דף הבית / יעדים / אפריקה / מרוקו

טיולים למרוקו


מרוקו היא יעד פופולרי עד מאד בזכות היותה מדינה רב גונית ומרתקת. טיולים פרטיים למרוקו יכולים להתבצע כטיולי שורשים, טיולי אתגר, או טיולי נופים ותרבות.

    מתכננים את הטיול הבא?

    לגלות את מרוקו

    במרוקו קיים שילוב נדיר של תרבות אירופית, ערבית ואפריקנית, דבר הניכר היטב בעיקר בערים הגדולות. גם הטבע במרוקו הוא שילוב מרתק בין הרי האטלס הגבוהים המכוסים בשלג, החופים הנהדרים של האוקיינוס האטלנטי ומדבר סהרה האדיר. בין היעדים המרכזיים שניתן לבקר בהם במסגרת טיולים פרטיים למרוקו כוללים את העיר מרקש, עיר הנמל הססגונית קזבלנקה והבירה המעניינת רבאט.

    מרוקו

    5 טיולים מומלצים במרוקו

    להלן מספר עובדות שכדאי להכיר לפני טיולים פרטי למרוקו

    השפות המדוברות במרוקו

    השפה הרשמית של מרוקו היא ערבית מרוקאית, וזה מה שרוב המרוקאים מדברים. צרפתית נפוצה במידה מסוימת, כשליש מהאוכלוסייה יודע או דובר צרפתית. הסיבה לכך היא שמרוקו הייתה מושבה צרפתית והשפה נשארה. בנוסף, בגלל הקרבה לספרד, ספרדית נפוצה גם היא – אם כי לא כדאי להסתמך עליה כשפה היחידה שלך. באזורים תיירותיים תמצאו גם אנשים שמדברים אנגלית. למעשה, בערך 20 אחוז מהאוכלוסייה יודעים לפחות קצת אנגלית.

    המרחק מאירופה

    מרוקו אולי נמצאת ביבשת אפריקה, אבל היא קרובה מאוד לאירופה. למעשה מרוקו וספרד מופרדות על ידי מיצר גיברלטר, שבנקודה הצרה ביותר שלו, רוחבו פחות מ-15 קילומטרים.

    במרוקו יש אתר סקי

    רוב האנשים מקשרים את מרוקו עם מדבר סהרה, חופים ואקלים צחיח. אבל למרוקו יש למעשה גם אתר סקי. למרות שהוא קטן Oukaïmeden ,הוא אתר הסקי הגבוה ביותר באפריקה. לאתר הנופש שבע מעליות ויותר משישה קילומטרים של מסלולי סקי.

    20 מיליון ברברים

    הברברים הם קבוצה אתנית ילידת צפון אפריקה. כיום הם חיים בעיקר במרוקו, למרות שבאלג'יריה, תוניסיה, לוב ועוד כמה מדינות יש קבוצות של ברברים. לקבוצה ילידית זו יש שפה משלה והיא חיה אורח חיים פשוט, תוך הסתמכות על חקלאות, רעיית צאן ומלאכות כאמצעי הפרנסה העיקרי שלהם. הברברים מאופיינים לעתים קרובות כנוודים, וכמה שבטים עדיין גרים וחיים כנוודים במדבר סהרה, למרות שרוב הברברים הם תושבי הרים שחיים במקום אחד בכפרים קרובים.

    מרוקו היא ארץ של צבעים בוהקים

    השווקים במרוקו מלאים חנויות המציגות שקיות של צבעים צבעוניים בכל גוני הקשת. אחד הצבעים האייקונים ביותר בשימוש בטקסטיל מרוקאי הוא אינדיגו, צבע כחול עמוק המופק מעלים של צמח באותו שם. הבד הכחול משמש בדרך כלל ליצירת בגדים מסורתיים כמו דג'לבות וקפטנים. צבע בולט נוסף הוא חינה, פיגמנט חום-אדמדם טבעי המתקבל מצמח החינה. חינה נמצאת בשימוש נרחב באמנות גוף מורכבת וזמנית, במיוחד במהלך חגיגות ופסטיבלים. צבעים טבעיים אחרים שמקורם בצמחים, כמו שורשים, קליפות רימונים ועוד, תורמים לקליידוסקופ הצבעים הנראים בעיקר בשטיחים מרוקאים.

    המוסד החינוכי הוותיק ביותר הקיים בעולם

    המוסד החינוכי הקיים העתיק ביותר בעולם הוא אוניברסיטת אל-קרוויין, הממוקמת בפס, מרוקו. האקדמיה, שהוקמה במקור כמסגד ומרכז ללימודי אסלאם, נוסדה בשנת 859, והיא פועלת ברציפות כבר למעלה מאלף. המוסד התרחב במשך מאות שנים וכולל דיסציפלינות שונות כמו תיאולוגיה, משפטים, אסטרונומיה, מתמטיקה ושפות.

    ארכיטקטורה

    כמו הרבה היבטים של מרוקו, הארכיטקטורה שלה היא תוצאה של השפעות רבות. בנוסף להשפעות הברבריות והאסלאמיות, ישנם גם אלמנטים חזקים של אדריכלות צרפתית, ערבית, פורטוגזית וספרדית.

    ג'לבה

    התלבושת הלאומית של מרוקו נקראת "ג'לבה" (גלבייה). לאחר שלבישתה דעכה בתחילת המאה ה-20 הרי שלקראת שנת,1956  השנה בה קיבלה מרוקו עצמאות, הגלבייה נהפכה לסמל לאומי ונצפתה חזרה ללבוש זה. היהודים במרוקו היו לובשים את הגלביות בעיקר לאירועים חגיגיים, כמו חינה. בשונה מהמוסלמים, היהודים לא נהגו ללבוש גלביות בזמן אבל. הג'לבייה היא לבוש יומיומי אבל ישנן גם כאלה בהן שולבו עבודת רקמה מפורטת ומעוטרת להפליא.

    אגאדיר

    עיר הנמל השוקקקת של היום נחרבה כמעט כולה ברעידת האדמה של 1960. היא שוקמה להפליא והפכה ליעד נחשק של תיירים מרחבי העולם כולו. הנמל באגאדיר נחלק למספר אזורים: הנמל המסחרי הידוע גם בשם אגאדיר-אנזה, הנמל הישן, נמל היאכטות ואתר נמל הדייגים החדש. המטענים העיקריים המטופלים הם דגים, דגנים, מוצרי מזון טריים, פחם, מיכלים ותפזורת נוזלית.

    חשמל סולארי

    מרוקו היא המדינה המובילה במזרח התיכון ובאפריקה במעבר לאנרגיות מתחדשות. תחנת הכוח נור Noor הוא פרויקט תחנת הכוח הסולארית המרוכזת הגדולה בעולם, האזור מקבל מספר גדול מאוד של ימי שמש בהשוואה לכל מקום ברחבי העולם, כך שהתנאים הם סופר אידיאליים. התחנה מספקת 580 מגה-וואט של אנרגיה סולרית לכמיליון בתים. שטחה הוא 24.3 קמ"ר, כשטחה של סן פרנסיסקו. התחנה נמצאת  כ-10 ק"מ מחוץ לעיירה Ouarzazate בסהרה.

    הפסל האנושי העתיק ביותר נמצא במרוקו

    הפסל העתיק ביותר של גוף האדם התגלה ב-1999 בגדה הצפונית של עמק הדרעא בדרום העמוק של מרוקו. עמק הדרעא משתרע מהעיר ווארזאזת אל מדבר סהרה. אורכו של הפסל שישה ס"מ והוא עשוי מסלע קוורציט. הפסל מתוארך ללפני 500,000 שנים וזכה לשם ונוס של טאן טאן.

    כבשת את הכבד שלי

    באופן מסורתי במרוקו, הכבד הוא האיבר המציין אהבה ורומנטיקה בניגוד ללב המשמש למטרות אלו בחלקים אחרים של העולם. כבד בריא מקדם רווחה, ולכן הגיוני שהוא יכול להיחשב גם לסמל האולטימטיבי של אהבה. ביטוי המתורגם ל"כבשת את הכבד שלי" הוא דרך פופולרית מאוד להביע חיבה במרוקו.

    הבלוג של עולם נסתר

    מידע למטייל

    באחריות המטיילים לדאוג שדרכונם יהיה תקף לתקופת הטיול ולמינימום 6 חודשים מיום היציאה.

    מחזיקי דרכון ישראלי זקוקים לאשרת כניסה למרוקו.

    על חברתנו חל איסור לתת כל יעוץ או הנחיות בנושא זה.

    אנו ממליצים לפנות למרפאות מטיילים באזור מגוריך. מס' הטלפון של משרד הבריאות בכל רחבי הארץ – 5400*

    באופן כללי, הזמן הטוב ביותר לטיול במרוקו הוא בין מרץ למאי, או בספטמבר עד נובמבר. אלה עונות המעבר, ובמהלך החודשים האלה, מזג האוויר במרוקו לא חם מדי ולא קר מדי.

    כדאי לקחת בגדים קלים ומעיל, מכנסיים ארוכים, ונעליים סגורות ללילות במדבר שיכולים להיות קרירים.

    המטבע הרשמי של מרוקו הוא דירהם.

    השער נכון לאוגוסט 2023

    1€ = 10.9 דירהם

    1$ = 10 דירהם

    אנא הביאו רק שטרות משנת ייצור 2000 ומעלה. כמו כן- בנוסף, כדאי להצטייד בשטרות קטנים.
    שימוש בכרטיסי אשראי אפשרי במסעדות וחנויות גדולות בערים המרכזיות. במסעדות בדרך ושווקים מומלץ להשתמש בכסף מזומן.

    קיים חיוג ישיר בין ישראל למרוקו. הקידומת הבינלאומית היא 212+.

    ברוב שטח המדינה יש כיסוי סלולרי.

    חובה לעשות ביטוח בריאות.

    להוצאות נוספות כגון ארוחות במהלך ימי הטיול, בתי קפה, שתייה קלה, כ- 25 $ לאדם ליום. ארוחות ערב בערים, תלוי במסעדה, בין $20 ל- $50  לאדם (או יותר אם הולכים למסעדה יוקרתית).

    השעון במרוקו נמצא שעתיים אחרי השעון בישראל. כאשר השעה בישראל היא 12:00 השעה במרוקו היא 10:00.

    יש להקפיד ולהישמר מפני גניבות וחטיפות ארנקים. מומלץ לצאת לטיול עם כרטיס אשראי בינ"ל  ומעט כסף מזומן. כמו כן מומלץ להשאיר כסף מזומן ודרכונים בכספת במלון. מומלץ לצלם את העמודים הראשונים בדרכון ולשמרם בנפרד מהדרכון. חברתנו אינה אחראית לחפצים ומטענים וכד' שאבדו, וכן להוצאות הנגרמות מתהליך הוצאת דרכון שאבד בחו"ל.

    מתח 220v שקעים כמו בתמונות למטה.

    נהוג לתת לנהג שמלווה אתכם במהלך הטיול 20$ – $25 ליום.

    למדריכים מקומיים: חצי יום 15- 20$, יום שלם 20-25$.

    במסעדה או כל מקום אחר, מקובל לתת 10%  טיפ.

    מי ברז הם לרחצה בלבד, יש לשתות מים מינרליים.

    • נעליים נוחות להליכה
    • סנדלים
    • בגד ים
    • עזרה ראשונה אישית
    • עזרה שניה: סיכות בטחון, חוט ומחט
    • קרם שיזוף
    • מטריה מתקפלת
    • כובע
    • תיק קטן ליום יום