורתיים. מי שמחפש חוויות תרבותיות מוזמן להעשיר את עצמו בחווית התנדבות, עיסוק בקהילות המקומיות ובמסורות אפריקאית. מי שרוצה להגשים את החלום לשחק במשחקים של פעם עם הילדים החמודים בעולם, הגיע למקום הנכון.

נופים שהם חגיגה לעיניים

מלאווי ממוקמת בקצה עמק השבר הגדול, מציעה מגוון מדהים של פלאי טבע הנותנים מענה לרצונותיו של כל מטייל. התכוננו לצפות בשקיעות מהפנטות המפארות את שמי מלאווי. בין אם אתם נחים בחופים החוליים, משקיפים אל הסוואנות או מטיילים על ראשי הרים. הגוונים המצויירים באופק ישאירו אתכם מרותקים, רגע של נצח טהור יחרט בזיכרונכם.

מלאווי למטייל העצמאי - נופים עוצרי נשימה
מלאווי למטייל העצמאי – נופים עוצרי נשימה

שפע של אטרקציות לכל אחד

למטייל מלאווי היא לא רק חגיגה לעיניים אלא גם מגרש משחקים לחובבי הרפתקאות. מסלולי הליכה, רכיבה על סוסים, צלילה ושנורקלינג, שייט, גלישת Sap, קייאק ושייט בקאנו מקומי. מכל אלו ניתן ליהנות במסגרת טיול פרטי איכותי. במילים אחרות, מלאווי פונה למטיילים בכל הגילאים, מצעירים והרפתקנים ועד פנסיונרים המחפשים אופקים חדשים. האטרקציות והפעילויות המגוונות כאן מבטיחות שיהיה לכולם משהו ליהנות ממנו וליצור זיכרונות מתמשכים.

הנה כמה עובדות מרתקות על מלאווי למטייל

  1. מלאווי הוכרזה כאחת מעשרת המקומות המובילים על ידי Lonely Planet וכיעד התיירותי הבא של אפריקה על ידי CNN.
  2. "אגם לוח השנה"- אגם מלאווי הוא האגם השלישי בגודלו באפריקה. הוא מכונה "האגם הקלנדרי" והסיבה לכך היא שאורכו 365 מייל ורוחבו 52 מייל.
  3. בשנת 1968 הפכה מלאווי למדינה היחידה מחוץ לדנמרק שנפתח בה מפעל לייצור בירה של קרלסברג.
  4. מלאווי היא מדינה מזרח אפריקאית ייחודית, שכנה של  זמביה, מוזמביק וטנזניה. המטיילים במלאווי ממשיכים לעתים קרובות לטייל במדינות השכנות שגם להן יש הרבה מה להציע. 
  5. אגם הכוכבים – אגם מלאוויי הוכתר בכינוי "אגם הכוכבים " על ידי החוקר הסקוטי דייוויד ליווינגסטון שביקר במדינה בשלהי 1800. השם הגיע מאורות הפנסים שהשתקפו מסירות הדייגים בלילה ונצצו על פני האגם כאילו היו הכוכבים בלילה. השם אגם הכוכבים מתאים גם בשעות היום כשמי האגם נוצצים כמו כוכבים במפגש עם השמש.
  6. אוהבים דגים? חובה לנסות את דג "צ'מבו" כשאתם במלאווי. הדג נמצא רק כאן והוא טעים במיוחד וכשר לשומרי מסורת. לא קשה למצוא  את הדג, הוא נמצא במרבית המסעדות והאכסניות. בשהותכם על שפת האגם תראו את הדייגים מוכרים את הדגים ישירות לתושבים. ממליצה בחום לקבל את ההזמנה לאכול בבית מקומי וליהנות מהארוחה הטובה ביותר שתאכלו במלאווי.
  7. ייצור תה – אתם מוזמנים לטייל בשדות התה בדרככם לטפס על הר המולנג'י. ענף התה רשום כאחד מענפי הייצוא העיקריים של מלאווי. תה מלאווי ידוע ברחבי העולם ורבים ממותגי התה הנודעים בעולם כמו Twinings, PG Tips ו Five Roses משתמשים בעלים תה מלאווי.
  8. מלאווי היא ביתן של קבוצות אתניות רבות. צ'ווה, לומווה, נגונדה, נגוני, ניאנג'ה, סנה, טומבוקו ויאו. קבוצה האתנית המפורסמת ביותר הינה היאו המפורסמים בזכות תרבותם העשירה, המסורות, התלבושות  והמוזיקה שלהם.
  9. מלאווי נחשבת לגן עדן לחוקרי דגים. האגם מכיל את המספר הגדול ביותר של סוגי דגים מכל אגם אחר בעולם. האגם שופע דגי ציקלידים צבעוניים הפופולריים מאוד בחנויות לחיות מחמד בעולם המערבי בגלל צבעיהם הבהירים. ההערכה היא שישנם קרוב ל -3,000 מינים באגם מלאווי, יותר מרוב האגמים בעולם.
  10. במלאווי ישנם קרוב ל 200 יונקים ומעל 600 מינים של ציפורים. אחד המרהיבים שבהם הוא נשר הדגים האפריקני.

אקלים

האקלים של מלאווי הפוך מזה שבישראל ואידיאלי במהלך הקיץ הישראלי. בחודשי אפריל עד אוגוסט הטמפרטורות יורדות. אין גשם, והאקלים היבש מקל על מציאת בעלי החיים בספארי. החופים נעימים והכניסה למים נעימה בשעות היום וקרירה בערב. בספטמבר עד נובמבר יבש ומתחמם מאוד, בדצמבר גשמים מתחילים ונמשכים עד פברואר. זוהי עונה שאפשר לטייל בה אם כי קשה יותר למצוא חיות באזורי הפארקים, חם ופחות תיירותי. מרס-מאי היא עונה ירוקה ויפה, עונה בה המקומיים קוצרים וחוגגים את היבולים.




    מעוניין/ת לקבל עדכונים על טיולים חדשים
    פוסטים נוספים באותו נושא